کد خبر: 280666
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

علیرضا جلالی، تهیه‌کننده سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ظرفیت تولید سینما بالا و سالن‌ها کم است/ عرضه و تقاضا در فیلم‌های سینمایی همخوانی ندارد/ ارشاد نباید با اصرار سرمایه‌گذارها، به فیلمساز پروانه ساخت بدهد

علیرضا جلالی، تهیه‌کننده سینما با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «ظرفیت‌های تولید ما زیاد است و سینماها کم. در واقع عرضه زیاد و تقاضا کم است که اینها با هم همخوانی ندارد.»

ظرفیت تولید سینما بالا و سالن‌ها کم است/ عرضه و تقاضا در فیلم‌های سینمایی همخوانی ندارد/ ارشاد نباید با اصرار سرمایه‌گذارها، به فیلمساز پروانه ساخت بدهد
کد خبر: 280666
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سینمای ایران در نیمه دوم سال و و بعد از جشنواره فیلم فجر، با دغدغه‌های اکران روبه‌روست. برخی بر این باورند که تمام فیلم‌ها نباید اکران شود و برخی گلایه‌مند نظارت ناکافی بر تعداد فیلم‌های تولیدی هستند و می‌خواهند تناسبی بین میزان تولید و ظرفیت اکران در سینما ایجاد شود. در این مورد، تهیه‌کنندگان بیستر از همه، نگران هستند؛ چرا که سرمایه آنها در گرو اکران مناسب فیلم‌هاست و هر چه زمان بیشتری در انتظار بمانند، خسارت بیشتری به آنها وارد می‌شود.

علیرضا جلالی، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام رضایت از فعالیت‌های وزارت ارشاد، بیان کرد: «ارشاد مدت‌هاست در حال فعالیت است که در بعضی جاها موفق بوده و بعضی جاها خیر. بخصوص از زمان فعالیت آقای حیدریان، اتفاق‌های مثبتی در حوزه سینما رخ داده است.»

مهم‌ترین دغدغه این تهیه‌کننده هم مانند بسیاری از سینماگران، شیوه اکران‌ها در سینماست. او در این‌باره توضیح داد: «تنها اشکال موجود، این است که ظرفیت‌های تولید ما زیاد است و سینماها کم هستند. در واقع عرضه زیاد و تقاضا کم است که اینها با هم همخوانی ندارد.»

او با اشاره به تولید بالای فیلم‌های سینمایی در سال، بیان کرد: «تعداد بالایی فیلم در سال تولید می‌شود، در حالی که کمتر از آن تعداد موقعیت اکران دارند. بر این اساس، فیلم‌ها که با سرمایه ملی کشور تولید می‌شود، خاک می‌خورد.»

جلالی بخشی از این مشکل را متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: «این مشکل از جایی شروع می‌شود که سرمایه‌گذار، بدون توجه به محدودیت‌ها، فیلمی را تولید می‌کند، پس از آن با اصرار پروانه نمایش گرفته و در صف اکران می‌ماند. در این شرایط، ارشاد نباید با اصرار سرمایه‌گذارها، پروانه ساخت در اختیار فیلمساز قرار دهد، آن هم وقتی که از شرایط اکران، آگاه است. ارشاد تنها باید به این نکته توجه کند که آیا فیلمنامه‌ای خوب است یا نه، و اینکه آیا امکان نمایش وجود دارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها