کد خبر: 252627
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۲:۴۲:۰۰
| |

ساخت مستندهای بزرگان دوبله ادامه دارد

از «روزگار بهروز» رضوی تا «شادکام» منوچهر آذری

ابوالفضل توکلی، سازنده مستندهای مربوط به پرتره دوبلورهای پیشکسوت که از سال 1395 از سوی شبکه مستند مجوز ساخت این سلسله مستندها را گرفت.

از «روزگار بهروز» رضوی تا «شادکام» منوچهر آذری
کد خبر: 252627
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۲:۴۲:۰۰

ا عتمادآنلاین|این مستندساز گفت: پس از پایان ساخت مستند مربوط به پیشکسوت عرصه دوبله (عباس نباتی) از پخش و ساخت دو مستند جدید درباره منوچهر آذری و همچنین مهوش افشاری (از پیشکسوتان دوبله) خبر داد.

او در ادامه توضیح داد: مستند مربوط به منوچهر آذری که شادکام نام دارد، به تازگی به اتمام رسیده است و بعد از آنکه مراحل پخش آماده شد برای رونمایی اعلام خواهد شد. مستند خانم مهوش افشاری نیز هم‌اکنون در مرحله‌ی فیلمبرداری است.

توکلی در پاسخ به این‌که در ادامه قرار است مستند کدام یک از پیشکسوتان دوبله ساخته شود، ضمن یادآوری ساخت مستند منوچهر اسماعیلی که هنوز موفق به تولید آن نشده است، یادآور شد: تاکنون صحبت‌هایی با هنرمندان دیگر نیز شده است، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم، چرا که تا زمانی که به مرحله فیلمبرداری نرسد به طور یقین معلوم نخواهد شد.

این مستندساز با بیان این‌که ساخت این سلسله مستندها از سال 1395 در شبکه مستند با «روزگار بهروز» ـ مستندی مربوط به بهروز رضوی ـ شروع شد، یادآور شد: این سلسله مستندها سپس با مستند جلال مقامی با عنوان «آقا جلال و مستر رابرت» جریان پیدا کرد و آقای عباس نباتی آخرین مستندی بود که به سرانجام رسید.

وی درباره دشواری ساخت مستندهای پرتره نیز گفت: سختی مستند پرتره از این جهت است که ما باید با سوژه همراه شویم. یک وقت سوژه می‌گوید که آمادگی ندارد، بنابراین باید کار را نگه داریم که این صحنه مورد نظر را بگیریم و یا این‌که خودمان برای بالا رفتن کیفیت فیلم صبر کنیم تا صحنه‌ای اتفاق بیفتد و کار را بگیریم. این هماهنگی دوسویه کمی باعث سخت‌ شدن شرایط کار می‌شود.

توکلی در پایان درباره فعالیتش در شبکه مستند و در پاسخ به این پرسش که آیا مستندسازها این شبکه را محلی برای عرضه آثار خود می‌دانند؟ اظهار کرد: در شبکه مستند سیما یکسری مستندهای تامینی و یکسری مستندهای تولیدی پخش می‌شود. افرادی مثل من طرح عمومی را ارائه می‌دهیم و چنانچه مورد تایید باشد ساخت آن را ادامه می‌دهیم. در ساخت این مجموعه نیز شبکه مستند همکاری خوبی با ما داشته است که امیدواریم ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها