کد خبر: 236477
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۲ ۱۴:۴۳:۰۰
| |

معرفی آثار بخش مسابقه جشنواره «توکیو فیلمکس»

فیلم های بخش مسابقه جشنواره فیلم «توکیو فیلمکس» معرفی شدند؛ در این جشنواره از امیر نادری نیز تجلیل می شود.

معرفی آثار بخش مسابقه جشنواره «توکیو فیلمکس»
کد خبر: 236477
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۲ ۱۴:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رویداد جشنواره فیلم «توکیو فیلمکس» بین روزهای 17 تا 25 نوامبر 2018 در Hibiya و Yurakucho که در حومه توکیو هستند، برگزار می شود.

در این دوره فیلم های محبوب جشنواره های پاییزی از جمله «مانتا ری»، «جینپا» و «شهرهای آخرین چیزها» به بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم توکیو فیلمکس که در ماه آینده میلادی برگزار می شود راه پیدا کردند.

«مانتا ری» به کارگردانی پوتیپونگ آرونفنگ به تازگی در جشنواره ونیز در بخش افق ها جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد و «جینپا» اثر پما سدن نیز در همین بخش جایزه بهترین فیلمنامه را بدست آورد. فیلم «شهرهای آخرین چیزها» ساخته وی دینگ نیز جایزه بهترین فیلم را در بخش پلتفرم جشنواره تورنتو تصاحب کرد. از دیگر فیلم های حاضر در بخش مسابقه می توان به «فیلی که آرام نشسته است» ساخته بو هو کارگردان تازه درگذشته چینی و «نامش گمشده» ساخته هیروسه ناناکو کارگردان ژاپنی اشاره کرد.

وین وانگ کارگردان هنگ کنگی ریاست هیات داوران بخش مسابقه جشنواره امسال را بر عهده دارد. مولی ثریا کارگردان اندونزیایی و اد تسواکی هنرمند ژاپنی از دیگر اعضای این هیات هستند. 2 عضو دیگر هیات داوران نامشان بعدا اعلام خواهد شد.

در جشنواره امسال از امیر نادری کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی با تمرکز روی چهار فیلمش تجلیل به عمل می آید. این فیلم ها شامل «سازدهنی» و «انتظار» (هر 2 ساخته شده در دهه 70 میلادی) به همراه فیلم «فانوس جادویی» محصول 2018 و همچنین «فارنهایت 451» ساخته رامین بحرانی که نادری اخیرا آن را بر اساس داستان ری بردبری اقتباس کرده است هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها