کد خبر: 274170
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۱:۴۹:۰۰
| |

شیرین پرتوی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

روایت نسل‌های رنگین در گالری شیرین

دومین دوسالانه تصویر سازی «نسل‌های رنگین 2 » ،‌ در گالری شیرین برگزار می‌شود. اولین دوره این دوسالانه نیز در همین گالری با همکاری هنرمندان تصویرساز برگزار شد. 

روایت نسل‌های رنگین در گالری شیرین
کد خبر: 274170
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۱:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دوسالانه تصویر سازی «نسل‌های رنگین 2 » ، از جمعه دهم اسفند در گالری شیرین گشایش می‌یابد.

در این دوسالانه،‌آثار 47 هنرمند با همراهی حسن عامه‌کن، با مضمون نسل‌های رنگین، گردآوری شده و آماده نمایش است.

آن چه بیش از همه در تصویرگری امروز موج می‌زند، گستره‌ی بی حد و مرز فانتزی ها و خیال پردازی های پایان ناپذیری است که تنها کودکان به تمامی باورش می کنند، با آن همراه می شوند و چه بسا رویاهاشان فراتر از انگاره های نویسنده و تصویرگر به پرواز در می‌آید. تصویرهایی که چندان مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و آمیزه ای از ویژگی های اقلیمی دور و نزدیک در جهان امروز است.

گالری شیرین

در تصویرگری هنرمند با در دست داشتن موضوعی خاص، آن را به تصویر می کشد و با در نظر گرفتن مخاطب به اجرای آن می‌پردازد.

به گفته شیرین پرتوی، مدیر گالری شیرین، این دوسالانه، با هدف نمایش آثار گروهی تصویرگرانی از نسل‌های مختلف، هنرمندان پیشکسوت و جوانان برگزار شده و تلاشی است برای معرفی بیشتر تصویرسازی به جامعه و بازار هنری. در این نمایشگاه هر هنرمند با 2 تا 4 اثر حضور داشته و 2 طبقه نمایشگاه نیز، به این آثار اختصاص یافته است.

شیرین پرتوی

او درباره شیوه انتخاب آثار گفت: «این نمایشگاه گردآوری آثار هنرمندانی است که در کتاب‌ چاپ شده و جوایز بین‌المللی دریافت کرده‌اند تا جوان‌ترها که آثار ارزشمندی خلق کرده‌اند. کتاب‌هایی از آثار از این هنرمندان که پیش از این چاپ شده بود نیز، در نمایشگاه خواهیم داشت.»

این نمایشگاه از 10 اسفند تا 21 فروردین ماه ادامه دارد. ساعت بازدید نیز جمعه‌ها 20-16، شنبه تا پنجشنبه 19-11 است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

گالری شیرین در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13، شماره 5 قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها