کد خبر: 680000
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۰۳:۴۱
| |

عراقچی: منطقه ما به بشکه باروت تبدیل شده؛ احتمال بروز جنگ جدی است/ هیچ‌کس در منطقه به جز رژیم صهیونیستی از این وضعیت سود نمی‌برد

وزیر خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود هشدار داد «منطقه ما به بشکه باروت تبدیل شده است و انفجار آن می‌تواند صلح و امنیت در منطقه و کل جهان را در معرض خطر قرار دهد».

عراقچی: منطقه ما به بشکه باروت تبدیل شده؛ احتمال بروز جنگ جدی است/ هیچ‌کس در منطقه به جز رژیم صهیونیستی از این وضعیت سود نمی‌برد
کد خبر: 680000
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ ۱۴:۰۳:۴۱

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه و پس از برگزاری نشست دوجانبه در استانبول، در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

عراقچی با اشاره به برگزاری نشست گروه ۳+۳ در استانبول ترکیه درباره موضوع قفقاز گفت: ما در این نشست اداره جمعی خود را برای توسعه اقتصادی و تحکیم صلح و ثبات در منطقه اعلام کردیم.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: ما هیچ‌گونه حد و مرزی برای توسعه روابط با ترکیه قائل نیستیم و بر گسترش روابط تاکید داریم.

او با بیان اینکه در دیدار همتای ترکیه‌ای خود، درباره مسائل منطقه بحث و رایزنی کرده است، گفت: رویکرد رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ در منطقه مورد قبول ما نیست و همه کشورها از جمله کشورهای اسلامی باید از ابزارهای اقتصادی و سیاسی خود برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

عراقچی با هشدار درباره اینکه «منطقه ما به بشکه باروت تبدیل شده است و انفجار آن می‌تواند صلح و امنیت در منطقه و کل جهان را در  معرض خطر قرار دهد»، گفت: احتمال بروز جنگ در منطقه احتمال جدی است و هیچ‌کس در منطقه به جز رژیم صهیونیستی از این وضعیت سود نمی‌برد.

او تاکید کرد: گسترش تنش در لبنان نگران‌کننده است.

عراقچی همچنین با اشاره به شهادت «یحیی سنوار» رئیس جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی و گرامی‌داشت یاد این فرمانده شهید مقاومت گفت: تجربه نشان داده که این‌گونه ترورها هیچ خللی در مبارزه مشروع مردم فلسطین ایجاد نمی‌کند و آن‌ها با انگیزه بیشتری مبارزه خود علیه اشغالگران را ادامه می‌دهند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: سال ۲۰۲۵ سال فرهنگی ایران و ترکیه نامگذاری شده است و برنامه‌های متنوعی در این زمینه داریم.

او با اشاره به رایزنی‌های خود با وزیر خارجه و رئیس‌جمهور ترکیه گفت: در این دیدارها در ارتباط با تقویت امنیت مرزی، مبارزه با قاچاق تقویت همکاری‌های ۲ کشور در حوزه انرژی، تقویت تجارت مرزی و همکاری‌های بانکی بین ۲ کشور، همکاری در حوزه کشاورزی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

عراقچی گفت: در این دیدارها بر برگزاری منظم شورای عالی همکاری ایران و ترکیه و کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور تاکید کردیم.

وزیر خارجه ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست گفت: جنبش حماس یک واقعیت انکارناپذیر در عرصه فلسطین است، زنده و پابرجاست و قابل حذف از صحنه فلسطین نیست.

عراقچی با بیان این که «در رایزنی‌هایی که با کشورهای منطقه داشتیم، آن‌ها تاکید کردند که اجازه نمی‌دهند که از خاک و فضای آن‌ها علیه ایران استفاده شود»، ادامه داد: مجموعه تلاش‌های در حال انجام است که اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی در مورد تحولات اخیر در منطقه برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها