کد خبر: 357743
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۵:۰۸:۵۹
| |

محسن مسلم خانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس:

پرس تی وی سکوت خبری غرب درباره پروفسور سلیمانی را بشکند

محسن مسلم خانی، عضو هیئت عمی دانشگاه تربیت مدرس علت سکوت رسانه های غربی درباره اسارت پروفسور سلیمانی در امریکا را غیر قانونی و بی ادله بودن آن دانست و از رسانه های برون مرزی کشورمان به ویژه شبکه پرس تی وی خواست این سکوت رسانه ای را بشکنند.

پرس تی وی سکوت خبری غرب درباره پروفسور سلیمانی را بشکند
کد خبر: 357743
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۵:۰۸:۵۹

اعتمادآنلاین| محسن مسلم خانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و از دوستان نزدیک پروفسور سلیمانی درباره دستگیری غیر قانونی این دانشمند در امریکا، گفت: بعد از بازداشت مشخص شد که دولت آمریکا هیچ سند یا مدرک قابل قبولی علیه ایشان ندارد. این بازداشت یک دانشمند برخلاف پروتکل های بین المللی است. ،البته قرائن و شواهد گویای این است که آمریکا از سال2015 دنبال راهی بوده که ایشان را به بهانه ای به این کشور دعوت و زندانی کند. الان هم که بیش از یک سال از زندان غیرقانونی دکتر می گذرد ادله ای ارائه نشده است.

وی گفت: قطعا اگر ایشان تبعه آمریکا یا اروپا بود وحتی قانونی هم زندانی شده بود، تمام غول های رسانه ای غرب چنان هجمه ای را به کشور مربوطه وارد و افکار عمومی جهانی را چنان تهییج می کردند که قطعا بدون اقامه هیچ جرم و تخلفی آزاد می شد. بنابراین رسانه های همسو با جمهوری اسلامی نیز باید همین کار را برای دکتر سلیمانی انجام دهند و لااقل افکار اندیشمندان آزاد اندیش دنیا را علیه این اقدام غیر قانونی تهییج کنند.

مسلم خانی گفت: طبیعتا دولت و خصوصا وزارت خارجه از طریق دفتر حافظ منافع و نیز دفاتر نمایندگی می تواند در سایر کشورها به این موضوع بپردازد و آن را پیگیری و روشنگری کند که با توجه به اینکه از چند سال پیش به دنبال کشاندن ایشان به آمریکا بوده اند، بعید نیست که برای معاوضه یا گروکشی ویا اینکه رفتار از موضع بالا با ایران بوده باشد.

وی عنوان کرد: دکتر سلیمانی جزو دانشمندان برتر سلول های بنیادی دنیاست و چه بسا هدف این باشد که ایران را از داشتن چنین متخصصی محروم کنند. اگر همان فشار رسانه ای که برای خانم هاشمی ایجاد شد برای ایشان هم باشد و برای دولت هم به مطالبه اصلی تبدیل شود و افکار عمومی جهان در این موضوع آماده شود، آمریکا چاره ای جز آزادی ایشان ندارد. دکتر سلیمانی وابستگی زیادی به ایران دارد و حاضر نیست به هیچ عنوان در آمریکا باشد، به قول خودش حاضر نیست حتی جنازه اش یک ساعت در این کشور بماند.

دکتر مسعود سلیمانی 30 مهر سال گذشته در آمریکا دستگیر شد. تاکنون هیچ دادگاهی برای رسیدگی به موضوع بازداشت این دانشمند ایرانی برجسته برگزار نشده است.


مادر این پژوهشگر شاخص بین المللی پس از شنیدن خبر زندانی شدن فرزندش دچار ضایعه مغزی وسیع شد و از دنیا رفت و هم اکنون نه تنها خانواده وی دچار مصیبت شده اند که وضعیت سلامتی این استاد دانشگاه ایرانی هم در مخاطره است و آمریکا حتی اجازه رساندن دارو به وی را نیز نداده است. موقعیت دکتر سلیمانی در این مدت با کاهش وزن شدید، افت بینایی و مشکلات ناشی از بیماری مزمنی که دارد، نگران کننده است.


شبکه پرس تی وی، در راستای اعتراض به این وضعیت، در کنار اطلاع رسانی موضوع از ابتدای اعلام دستگیری وی، از چند هفته قبل از سالگرد دستگیری مسعود سلیمانی در آمریکا، پویش جدیدی را آغاز کرد و با تولید مستندها، کلیپ ها و برنامه های مختلف، فعالیتی گسترده در این زمینه را رقم زد که همچنان در این شبکه دنبال می شود.

منبع: صدا وسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها