کد خبر: 338201
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۱:۲۷:۰۰
| |

حضور جهانی زنان در برنامه‌سازی تلویزیون به 45 درصد رسیده است

بنابر تحقیق جدید در دانگشاه ایالتی سن‌دیِگو حضور زنان به عنوان شخصیت‌های تلویزیونی به 45 درصد رسیده است.

حضور جهانی زنان در برنامه‌سازی تلویزیون به 45 درصد رسیده است
کد خبر: 338201
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۵ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حضور زنان در تلویزیون پیشرفت داشته اما این پیشرفت بسیار کُند بوده است.

بنابر تحقیقات جدید در دانشگاه ایالتی سن‌دیِگو با عنوان مطالعه حضور زنان در فیلم و تلویزیون حضور زنان به عنوان شخصیت‌های تلویزیونی به 45 درصد و به عنوان عوامل پشت صحنه حدود 31 درصد در سال 2018 و 2019 رسیده است.

زنان در پشت صحنه 31 درصد را تشکیل می‌دهند که در مقام «برنامه‌سازان» «کارگردان» «نویسنده» «مدیر تولید» «تهیه‌کننده» «تدوین‌گر» و «فیلمبردار» و این آمار در تاریخ 22 ساله این تحقیقات بالاترین رکورد محسوب می‌شود. این آمار برای سال‌های 2016 و 2017 28 درصد بوده است.

خانم «مارتا الوزن» مدیر این تحقیقات می‌گوید: دیدن این پیشرفت حضور زنان خوشحال کننده است اما تا حضور گسترده زنان در امور اجرایی جامعه راهی طولانی و دشوار در پیش است و ما زنان باید در حیطه‌ای گسترده‌تر در مشاغل حضور بیابیم.

البته حضور زنان به عنوان کارگردان تلویزیونی از 17 درصد به 26 درصد افزایش داشته است با این وجود مردان اکثریت برنامه‌ها را در دست دارند و از این زاویه هنوز به ازای هر سه مرد تنها یک زن در مشاغل فعالیت می‌کند.

با این وجود که یک چهارم برنامه سازان و 30 درصد مدیران تولید زن‌ها هستند، 77 درصد برنامه‌ساز و تدوین‌گر، 79 درصد کارگردان و 96 درصد فیلمبردار زن نداریم.

برای انجام این تحقیق از عوامل برنامه‌های «درام» «کمدی» «برنامه زنده» و شبکه‌های صوتی تصویری تحقیق و آمارگیری شده و از سپتامبر 2018 تا ماه می 2019 زمان صرف شده است. همچنین برای این تحقیق 43 هزار نفر عوامل تلویزیونی و 55 هزار عوامل پشت صحنه مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها