کد خبر: 273323
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از گمانه‌زنی‌ها در مورد فیلم‌های حاضر در اسکار نودویکم گزارش می‌دهد

ارزیابی منتقدان و مخاطبان از نامزدهای اسکار 2019 چیست؟

کمتر از چند ساعت به نودویکمین دوره جوایز سینمایی اسکار باقی مانده است. هر سال، پیش از برگزاری این رویداد سینمایی، گمانه‌زنی‌هایی درباره برندگان اسکار انجام می‌شود. در این میان، دو فیلم «روما» و «سوگلی» هر کدام با نامزدی در 10 شاخه، بیشترین شانس را برای دریافت این جایزه مهم سینمایی به خود اختصاص داده‌اند.

ارزیابی منتقدان و مخاطبان از نامزدهای اسکار 2019 چیست؟
کد خبر: 273323
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۲۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ الهه باقری- زمانی که صحبت از ارزیابی و قضاوت در مورد فیلم‌ها به‌میان می‌آید، منتقدان و مخاطبان همواره نظرات متفاوتی اعلام می‌کنند، چرا که معیارهای متفاوتی برای تعیین فیلم خوب و بد اعمال می‌شود. منتقدان می‌توانند از یک فیلم 3 ساعته که فراز و فرود چندانی ندارد لذت ببرند. آنها از دیدگاه هنری، عناصری را در فیلم بررسی می‌کنند که شاید در نگاه مخاطب، جذابیت چندانی نداشته باشد.

در مقابل، تماشاگرانی که سینما را برای گذران اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند، بخش‌ قابل توجهی از معیارشان برای تایید یک فیلم، سرگرم‌کننده بودن آن است تا بتوانند در میان مشکلات زندگی واقعی، زمان بگذرانند.

با این تفاوت‌ در دیدگاه و ارزیابی‌ها، می‌توان نتیجه گرفت فیلمی کامل است که بتواند نظر مثبت منتقد و مخاطب را به هم متصل کرده و مرز میان سرگرمی و هنر را از بین ببرد.

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از استاتیستا، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تنها تعداد محدودی از فیلم‌های نامزد اسکار 2019 توانسته‌اند این مرز را شکسته و رضایت تماشاگر و منتقد را جلب کنند. اینفوگرافی منتشر شده، نشان می‌دهد که نامزدهای اسکار هر کدام تا چه میزانی توانسته‌اند از تماشاگر و منتقد امتیاز کسب کنند. آنطور که در این نظرسنجی اعلام شد، امتیازها از صفر تا صد در نظر گرفته شده است.

نامزدهای اسکار

روما/ Roma

روما

همانطور که گفته شد، فیلم روما یکی از نامزدهایی است که بیشترین شانس دریافت اسکار را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که این فیلم سیاه‌وسفید مکزیکی، نتوانسته مورد توجه تماشاگران قرار بگیرد و در گیشه با اقبال قابل‌توجهی روبه‌رو شود.

این فیلم در سال 2018، موفق به کسب جایزه شیر طلایی در هفتادوپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شد. همچنین، در اوایل فوریه 2019 نیز در جشنواره سینمایی اسپانیا (گویا)، عنوان بهترین فیلم آمریکای لاتین را از آن خود کرد. با این حال، براساس نتایج نظرسنجی، تماشاگران به این فیلم 74 امتیاز دادند، اما در نگاه منتقدان، نمره این فیلم به 96 رسید. آن‌طور که در سایر گزارش‌ها گفته شده، فروش این فیلم تنها 3.9 میلیون دلار اعلام شده است.

سوگلی/ The Favourite

سوگلی

«سوگلی» دومین فیلمی است که پیش‌بینی می‌شود مهم‌ترین رقیب روما در کسب جایزه اسکار باشد. این فیلم که ساخته یورگوس لانتیموس یونانی و محصول مشترک کشورهای ایرلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکاست، پیش از نامزدی در اسکار،‌ جوایز متعددی را از آن خود کرد. با این‌حال، مخاطبان نظر چندان مثبتی به این فیلم نداشته و تنها 65 امتیاز را به سوگلی اختصاص دادند. فروش این فیلم نیز تا کنون 77.9 میلیون دلار اعلام شده است.

پلنگ سیاه/ Black Panther

پلنگ سیاه

فیلم «پلنگ سیاه» از دیگر نامزدهای اسکار، در میان منتقدان، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. این فیلم امریکایی، ساخته رایان کوگلر، فیلمی در ژانر ابرقهرمانی بر پایه شخصیتی به همین نام از مارول کامیکس است.

تماشاگران به «پلنگ سیاه»، 79 امتیاز داده‌اند. این در حالی است که این فیلم، در میان نامزدهای اسکار، بالاترین فروش را به خود اختصاص داده است. فروش «پلنگ سیاه» بیش از یک میلیارد دلار اعلام شده است.

ستاره‌ای متولد شده است/ A Star Is Born

ستاره‌ای متولد شده است

«ستاره‌ای متولد می‌شود»، یک فیلم آمریکایی موزیکال، رمانتیک و درام به کارگردانی بردلی کوپر است که توانسته با فروشی معادل 423.9 میلیون دلار، 80 امتیاز از تماشاگران کسب کند.

در این میان، فیلم‌های «ستاره‌ای متولد می‌شود» و «بلکککلنزمن»، توانسته‌اند نظر تماشاگر و منتقد را به‌ یک‌اندازه جلب کنند. آن‌طور که در این نظرسنجی گفته شده، منتقدان به هر دو فیلم 88 امتیاز دادند.

بلکککلنزمن/ BlacKkKlansman

بلکککلنزمن

فیلم «بلکککلنزمن» نیز مورد اقبال تماشاگران قرار گرفته و توانسته 82 امتیاز را در این نظرسنجی از آن خود کند. «بلکککلنزمن» یک فیلم بیوگرافی، کمدی-درام آمریکایی به کارگردانی اسپایک لی محصول 2018 است. این فیلم برای رقابت در کسب نخل طلای هفتادویکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد و تاکنون فروشی معادل 90.6 میلیون دلار داشته است.

کتاب سبز/ Green Book

کتاب سبز

در میان سایر فیلم‌های نامزد اسکار، فیلم «کتاب سبز» توانست بیشترین امتیاز را از مخاطبان کسب کند. این فیلم آمریکایی در ژانر کمدی-درام به کارگردانی پیتر فارلی است که در سال 2018 منتشر شد. براساس نتایج منتشر شده از این نظرسنجی، تماشاگران 94 و منتقدان 69 امتیاز به این فیلم دادند. فیلم «کتاب سبز» تاکنون فروشی بیش از 128 میلیون دلار داشته است.

معاون/ Vice

معاون

نکته قابل توجه در میان نامزدهای اسکار امسال، حضور فیلم «معاون» است که در میان منتقدان و تماشاگران، محبوبیت قابل توجهی به دست نیاورده است. «معاون»، فیلمی آمریکایی و زندگینامه‌ای و کمدی-درام به کارگردانی و نویسندگی آدام مک‌کی است که در سال 2018 منتشر شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده نیز، این فیلم نتوانسته فروش قابل توجهی داشته باشد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، فیلم «معاون»، از تماشاگران 56 و از منتقدان 61 امتیاز گرفت

راپسودی بوهمی/ Bohemian Rhapsody

راپسودی بوهمی

«راپسودی بوهمی» از دیگر نامزدهای اسکار امسال، فروش قابل توجهی را در گیشه داشته است. «راپسودی بوهمی» یا حماسه کولی یک فیلم آمریکایی در سبک زندگینامه‌ای به کارگردانی برایان سینگر و دکستر فلچر و نویسندگی آنتونی مک‌کارتن است که در سال 2018 اکران شد. در نظرسنجی صورت گرفته، مخاطبان به این فیلم آمریکایی 88 امتیاز دادند. منتقدان اما توجه خاصی به این فیلم نداشته و تنها 49 امتیاز برای آن در نظر گرفته‌اند. این در حالی است که فیلم «راپسودی بوهمی»، فروشی بیش از 850 میلیون دلار را در سینماها از آن خود کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها