کد خبر: 674044
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۰ ۱۵:۲۵:۳۹
| |

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین شرایط پرونده بابک زنجانی و هواپیمای اوکراینی

سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی را تشریح کرد و گفت: آخرین همکاری درباره ردمال صورت گرفت و اعدام ایشان به ۲۰ سال حبس کاهش یافته است و مدتی از حبس را پشت سرگذاشته و اگر اقدامی بخواهد صورت بگیرد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین شرایط پرونده بابک زنجانی و هواپیمای اوکراینی
کد خبر: 674044
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۰ ۱۵:۲۵:۳۹

 دهمین نشست خبری اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه ظهر امروز در محل این نشست برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جهانگیر در این نشست گفت: فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول را خدمت ملت بزرگوار ایران تبریک بگویم. در این ماه آغاز امامت امام حضرت ولی‌عصر را داریم. میلاد پیامبر نبی اکرم را و به جهان را به وجودشان مفتخر ساختند. پیامبر آمدند تا انسان را با خدا یگانه آشنا کنند. پیامبر آمد انسان را از شرک و قساوت و بی‌رحمی نسبت به هم‌نوعان خود نجات دهد. اولین گام بزرگ بازآفرینی نقش انسان‌ها در قلمرو آزادی انسان‌ها بود و کار بسیار سخت و مشکلی ایفا کرد. او با معجزه جاودان خود که قرآن و عطرت بود راه رستگاری را به انسان آموخت رمز وحدت و پیروزی را به بشر آن روز و آینده نشان داد. اگر دشمن خونخوار مسلمان در کشورهای مسلمان فلسطین لبنان و یمن دست درازی کند ما باید به این وحدت برگردیم و در مقابل جریان استبداد و استعمار بایستیم و به وظیفه انسانی خودمان عمل کنیم. در داخل وحدت بین ملت و دولت کلید پیروزی بخش همه عرصه‌های مورد نیاز در قله‌های معرفت باشد.

وی افزود: ایام گرامیداشت ۱۷ شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. در آن روز به جز تهران در ۱۱ استان دیگر حکومت نظامی اعلام شده بود و مردم با ایستادن مقابل تانک‌های نظامی فریاد زدند خون بر شمشیر پیروز است. همچنین لازم است افتخارآفرینی جوانان غیورمان در پارالمپیک فرانسه را تبریک بگویم.

جهانگیر درباره روند ساخت هتل در مناطق غیرمجاز گفت: با اعلام شکایت سازمان بازرسی، از منظر اداری تخلفاتی صورت گرفت و مراتب با دو ویژگی ابطال پروانه و دوم ابطال کمیسیون ماده ۵ از دیوان عالی اداری پیگیری شد. موضوع کمیسیون ماده ۵ در دیوان عالی ابطال شد و لغو پروانه پرونده مفتوح است. همچنین درباره صدور مجوز از سوی برخی افراد، حکم تعقیب برای افرادی که تخلافاتی انجام دادند صادر شده و ساخت و ساز این هتل تا تعیین تکلیف نهایی متوقف شده است.

وی درباره افزایش تعرفه حق التحریر ثبت رسمی گفت: تعرفه‌ها هر ۴ سال بازنگری می‌شود و مجموعا با تورم سالیانه قیمت‌ها بازنگری می‌شود. آخرین قیمت بازنگری شده در سال ۹۹ بود و سازمان ثبت نیز درخواست بازنگری داشت. لذا سازمان ثبت با در نظر گرفتن سیاست فشار کمتر به مردم اقدام به تعدیل قیمت‌ها و کمتر از تورم سالیانه کرد.

جهانگیر درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: آخرین همکاری درباره ردمال صورت گرفت و اعدام ایشان به ۲۰ سال حبس کاهش یافته است و مدتی از حبس را پشت سرگذاشته و اگر اقدامی بخواهد صورت بگیرد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: همه تلاش قوه قضاییه و سازمان قضایی نیروهای مسلح این بود که تمام جوانب رعایت شود. پس از رسیدگی این پرونده در شعبه ۳۲ در دیوان عالی که با نقض‌هایی مواجه شد و به سازمان قضایی ارجاع شد تلاش می‌شود تا نقض‌ها رفع شود و بعد از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها