کد خبر: 412524
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۲:۴۰:۳۵
| |

منوچهر طیاب از بیمارستانی در اتریش مرخص شد

منوچهر طیاب کارگردان سینمای مستند که مدتی در بیمارستانی در شهر وین اتریش بستری بود، چند روزی است که با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شده و به خانه بازگشته است.

منوچهر طیاب از بیمارستانی در اتریش مرخص شد
کد خبر: 412524
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۲:۴۰:۳۵

اعتمادآنلاین| مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ضمن آرزوی سلامتی و بهبودی خبر داد که «منوچهر طیاب از دی‌ماه 98 و پس از چک‌آپ در بیمارستانی در شهر وین، متوجه بیماری سخت خود شده و مراحل درمان را از همان زمان آغاز کرده که پس از گذشت حدود 6 ماه، خوشبختانه حال عمومی وی بهتر شده و هم‌اینک دوران نقاهت را در منزل سپری می‌کند.»

منوچهر طیاب متولد سال 1316 در تهران، دانش‌آموخته‌ی رشته معماری در دانشگاه فنی وین و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما و تلویزیون از دانشکده سینمایی آکادمی دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی اتریش است.

او از سال 1342 با ساخت فیلم «سفال» به حرفه‌ی مستندسازی روی آورد و در 57 سال اخیر، نزدیک به 100 فیلم ارزشمند میراث فرهنگی و تاریخی را کارگردانی کرده است.


سال گذشته و در جریان برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، ضمن نکوداشت استاد طیاب و نمایش آثار منتخب وی، از این پیشکسوت سینمای مستند با اهدای نشان فیروزه حقیقت تقدیر بعمل آمده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها