کد خبر: 382911
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۷:۱۳:۱۷
| |

توماج دانش بهزادی، بازیگر و کارگردان نمایشی:

پیشنهاد خط باریک قرمز جدی گرفته شود

توماج دانش بهزادی،شخصیت اصلی فیلم مستند سینمایی «خط باریک قرمز» گفت: ساخت این اثر در تاریخ سینمای ایران ماندگار است، می‌توان آن را به عنوان یک مرجع آموزشی برای مربیان و روانشناسان آموزشی و پرورشی ارائه داد و از آن برای ارتقاء طرح‌های فرهنگی و آموزشی استفاده کرد. 

پیشنهاد خط باریک قرمز جدی گرفته شود
کد خبر: 382911
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۷:۱۳:۱۷

اعتمادآنلاین| ‌ توماج دانش بهزادی، شخصیت اصلی فیلم مستند خط باریک قرمز که به عنوان مربی در این مستند حضور داشت و به عنوان کارگردان نمایشی در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به همراه نوجوانان کانون اصلاح و تربیت در دل این فیلم اثری را به روی صحنه برد، درباره این پروژه به ایرنا گفت: از مرحله ای که برای این مستند انتخاب شدم، در کنار فرزاد خوشدست کارگردان این اثر برای کار با این گروه بسیار تحقیق کردیم و نمایش خلاق تئاتر پداگوژیک را که پیش از این هم تجربه کرده بودم را مجدد خواندم. در طول کار سعی کردم موانع ارتباط بین ذهن و بدن بچه‌ها برطرف شود که اصولاً کار پرتنشی بود چون آنها به توانمندی‌های بدنشان شناخت نداشتند. روی رفتارهایی مانند تربیت حس و تربیت بدن با تمرینات خیلی ساده به شکل فردی و گروهی کار کردیم چون فضای ما یک درام بود. شکل‌گیری رفتار گروهی، کنارآمدن با آن و مسئولیت پذیری بسیار مهم بود.

وی افزود: نمایشنامه نهایی کار را کاملیا غزلی نوشت. به دلیل اینکه او نمی‌توانست در لوکیشین باشد، فضای کار را برای او توضیح می دادیم و راش های کار را هم می‌دید و او بر اساس حال و هوایی که بچه ها داشتند، صحبت هایی که با آنها داشتیم و چیزهایی که برای آنها مهم بود سعی کرد این نمایشنامه را بنویسد که در این مسیر از دستیار این فیلم محسن بنی هاشمی هم کمک گرفته شد.

دانش بهزادی درباره مستند سینمایی خط باریک قرمز عنوان کرد: به نظرم ساخت این اثر در تاریخ سینمای ایران ماندگار است و فکر می‌کنم آن را به عنوان کسی که مقابل این دوربین بودم می‌توان این اثر را به عنوان یک مرجع آموزشی برای مربیان و روانشناسان آموزشی و پرورشی ارائه داد. پیشنهاد این مستند باید جدی گرفته شود و از آن برای ارتقاء طرح‌های فرهنگی و آموزشی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: هنرمندان همراه ما در این مستند در جلسه‌هایی منظم با بچه ها در کنار من کار می کردند و تجربه‌ها و نکات مهمی را به آنها می‌گفتند. این ارتباطات خیلی خوب برقرار شد. هرچند که برای دوستان ما هم خیلی سخت بود. اکثر هنرمندان می‌گفتند که کار واقعا سختی است و شاید اگر قرار بود دوباره این تجربه و این کار را انجام بدهند، نمی‌کردند. امیدوارم که فیلم مستند خط باریک قرمز و پیشنهاد انسانی آن جدی گرفته شود.



منبع: ایرنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها