کد خبر: 275524
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

رامین حیدری‌فاروقی، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای مستند با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

متولی فرهنگ، باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری همه‌جانبه داشته باشد/ اثربخشی اقدامات فرهنگی باید مدام بررسی شود/ ارشاد وعده مستندنگاری حرفه‌ای فعالیت‌های ملی را داده است

رامین حیدری‌فاروقی، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای مستند بیان کرد: «وزارت متولی فرهنگ، باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری همه‌جانبه داشته باشد تا مجموعه مسائل مربوط به آموزش، پژوهش، ارزیابی مسائل اجتماعی و به‌ویژه اثربخشی فعالیت‌های خودش را در نظر بگیرد.»

متولی فرهنگ، باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری همه‌جانبه داشته باشد/ اثربخشی اقدامات فرهنگی باید مدام بررسی شود/ ارشاد وعده مستندنگاری حرفه‌ای فعالیت‌های ملی را داده است
کد خبر: 275524
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رامین حیدری‌فاروقی، تهیه‌کننده و کارگردان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: «اظهارنظر درباره ارشاد به یک جریان وسیع در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی، رفتار فرهنگی جامعه به علاوه قراردادهای اجتماعی و هزار مورد دیگر مربوط می‌شود.»

این تهیه‌کننده فیلم‌های مستند، با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر تغییرات گسترده‌ای نیاز دارد، گفت: «زمانی که بخواهیم وارد این بحث‌ها شویم، بیشتر صحبت‌ها شعاری می‌شود. شاید باید فکر کرد که ساز و کار فرهنگ در یک کشور متفاوت بوده یا اساسا نوع معاشرت، نظارت و هماهنگی اصلا چیز دیگری است.»

به گفته فاروقی، تغییرات باید از آموزش‌و‌پرورش آغاز شود. او درباره اقداماتی که باید وزارت ارشاد تاکنون انجام می‌داد، بیان کرد: «آدم‌ها باید به چیزهایی باور داشته باشند. وقتی باوری به تغییر وجود ندارد، این می‌شود که چندین بار صحبت‌ها و نقدهایی مطرح شده و تا به‌حال هیچ حرکت موثری در مسیر وزارت ارشاد اتفاق نیفتاده است.»

این کارگردان در ارزیابی‌اش از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «به باور من، وزارت متولی فرهنگ، باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری همه‌جانبه داشته باشد تا مجموعه مسائل مربوط به آموزش، پژوهش، ارزیابی مسائل اجتماعی و به‌ویژه اثر بخشی فعالیت‌های خودش را در نظر بگیرد.»

او با تاکید بر اثربخش‌بودن فعالیت‌ها، گفت: «ما در حوزه فرهنگ تصمیم‌های مختلف می‌گیریم اما یکی از مسائلی که در تمام امور فرهنگ باید هر چند وقت یکبار صورت بگیرد، بررسی اثربخشی تصمیم‌ها و اقدامات است. پس از آن، در مرحله اول برای کارشناسان و بعد از آن به طور عمومی مطرح شده و مشخص شود که در ادوار مختلف، تصمیم‌های گرفته شده، چه حاصلی داشته است. این موضوع می‌تواند همه را متوجه چگونگی معاشرت با امر فرهنگی کند.»

فاروقی با اشاره به وعده‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سینمای مستند، بیان کرد: «فعالیت من، عرصه مستند است، می‌دانم که ارشاد فعالیت‌هایی را در نظر دارد که امیدوارم به نتیجه برسد. این فعالیت، تاکید بر مستندنگاری حرفه‌ای انواع فعالیت های ملی است. به این معنا که باید مشخص شود فعالیت‌های ملی چه مسیری را طی کرده و در پایان پروژه چقدر به هدف خود نزدیک شده‌اند. ما نمی‌دانیم که از ایده تا اجرای فعالیت‌های ملی چه اتفاقی می‌افتد. اگر چنین چیزی محقق شود، می‌توانیم برای خیلی امور امیدوار باشیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها