کد خبر: 280532
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

علی سلیمانی، بازیگر سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مشکلات فردی و اشتباهات قانونی در وزارت ارشاد وجود دارد/ ارشاد باید تخصص افراد را در نظر بگیرد

علی سلیمانی، بازیگر سینما در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد گفت: «بازیگری، به عنوان یک شغل کامل دیده نمی‌شود. اگر وزارت ارشاد به این سمت بروند که تمام شغل‌های هنری را مانند شغل‌ها در نظر بگیرد، یک گام مهم در صنف من برداشته است.»

مشکلات فردی و اشتباهات قانونی در وزارت ارشاد وجود دارد/ ارشاد باید تخصص افراد را در نظر بگیرد
کد خبر: 280532
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یگانه مرجعی است که به عنوان متولی فرهنگ و هنر شناخته می‌شود و باید در مسیر اعتلای تولیدات فرهنگی و هنری و در راستای حمایت از اهالی هنر، گام بردارد. در تحقق این اهداف، اهالی هنر گلایه‌های بسیاری داشته و نقدهایی به این نهاد وارد است.

در این‌باره، علی سلیمانی، بازیگر سینما و مجری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: «در مقام انتقاد، هرکدام ما می‌توانیم بگوییم بی‌عیب هستیم و وزارت ارشاد، مقصر تمام کاستی‌هاست. فلسفه وجودی ارشاد، به نفع ماست و نمی‌توانیم انکار کنیم اما مشکلات فردی و اشتباهات قانونی در این وزارتخانه وجود دارد.»

او در این‌باره توضیح داد: «به عنوان مثال، هنوز بازیگری، به عنوان یک شغل کامل دیده نمی‌شود. اگر وزارت ارشاد به این سمت برود که تمام شغل‌های هنری را مانند دیگر شغل‌ها در نظر بگیرد، یک گام مهم در صنف من برداشته است.»

این بازیگر، با اشاره به تلاش‌هایی در راستای بهبود وضعیت اهالی هنر، گفت: «هرچند که در وزارت ارشاد، تلاش هایی برای پیگیری امور هنرمندان می‌شود اما گاهی در مراوده با برخی افراد، چالش‌های بسیاری ایجاد می‌شود.»

سلیمانی، نبود تخصص‌گرایی را از مهم‌ترین معضلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: «من به عنوان یک بازیگر، چگونه می‌توانم برای یک روزنامه‌نگاری که در بخش فیلم وزارت ارشاد قرار گرفته، توضیح دهم کارم به چه صورت پیش خواهد رفت یا این چه فیلمنامه‌ای است. در این شرایط، می‌توانیم انتقاد کنیم که چرا افراد غیرمسئول در برخی سمت‌ها قرار گرفته‌اند. باید به طور کلی بررسی کرد که افراد در وزارت ارشاد، چقدر درست و بر اساس تخصص در جای خود قرار گرفته‌اند و دیگر اینکه قوانین چقدر حامی هنرمندان است.»

او مهم‌ترین اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد را در جهت حمایت از اهالی فرهنگ و هنر، تخصص‌گرایی دانست و گفت: «مهم‌ترین اقدام وزارت ارشاد برای هنرمندان این است که تخصص هر فرد را مشخص و برای او جایگاه مجزایی در نظر بگیرد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها