کد خبر: 229392
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

کارگردان ایرانی نماینده اسکار 2019 سوئد شد

فیلم سینمایی «مرز» به کارگردانی علی عباسی به نمایندگی از سینمای سوئد در نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند. پیش از این هم سینمای اسپانیا «همه می دانند» اصغر فرهادی را به عنوان یکی از نامردان خود برای حضور در اسکار امسال معرفی کرد.

کارگردان ایرانی نماینده اسکار 2019 سوئد شد
کد خبر: 229392
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۱۰:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| با قطعی شدن حضور عباسی در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان، معرفی یک نماینده از سینمای ایران و احتمال حضور «همه می‌دانند» اصغر فرهادی به نمایندگی از سینمای اسپانیا، همزمان سه فیلمساز ایران می‌توانند بخت خود را برای نامزدی در اسکار و بردن مهم‌ترین جایزه سینمای جهان بیازمایند.

«مرز» نخستین بار بهار امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد و برنده جایزه برتر این بخش رقابتی شد. فیلم داستان مامور زن پلیس گمرک مرزی با یک شامه بسیار قوی است که ناخواسته به مظنون یک پرونده علاقه‌مند می‌شود.

این ماجرا آنقدر ادامه می‌یابد و پیش می‌رود که پرسش‌هایی اساسی درباره وجود زن پیش می‌آید. ایوا ملاندر و ایرو میلونف نقش‌های اصلی دومین تجربه کارگردانی فیلمساز ایرانی‌تبار را ایفا کرده‌اند.

«مرز» پس از رونمایی در بخش نوعی نگاه کن، به جشنواره لس‌آنجلس رفت و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم شد. ضمن اینکه در جشنواره مونیخ جایزه بهترین فیلم از یک فیلمساز تازه‌کار را برد و در جشنواره فیلم نروژ جایزه بهترین فیلم از نگاه منتقدان را به دست آورد.

قرار است «مرز» ماه سپتامبر در بخش سینمای امروز جهان در جشنواره تورنتو به نمایش درآید و پس از آن در سینماهای آمریکای شمالی اکران محدود داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها