کد خبر: 373615
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از گیشه آخر هفته سینماهای دنیا گزارش می‌دهد:

«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» صدرنشین آخرین هفته سال 2019 شد/ کاهش فروش کلی گیشه هالیوود نسبت به سال گذشته/ 2 فیلم هفته اولی در بین پنج فیلم پرفروش قرار گرفتند

«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» با فروش خوب خود در رأس باکس‌آفیس نشست. همچنین فیلم «زنان کوچک» و انیمیشن «جاسوسان نامحسوس» در اولین هفته اکران خود شروع خوبی داشتند و در صدر پرفروش‌ها جای گرفتند.

«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» صدرنشین آخرین هفته سال 2019 شد/ کاهش فروش کلی گیشه هالیوود نسبت به سال گذشته/ 2 فیلم هفته اولی در بین پنج فیلم پرفروش قرار گرفتند
کد خبر: 373615
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ تبسم کشاورز - آخر این هفته و طی روزهای 27 تا 29 دسامبر 2019 (6 تا 8 دی 1398) سالن‌های نمایش در آمریکای شمالی صحنه اکران چند فیلم جدید بودند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از Box Office Mojo، این آخر هفته سینمای هالیوود شاهد اکران فیلم‌های جدیدی بود که از جمله آنها می‌توان به «زنان کوچک»، «فقط رحمت»، «1917» و انیمیشن «جاسوسان نامحسوس» اشاره کرد.

در این میان تنها «زنان کوچک» و انیمیشن «جاسوسان نامحسوس» توانستند در بین پنج فیلم پرفروش آخر هفته قرار بگیرند و «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» صدرنشین آخرین هفته سال 2019 شد.

همچنین فروش کلی گیشه هالیوود هنوز نسبت به سال گذشته در زمانی مشابه که 11.9 میلیارد دلار بود کاهش چهار درصدی داشته است.

در ادامه گزارش اعتمادآنلاین را از باکس‌آفیس سینمای آمریکا و جهان می‌خوانید.

جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر

«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» (Star wars: Rise of skywalker) به نویسندگی و کارگردانی جی. جی آبرامز طی دومین هفته اکران خود در 4406 سالن نمایش با فروش 72 میلیون دلاری توانست صدرنشین گیشه باقی بماند. این فیلم سینمایی در گیشه پنج‌روزه کریسمس نیز به فروش 136 میلیون دلار رسید.

فیلم مزبور با فروش این آخر هفته، به فروشی بیش از 341 میلیون دلار در گیشه آمریکا و 363 میلیون دلار در گیشه خارج از آمریکا دست یافت و به طور کلی تا این هفته رقمی بیش از 704 میلیون دلار را ثبت کرده است.

«خیزش اسکای‌واکر» آخرین قسمت از سه‌گانه جدید جنگ ستارگان است و در کمتر از 2 هفته به رتبه دهم پرفروش‌ترین فیلم سال در گیشه جهانی و هفتمین اثر پرفروش در گیشه آمریکا رسیده است.

این فیلم که جدیدترین محصول کمپانی والت‌دیزنی است در ژانر حماسی و اپرای فضایی ساخته شده و در مجموع نهمین فیلم از این دنیا محسوب می‌شود. داستان این فیلم پس از فیلم‌های «نیرو برمی‌خیزد» (2015) و «آخرین جدای» (2017) روایت می‌شود.

آدام درایور، دیزی ریدلی، جان بایوگا، اسکار آیزام، لوپتیا نیونگو و آنتونی دنیلز در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

سینما

جومانجی: مرحله بعدی

فیلم سینمایی «جومانجی: مرحله بعدی» (Jumanji: The Next Level) به کارگردانی جیک کاسدان در این آخر هفته و در هفته‌ سوم اکران خود در 4227 سالن نمایش، به فروشی بیش از 35 میلیون دلار دست پیدا کرد.

این فیلم که تا پیش از اکران «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» یک هفته صدرنشین باکس‌آفیش آمریکا در آخر هفته بود، باز هم رتبه دوم را از آن خود کرد.

این فیلم سینمایی پس از این آخر هفته تاکنون در گیشه داخلی به فروشی بیش از 164 میلیون دلار رسیده است. «جومانجی: مرحله بعدی» در گیشه خارج از آمریکا نیز تاکنون 296 میلیون دلار فروش داشته و به این ترتیب گیشه جهانی این فیلم به رقمی بیش از 460 میلیون دلار رسیده است.

این فانتزی جدید که محصول کمپانی کلمبیا پیکچرز است، دنباله داستان «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» را روایت می‌کند.

این فیلم سینمایی داستان چهار نوجوان را روایت می‌کند که دوباره به دنیای بازی ویدئویی جومانجی وارد می‌شوند، اما با این تفاوت که این بار بازی ایراداتی پیدا کرده است.

دواین جانسون، کوین هارت و جک بلک در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

سینما

زنان کوچک

فیلم «زنان کوچک» (Little Women) به کارگردانی گرتا گرویگ در اولین هفته اکران خود در 3308 سالن نمایش به فروشی بیش از 16 میلیون دلار دست پیدا کرد و در جایگاه سوم نشست. این فیلم تا اولین آخر هفته اکران خود در گیشه جهانی به فروشی بیش از 30 میلیون دلار رسیده است.

این فیلم که در ژانر درام تاریخی است بر اساس رمانی به همین نام نوشته لوییزا می‌الکات ساخته شده است.

زنان کوچک داستان چهار خواهر را به تصویر می‌کشد که با گذشت مدتی از جنگ داخلی آمریکا اکنون بزرگ شده‌اند و باید به فکر زندگی جدیدی برای خود باشند.

مریل استریپ، سورشا رونان، تیموتی شالامی، اما واتسون و جیمز نورتون در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

سینما

یخ‌زده 2

انیمیشن «یخ‌زده 2» (Frozen II) به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی در هفته ششم اکران خود در 3265 سالن نمایش به فروشی بیش از 16 میلیون دلار دست پیدا کرد و در جایگاه چهارم ایستاد.

این انیمیشن تاکنون بیش از 416 میلیون دلار در گیشه آمریکا، بالغ بر 796 میلیون دلار در گیشه خارج آمریکا و بیش از یک میلیارد و 212 میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته است.

این انیمیشن که محصول کمپانی دیزنی است، دنباله‌ انیمیشن «یخ‌زده» است که در سال 2013 ساخته شده بود. در گیشه آمریکای شمالی نیز این فیلم در رتبه یازدهم انیمیشن‌های پرفروش تاریخ جای گرفته است.

داستان این انیمیشن که در سبک فانتزی ساخته شده، روایتگر شخصیت‌های السا، آنا، کریستوف و اولاف است که به اعماق جنگل می‌روند تا از حقیقتی در مورد رمز و راز باستانی قلمرو پادشاهی خود مطلع شوند.

ایدینا منزل، جاناتا گروف و جاش گد صداپیشگان اصلی این انیمیشن هستند.

سینما

جاسوسان نامحسوس

انیمیشن «جاسوسان نامحسوس» به کارگردانی مشترک نیک برونو و تروین کوین در هفته اول اکران خود در 3502 سالن نمایش به فروشی بیش از 13 میلیون دلار دست یافت. این انیمیشن تاکنون بیش از 34 میلیون دلار در گیشه جهانی فروش داشته است.

این انیمیشن کمدی جاسوسی داستان لنس، جاسوسی خونسرد و ماهر، است که دنیا را از اتفاقات خطرناکی که آن را تهدید می‌کند نجات می‌دهد. والتر نیز شخصیت بسیار باهوش، با اختراعات و ابداعات خود به لنس کمک می‌کند. والتر وظیفه ساخت گجت‌های لنس را نیز بر عهده دارد، اما زمانی که دنیا با یک خطر جدی روبه‌رو می‌شود، لنس و والتر باید به کمک یکدیگر با این تهدید غیرمنتظره مقابله کنند.

ویل اسمیت، تام هالند، کارن گیلان و دی‌جی خالد از صداپیشگان این اینیمیشن هستند.

سینما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها