کد خبر: 671998
|
۱۴۰۳/۰۵/۳۱ ۰۹:۰۴:۰۵
| |

پیش‌بینی ابطحی از سرنوشت وزرا در مجلس؛ همه رای می‌آوردند

محمدعلی ابطحی گفت: کلیت کابینه پزشکیان به احتمال زیاد رای خواهند آورد. تنها در خصوص یک الی 2وزیر پیشنهادی، برخی موارد حاشیه‌ای مطرح شده که گمان نمی‌کنم، اکثریت مجلس توجه چندانی به این موارد حاشیه‌ای داشته باشند.

پیش‌بینی ابطحی از سرنوشت وزرا در مجلس؛ همه رای می‌آوردند
کد خبر: 671998
|
۱۴۰۳/۰۵/۳۱ ۰۹:۰۴:۰۵

محمدعلی ابطحی در یادداشتی با عنوان «مجلس بال مهم شکل‌گیری دولت وفاق ملی است» در روزنامه اعتماد نوشت: تشکیل دولت وفاق ملی یک امر تک بُعدی نیست و اقدامی چند جانبه است. وفاق ملی ابعاد مختلفی دارد و همه ارکان حاکمیت باید با هم تصمیم بگیرند تا وفاق ملی شکل بگیرد، همچنین اختلافات کاهش یافته و تندروها به حاشیه رانده شوند. برای حصول به یک نتیجه مهمی، پزشکیان وظیفه خود را به نحو احسنت انجام داده است. او کابینه‌ای را معرفی کرد که هر نامی بر آن می‌توان گذارد، جز اینکه آن را کابینه‌ای «جناحی» تلقی کرد. کابینه چهاردهم، کابینه‌ای است که هر فردی که توانایی دارد در آن حضور دارد، میزان سواد، تخصص، تجربه و کارایی وزرا بسیار چشمگیر است، به گونه‌ای که حتی توجه نمایندگان را هم جلب کرده و بسیاری از نمایندگان بر وجود تخصص و کارآمدی در کابینه مهر تایید زده‌اند.

در این میان، جریان تندرویی در مجلس حضور دارد که دیدگاه‌های متضادی با جریاناتی دارند که به دنبال وفاق هستند. خوشبختانه این طیف‌های تندرو امروز در حاشیه قرار گرفته‌اند و سکه آنها خریداری ندارد. با توجه به رفتاری که اکثریت نمایندگان دارند همچنین با عنایت به توصیه‌هایی که رهبری معظم در خصوص انجام کارها با سرعت بیشتر دارند، می‌توان پیش‌بینی کرد که جریانات تندرو هم در بطن جامعه و هم در درون مجلس به حاشیه خواهند رفت. به عبارت روشن‌تر، افراد و جریاناتی که به دنبال مصالح عالیه کشور و به دنبال دیدن واقعیت‌ها هستند، صدای بلندتر و طنین وسیع‌تری در کشور خواهند داشت.

 بر این اساس معتقدم، کلیت کابینه پزشکیان به احتمال زیاد رای خواهند آورد. تنها در خصوص یک الی 2وزیر پیشنهادی، برخی موارد حاشیه‌ای مطرح شده که گمان نمی‌کنم، اکثریت مجلس توجه چندانی به این موارد حاشیه‌ای داشته باشند. بنابراین رای اعتماد مجلس به کلیت کابینه محتمل است و فرآیند شکل‌گیری دولت هرچه سریع‌تر استارت می‌خورد. کشور در آستانه هفته دولت قرار دارد و ماه‌هاست که فعالیت‌های اجرایی در ایران به دلیل عدم حضور رییس‌جمهور با ابهاماتی در برخی حوزه‌ها مواجه است. لازم است هرچه سریع‌تر کشور به مسیر روتین فعالیت‌های خود بازگشته و فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، دیپلماسی و...از سر گرفته شوند. معتقدم وفاق ملی مد نظر دولت با رای اعتماد مجلس به کابینه شکل گرفته و نمایندگان مجلس به عنوان یک بال موثر برای شکل‌دهی به این دولت وفاق عمل می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها