کد خبر: 673223
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۲ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

نمره زیباکلام به اولین گفت‌وگوی تلویزیونی پزشکیان با مردم؛ طبق معمول مشکلات را به گردن آمریکا ننداخت

یک استاد دانشگاه، گفت: نمره بالایی به رئیس‌جمهور می‌دهم.

نمره زیباکلام به اولین گفت‌وگوی تلویزیونی پزشکیان با مردم؛ طبق معمول مشکلات را به گردن آمریکا ننداخت
کد خبر: 673223
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۲ ۱۱:۳۰:۰۰

صادق زیباکلام تحلیلگر سیاسی در حساب اینستاگرامی خود، نقطه نظراتش درباره گفت‌وگوی تلویزیونی شنبه شب مسعود پزشکیان را به اشتراک است.

به گزارش خبرآنلاین، او در این نوشتار با عنوان «چرا به نخستین گفت‌وگوی دکتر پزشکیان با مردم، نمرۀ بالایی دادم؟»، آورده است:

«بسیاری، از نخستین گفت‌وگوی مردمی دکتر پزشکیان چندان استقبالی نکردند. آنان منتظر بودند ببینند رئیس جمهور جدید بعد از آن‌همه حرف و سخن پیرامون انتخابات و مخالفت با شرکت در آن و رأی‌دادن به ایشان، چه برنامه و حرف‌هایی برای برون‌رفت کشور از باتلاقی که به تدریج دارد بیشتر و بیشتر در آن فرو می‌رود، دارند. شاید تصور می‌کردند که ایشان با عصای موسی کلیم‌الله به پاستور رفته و از فردا عصای سحرآمیزشان یکی پس از دیگری بدبختی و مصیبت‌هایی که کشور را در خود فرو برده، گره‌گشایی خواهد کرد. تورم را مهار، بیکاری را درمان، فساد را ریشه‌کن، سیاست خارجی صدور انقلاب را تبدیل به دوستی با ملل، جوانان را امیدوار به آینده، گرانی را متوقف و صف انتظار نوبت‌گرفتن ویزا از سفارتخانه‌های غربی را کوتاه‌تر خواهد کرد. بعد، عصایش را به سمت اوین خواهد گرفت و سپس به‌سروقت فیلترینگ، آزادی مطبوعات، بازگرداندن اساتید، دانشجویان و سایر قربانیان سیاست انقلابی «خالص‌سازی» خواهد رفت. اما آقای پزشکیان ترجیح دادند پیرامون هیچ‌کدام از این‌ها چیزی نگویند و فقط اندکی عصا را به سمت تأمین یکصدمیلیارد دلار ناقابل گرفتند که یافتن آن برای عصای سحرآمیز، از آب خوردن هم آسان‌تر است.

اما چرا من علی‌رغم آنکه ایشان به‌گونه‌ای صحبت کردند که گویا آن مشکلات به کشور دیگری ارتباط پیدا می‌کردند و ربطی به ایران خودمان ندارند، همچنان نمرۀ بالایی بابت نخستین گفت‌وگوی‌شان با مردم به ایشان می‌دهم؟ من چون به‌هرحال معلم هستم، نمره‌دادنم از بخش‌های مختلف است. از جمله یکی - دو نمره بواسطۀ آنکه اصرار نکردند همچنان با کاپشن بیایند، دادم. اما بیشرین نمره را در قسمت‌های دیگر گرفتند.

اولاً و برخلاف رویۀ معمول، گناه وضعیت موجود و نابسامانی‌های مملکت را بر گردن مسئولین قبلی نریختند. نه برجام را مقصر دانستند و نه انگشت اتهام را به سمت ظریف و عراقچی گرفتند که برجام را نخوانده امضا کردند. از همه جالب‌تر آنکه پای دشمنان انقلاب، آمریکای جنایتکار، تحریم‌های ظالمانه، اروپایی‌های مزوّر دورو که به تعهدات‌شان در لغو تحریم‌ها عمل نکردند، صهیونیست‌های بی‌وطن غاصب، رسانه‌های مزدور فارسی‌زبان، سلطنت‌طلب‌های وابسته و لیبرال‌های غرب‌زده را هم اصلاً به میان نکشیدند؛ و بالأخره مابقی نمره بواسطۀ آن بود که وعدۀ مدیریت جهادی جوانان انقلابی و قطع امید از خارج و تکیه بر داخل را ندادند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها