«فیلمنگار» سینمای ایران و جهان منتشر شد
ماهنامه «فیلمنگار» در چهار بخش سینمای ایران، سینمای جهان، پرونده یک موضوع و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.
اعتمادآنلاین| در بخش سینمای ایران به اکران فیلمهای «یهوا» و «تگزاس2»، تاثیر شخصیتپردازی بر روایت فیلم در «یهوا»، نقش رنج در تعیین موقعیت دراماتیک و تصویر مرگ در خلق موقعیتهای دراماتیک در فیلمنامه «جهان با من برقص» و کارگاه آموزشی پیمان قاسمخانی و شادمهر راستین در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر پرداخته شده است.
همچنین در بخش پرونده یک موضوع، فیلمهای «وس اندرسون» از نظر مؤلفههای دراماتیک، داستان و ناداستان و فرایافت آن در تکنیک نوشتن و باورهای دراماتیک، شخصیتپردازیهای اصیل نمایشی، گونه شناسی تخیل در استپموشنها و... مورد بررسی قرار گرفته است.
در بخش سینمای جهان نیز به فیلم و فیلمنامه «ژاک اودیار»، بررسی شخصیتها در دنیای مؤلف در فیلم «حامل»، کارگاه فیلمنامه «رازهای پنهان فیلمنامه»، سخنرانی نیکول هولوفسنر در سمینار «بفتا»، بن مایه (ادبیات روی پرده، اقتباس سینما از ادبیات، پیشنهاد اقتباس سینمای از رمان «نامیرا» و...) و سیناپس (یک جنگ خصوصی، کفرناحوم، جنگ سرد، دامبو و...) پرداخته شده است.
در بخش فیلمنامه، فیلمنامه کامل فیلم «کوکلاکس کلان سیاه پوست»، همراه با یادداشتها و بررسیهای فیلمنامه ارائه شده است.
گفتوگو با آناهید آباد (فیلمنامهنویس و کارگردان «یه وا»)، سروش صحت (فیلمنامهنویس و کارگردان «جهان با من برقص»)، مهدی محمدنژادیان (فیلمنامهنویس و کارگردان «قربانی») و از دیگر بخشهای فیلم نگار است.
ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی «فیلمنگار» از شماره 198 به صورت دیجیتال منتشر شد. انتشار نسخه دیجیتال و چاپی مجله تا سه شماره هم زمان انجام خواهد شد و آخرین شماره چاپی آن (شماره 200) در مرداد سال جاری منتشر میشود.
منبع: برنا
دیدگاه تان را بنویسید