کد خبر: 306367
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۵:۴۳:۲۴
| |

مدیرکل دفتر جشنواره های سازمان سینمایی معرفی شد

رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری در حکمی روح الله حسینی را به عنوان «مدیرکل دفتر جشنواره ها و همکاری های بین الملل» منصوب کرد.

مدیرکل دفتر جشنواره های سازمان سینمایی معرفی شد
کد خبر: 306367
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۵:۴۳:۲۴

اعتمادآنلاین| بر اساس اعلام سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، حسین در این حکم نوشته: امید است با هماهنگی و همکاری موثر واحدهای تابعه سازمان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های حرفه‌ای و صنفی در پیشبرد کلان برنامه‌های وزارت متبوع و برنامه جامع سازمان و هدایت و نظارت بر جشنواره‌ها و امور بین‌الملل موفق و موید باشید.


پیش از این محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سرپرست این مسئولیت بود.


روح‌الله حسینی دانش‌آموخته مقطع دکتری ادبیات فرانسه با گرایش ادبیات تطبیقی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی گروه مطالعات اروپا در همین دانشگاه است. او از موسسان و مدیرعامل مدرسه ملی سینمای ایران بود که اخیراً در سازمان امور سینمایی ادغام شده است.


از سوابق اجرایی حسینی می‌توان به مدیر کل دفتر مطالعات، دانش و مهارت‌های سینمایی، مدیرعامل و دبیر شورای علمی مدرسه ملی سینمای ایران، رییس موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در دانشگاه تهران، مدیر کل آموزش در بنیاد سعدی، مدیر بخش مطالعات فرانسه در دانشکده مطالعات جهان، عضو شورای سیاستگذاری جایزه سال پژوهش سینمایی و دبیر هیات تحریریه مجله فرانسوی زبان تهران اشاره کرد.


این استاد دانشگاه همچنین مقالات متعددی در زمینه هنر و ادبیات ایران و جهان در مجلات مختلف داخلی و خارجی به زبان‌های فارسی، فرانسوی و انگلیسی منتشر کرده است. در همین زمینه و در جشنواره بین‌المللی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران که اوایل اردیبهشت سال جاری برگزار شد، از این عضو هیات علمی دانشگاه تهران به عنوان مولف برتر حوزه بین‌الملل دانشگاه، تقدیر شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها