کد خبر: 276429
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۱:۲۲:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از عملکرد سینه فونداسیون «جشنواره کن» :

سینه فونداسیون در «کن» چه فعالیت‌هایی دارد؟

در تازه‌ترین دوره‌ ارسال پروژه‌های سینمایی از سراسر جهان برای آتلیه سینه فونداسیون، 15 اثر از کشورهای ترکیه، اسلوانی، سوریه، صربستان،  هلند، پاکستان، نپال، میانمار، اسراییل، یونان، فنلاند، اسپانیا، دانمارک و شیلی پذیرفته شده است.

سینه فونداسیون در «کن» چه فعالیت‌هایی دارد؟
کد خبر: 276429
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۱:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی پاکزاد | ازسال 2005 تاکنون ازبین فیلم‌های تهیه شده در آتلیه سینه فونداسیون، 157 فیلم موفق شده‌اند به اکران سینماها راه یابند.

این آتلیه، بنیادی است که تحت پوشش جشنواره فیلم کن برای حمایت از نسل بعدی فیلم سازان بین‌المللی و الهام بخشیدن به آنان ایجاد شده‌است. این بنیاد از سال 1998 توسط ژیل ژاکوب پایه‌گذاری شده‌است، با توسعه برنامه‌های مکمل در حال زمینه‌سازی برای دستیابی به هدف خود است. فعالیت‌های «سینه فونداسیون» به سه بخش مختلف تقسیم شده‌است: مسابقه، اقامت و آتلیه.

سینه فونداسیون

در تازه‌ترین دوره‌ ارسال پروژه از سراسر جهان برای این آتلیه، 15 اثر انتخاب شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین - این آثار از کشورهای ترکیه، اسلوانی، سوریه، صربستان، هلند، پاکستان، نپال، میانمار، اسراییل، یونان، فنلاند، اسپانیا، دانمارک و شیلی پذیرفته شده است.

براساس آخرین اخبار منتشر شده از این آتلیه، هیچ آثاری از ایران در این پروژه حضور ندارد.

این آتلیه یا گارگاه برای پانزدهمین سال است که در طول جشنواره کن برپا می‌شود و تهیه‌کنندگان را جذب می‌کند. اغلب این تهیه‌کنندگان فیلم‌ها را به‌صورت محصول مشترک کشورها تهیه می‌کنند.

عکس1

آتلیه با هدف برقراری ارتباط میان فیلمسازان جوان و دست اندرکاران صنعت سینما، طراحی شده‌است. هر سال این برنامه برای بیست فیلمساز موقعیتی را فراهم می‌کند که شامل تأمین مالی، دیدار با تهیه کنندگان، دست اندرکاران پخش و شرکت در فعالیت‌های روزمره جشنواره است.

امسال از 16 تا 23 ماه مه در کن جلساتی با حضورکارگردانان و تهیه‌کنندگان برای یافتن بودجه و بحث درباره انها برپا می‌شود.

ali pakzad

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها