کد خبر: 292760
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۰۸:۵۵:۲۵
| |

آلوین سارجنت درگذشت

آلوین سارجنت نویسنده فیلم «مرد عنکبوتی» و برنده دو جایزه اسکار، در سن 92 سالگی درگذشت.

آلوین سارجنت درگذشت
کد خبر: 292760
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۰۸:۵۵:۲۵

اعتمادآنلاین| آلوین سارجنت نویسنده فیلم‌های مخاطب‌پسندی مثل «ماه کاغذی» و «مردم معمولی» و همچنین مجموعه فیلم‌های «مرد عنکبوتی» در سال 2000، در سن 92 سالگی درگذشت.

سارجنت جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را دو بار با فیلم‌های «جولیا» در سال 1978 و «مردم معمولی» در سال 1974 به خانه برد. در سال 1974 نیز در همین بخش نامزدی اسکار را تجربه کرد. وی همچنین برای هر سه فیلم‌ موفق به دریافت جایزه از انجمن نویسندگان آمریکا شده بود. او در طول فعالیت هنری خود با کارگردان‌های بزرگی به همکاری پرداخت که از جمله آن‌ها می‌توان به آلن جی پاکولا، جان فرانکن هایمر، پل نیومن و رابرت ردفورد اشاره کرد.

آلوین سارجنت اولین فعالیت‌ هنری خود را با نویسندگی برای تلویزیون آغاز کرد و با فیلم سینمایی «گامبیت» در سال 1966 پا به عرصه سینما گذاشت. او همچنین در نسخه 1976 فیلم سینمایی «ستاره‌ای متولد شده است» نیز حضور داشت.

لورا زیسکین تهیه کننده چهار فیلم از «مرد عنکبوتی»، سارجنت را برای بازنویسی فیلمنامه این فیلم به خدمت گرفت، اما در این پروژه نیز نام او ذکر نشد. با فروش 800 میلیون دلاری اولین قسمت مرد عنکبوتی او برای نویسندگی دو قسمت دیگر از این مجموعه سینمایی و همچنین «مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1» انتخاب شد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها