کد خبر: 417813
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۱۳:۳۷:۲۳
| |

مدیر هنری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت:

تلاش کردیم نشانه‌های بکار رفته در پوسترهای جشنواره فیلم مقاومت متفاوت باشد

مدیر هنری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از طراحی پوستر سه بخش «مدافعان سلامت»، «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» (یادبود رسولی ملاقلی‌پور) خبر داد.

تلاش کردیم نشانه‌های بکار رفته در پوسترهای جشنواره فیلم مقاومت متفاوت باشد
کد خبر: 417813
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۱۳:۳۷:۲۳

اعتمادآنلاین| مدیر هنری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از طراحی پوستر سه بخش «مدافعان سلامت»، «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» (یادبود رسولی ملاقلی‌پور) خبر داد.


به گزارش اعتمادآنلاین، محمدرضا رسولی؛ مدیرهنری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، گفت: امسال نیز جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با محورهای کلی جشنواره (انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس) برگزار خواهد شد، از این رو تلاش بر این بود این مفاهیم در بخش‌های جدید این رویداد مانند بخش مدافعان سلامت و فیلمسازان بسیجی نیز اعمال شود تا به لحاظ بصری بتوانند ارتباط موثر و تاثیرگذاری با مخاطبان برقرار کنند.


وی افزود: تلاش کردیم امسال نشانه‌های بکار رفته در پوسترها نسبت به سال‌های گذشته متفاوت باشد، به عنوان نمونه در پوستر بخش مدافعان سلامت به طور مشخصی به فداکاری و ایستادگی کادر پزشکی پرداخته شده که به مبارزه با ویروس کرونا مشغول هستند و می‌توان به‌وضوح مفهوم مقاومت را در آن دید. پوسترهای بخش‌های دیگر جشنواره نیز ایده‌های مختص به خود را دارند اما به طور کلی رنگ امسال جشنواره سبز فیروزی در کنار قرمز وسفید است.


وی در ادامه افزود: همچنین در بخش‌هایی که موضوع آنها مربوط به زمان حال است و ارتباط مستقیم با جنگ‌‍تحمیلی دارد، بیشتر ازالمان‌هایی برای بیان صفت فداکاری، شجاعت و ایستادگی استفاده شده است.


مدیر هنری جشنواره فیلم مقاومت اظهار داشت: امسال تعداد پوسترهای جشنواره بیشتر است و به همین دلیل در اجرا از روش‌های متنوعی (تکنیک عکاسی برای پوستر مدافعان سلامت و از تکنیک فتومونتاژ برای پوستر فیلمسازان بسیجی) استفاده شده است.


رسولی در پایان خاطرنشان کرد: در حال‌‍حاضر پوستر سه بخش مدافعان سلامت، فیلمسازان بسیجی و پوستر نشان رسول (یادبود رسولی ملاقلی‌پور) طراحی و آماده رونمایی است.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت 31 شهریور تا 6 مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://moqavematfilmfest.irئا/ مراجعه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها