کد خبر: 287132
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۵:۵۸:۰۹
| |

جزئیات هفته گرافیک 98 اعلام شد

نشست خبری هفته گرافیک روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

جزئیات هفته گرافیک 98 اعلام شد
کد خبر: 287132
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۵:۵۸:۰۹

اعتمادآنلاین| در این نشست که با حضور فاطمه کرکه‌آبادی دبیر انجمن طراحان گرافیک، مهردخت دارابی از اعضای انجمن، محسن سلیمانیان نایب رئیس انجمن ، زهرا پاشایی دبیر هفته گرافیک برگزار شده برنامه‌ها و اهداف هفته گرافیک تشریح و در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، زهرا پاشایی دبیر این هفته درباره تمرکز بر موضوع «با زنان طراح» گفت: با توجه به اینکه هفته گرافیک هر ساله همزمان با روز جهانی دیزاین (27اوریل) برگزار می‌شود و هر ساله از طرف "آیکو-دی" موضوع هفته اعلام می‌شود، انجمن صنفی طراحان گرافیک تصمیم گرفت تا در سال جاری و به‌طور هماهنگ با موضوع اعلامی"ایکو-دی"، به زنان طراح بپردازد.

هفته گرافیک

او همچنین درباره برنامه‌های این هفته گفت: برنامه‌های تدارک‌دیده شده طی یک هفته و در خانه‌هنرمندان ایران، باغ موزه قصر و موزه گرافیک ایران برگزار خواهند شد.

در ادامه‌ این نشست از پوستر هفته‌گرافیک که توسط میترا شاهسون طراحی شده رونمایی شد. شاهسون در این باره گفت: طراحی برای جامعه‌ی گرافیک کار دشواری است و می‌توانم بگویم این یکی از پرچالش‌ترین پروژه‌های من در طول این سال‌ها بوده است. همچنین رویکرد زنانه‌ی این هفته باعث شد تا از رنگ‌ مجنتا که هم به‌شدت زنانه‌است و هم انرژیک و فعال است استفاده کنم.

نکوداشت سه زن طراح پیشکسوت، نمایش آثار زنان طراح متولد20تا40 شمسی و پنا‌های تخصصی موشن دیزاین و uxاز برنامه‌های این هفته خواهد بود. همچنین نمایشگاه‌های «پیمان یادگار»، با هدف تقدیر از حامیان و اسپانسرها، «خاطرات کاغذی» نمایشگاهی از پوسترهای تئاتر، "اعلان وضعیت" نمایشگاه محیطی هفته گرافیک و «کله‌ اسب» با هدف بررسی طرح جلدکتاب‌های انتشارات فرانکلین تهران و سازمان کتاب‌های جیبی در این هفته برگزار خواهند شد.

هفته گرافیک ایران به دبیری زهراپاشایی روز دهم اردیبهشت ساعت 17 در باغ موزه قصر افتتاح خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها