کد خبر: 259463
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۹:۵۵:۰۰
| |

کارگردان نمایش«لثه‌های پشت دندان‌هایت را آزار بده» در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

«لثه‌های پشت دندان‌هایت را آزار بده» هم برای جامعه خوب است و هم برای هنر

محمد معیری گفت: «نمایش‌های سایکو درام در گذشته هم کارکرد‌های خاص خود را داشته است. فکر می‌کنم نزدیک به دو دهه‌ای است که از این نوع نمایش‌ها دور شده‌ایم. اما وجه آموزشی این نوع نمایش‌ها می‌تواند هم برای هنر و هم برای جامعه کار ساز باشد، در کشور‌های توسعه یافته عموما با این گونه نمایش‌ها بیشتر در ارتباط هستیم.»

«لثه‌های پشت دندان‌هایت را آزار بده» هم برای جامعه خوب است و هم برای هنر
کد خبر: 259463
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۹:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایش «لثه‌های پشت دندان‌هایت را آزار بده»، قرار است پنجشنبه 20 دی‌ماه در تماشاخانه «شاتو» به روی صحنه برود نویسندگی این اثر توسط علی اشکان‌نژاد (روانکاو) و کارگردانی محمد معیری در سالن شانو روی صحنه برود. کارگردان در ادامه درباره این اجرا توضیح می‌دهد:

محمد معیری کارگردان نمایش «لثه‌های پشت دندان‌هایت را آزار بده» گفت: « ما در این اجرا در حال انجام یک «پداگوژی» هستیم. یعنی استفاده از نمایش برای آموزش که هدف اصلی ما است. ما در این نمایش از مبانی روانکاوی در ارتباط با غلظت‌های زندگی صحبت می‌کنیم. تئاتر مدیایی است برای ایجاد و نمایش همین موضوعی که مطرح کردم.»

تئاتر


معیری ادامه داد: « نمایش « لثه‌های پشت دندان‌هایت را آزار بده» مراحل تولید خود را پشت سر گذاشته است. نمایش‌های سایکو درام در گذشته هم کارکرد‌های خاص خود را داشته است. فکر می‌کنم نزدیک به دو دهه‌ای است که از این نوع نمایش‌ها دور شده‌ایم. اما وجه آموزشی این نوع نمایش‌ها می‌تواند هم برای هنر و هم برای جامعه کارساز باشد، در کشور‌های توسعه یافته عموما با این گونه نمایش‌ها بیشتر در ارتباط هستیم.»


این کارگردان تئاتر در انتها گفت:« ما یک تک اجرا داریم که 20 دی‌ماه در تماشاخانه «شاتو» ساعت 5 عصر خواهد بود. ما اینجا از تئاتر به عنوان مدیا استفاده کردیم. تمام مبانعی که اینجا مد نظر داریم به خاطر ارزش و غلضت زندگی است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها