کد خبر: 273602
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

صدرالدین حجازی، بازیگر پیشکسوت با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

نگاه جناحی، آفتی برای هنر است/ سینما و هنر دیگر جاذبه‌ای ندارد

صدرالدین حجازی، بازیگر پیشکسوت بهترین راه عملی برای برون‌رفت از معضلات کنونی ارشاد را نگاه تخصصی دانسته و گفت: یک شورا ایجاد شود که مسائل کیفی، کمی و اقتصادی بررسی شود. این شورا هم ترکیبی از اصحاب هنر و رسانه و سینماداران و... باشد و وزیر و وکیل و... هم فقط ناظر بر سیاست‌گذاری‌ها باشند. اگر شورایی را انتخاب کردند، به آن اطمینان داشته و فقط حامی آنها باشند.

نگاه جناحی، آفتی برای هنر است/ سینما و هنر دیگر جاذبه‌ای ندارد
کد خبر: 273602
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ صدر‌الدین حجازی، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر درمورد ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد در نگاه ادواری به این وزارتخانه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین بیان کرد: «با تمام گیر و گرفت‌ها در دوره‌ای که آقایان انوار و محمد بهشتی بودند، کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده جای خود را داشت و سینمای ما بسیار با شکوه بوده و موضوعات خوبی پیدا شده بود، ضمن اینکه سینمای ما در جهان جایگاه پیدا کرده و مولف شده بود و شاخصه داشتیم.»

حجازی بر این باور است که پس از دوره وزارت محمد بهشتی در وزارت فرهنگ و ارشاد تا به امروز، دیگر اتفاق خوشایندی در این نهاد رخ نداده است. او گفت:‌ «الان فقط یک دیدگاه حاکم در حال پیگیری است که در تمام آثار دیده می‌شود. سینمایی که با گاو آغاز به کار کرد، الان چقدر دچار ناهنجاری شده است؛ سینمایی که باید هویت یک ملت باشد. این چند دوره اخیر، طوری شده که دیگر سینما و هنر جاذبه‌ای ندارد.»

به گفته این بازیگر تئاتر، تنها عشق و کشش روحی هنرمندان به آنها انگیزه برای فعالیت می‌دهد.

ارشاد باید به کاردان سپرده شود

حجازی با بیان اینکه نگاه جناحی، آفتی برای وزارت اراد و اهالی هنر محسوب می‌شود، گفت: «تا زمانی که اصحاب واقعی، دلسوز و دور از نگاه جناحی و خطی در ارشاد حضور نداشته باشند و مسئولان از میان اصحاب سالم بدون غرض انتخاب نشوند، همین آش و همین کاسه است.»

او بهترین راه عملی برای برون‌رفت از معضلات کنونی ارشاد را نگاه تخصصی دانسته و گفت: «باید کار را به کاردان بسپارند؛ اما کاردانی که تفکر داشته و حب و بغض نداشته باشد. پس از آن، یک شورا ایجاد شود که مسائل کیفی، کمی و اقتصادی بررسی شود. این شورا هم ترکیبی از اصحاب هنر و رسانه و سینماداران و... باشد. وزیر و وکیل و... هم فقط ناظر بر سیاست‌گذاری‌ها باشند. اگر شورایی را انتخاب کردند، به آن اطمینان داشته و فقط حامی آنها باشند. مهم‌تر از همه اینکه تصمیمات و مدیران، یک روزه و یک ماهه نباشد.»

به گفته حجازی، این سینمای 37، 38 ساله باید جایگاه جهانی داشته باشد. او در این‌باره بیان کرد: «تازه‌کار که نیستیم بخواهیم به همین تغییرات ابتدایی دل خوش کنیم و بگوییم راه زیاد است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها