کد خبر: 275861
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۴:۳۶:۴۱
| |

امشب در شبکه چهار سیما؛

تأثیر شعر حافظ بر شعر و ادبیات معاصر بررسی می‌شود

برنامه تلویزیونی «شب شعر» امشب دوشنبه 13 اسفند با محوریت موضوع تأثیر شعر حافظ بر شعر و ادبیات معاصر از آنتن شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

تأثیر شعر حافظ بر شعر و ادبیات معاصر بررسی می‌شود
کد خبر: 275861
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۴:۳۶:۴۱

اعتمادآنلاین| برنامه تلویزیونی زنده «شب شعر» امشب دوشنبه 13 اسفند با محوریت موضوع تأثیر شعر حافظ بر شعر و ادبیات معاصر روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

در این برنامه محمود اکرامی فر، مجری کارشناس، میزبان محمدجعفر محمدزاده، پژوهشگر و مدیر رادیو ایران و عبدالمهدی مستکین، پژوهشگر و استاد دانشگاه است.

حافظ شیرازی، معروف به لسان‌الغیب، از مهم‌ترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود است؛ شاعری که توانسته غزل عارفانه مولانا و غزل عاشقانه سعدی را به یک بستر آوَرد و خط سوم شعر فارسی را رقم زند؛ خطِ سومی که در بیان و انتقالِ پیام‌ها، کلماتی همچون رند و صوفی و مِی را از مفاهیمِ عادی، مادی و دنیویِ خود خالی کرده، از آن‌ها واژه‌های شگرف آفریده است.

بی‌گمان حافظ دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد است و این بر شیوه غزل‌سرایی شاعران پس از خود، بیشترین تأثیر را گذاشته است؛ طوری‌که از شعر شاعران قرن نهم گرفته تا شعر شاعران معاصر، کم‌وبیش نشانه‌ای از سبکِ غزل‌های حافظ را با خود به همراه دارند.

این برنامه تلویزیونی شامگاه امروز دوشنبه 13 اسفند، ساعت 23 از آنتن شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها