در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:
سرنوشت سردیس مفاخر خانه هنرمندان به کجا انجامید؟
نصب آثار ساخته شده در دومین دومین سمپوزیوم مجسمهسازی مفاخر ایران از سوی کاربران در فضای مجازی، رسانهها و حتی مسوولان رسمی مورد انتقاد قرار گرفت تاجایی که قرار شد برخی از سردیسها اصلاح شود، هرچند سازنده سردیس کیارستمی عنوان کرده که از برداشتن اثرش برای اصلاح خبر ندارد.
اعتمادآنلاین| تیرماه سال گذشته دومین سمپوزیوم مجسمهسازی مفاخر ایران (ویژه هنرمندان معاصر) از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران برپا شد.
پس از نصب 22 سردیس ساختهشده در این سمپوزیوم در خانه هنرمندان، انتقادها درباره عدم شباهت آنها با چهره واقعی مفاخر خبرساز شد.
بیشترین انتقادها متوجه سردیس بدون عینک عباس کیارستمی بود که به گفته سازنده آن، ظاهراً در زمان قالبگیری عینک گم شده است.
به گفته عطا صحرایی، هنرمندان در سمپوزیوم فقط مدولاژ کار را انجام دادهاند و قالبگیری بر اساس مناقصه واگذار شده است.
علی اعطا، عضو شورای شهر تهران، در این باره در توییتر نوشت: «رسمی زیبا و ایدهای اصیل، قربانی طراحی نامناسب و اجرای غلط شد.»
مدیرعامل سازمان زیباسازی در پی این انتقادها گفت که پس از بررسیهای کارشناسانه تعدادی از سردیسها اصلاح میشود.
در جدیدترین اتفاق، سازنده سردیس عباس کیارستمی خبر داده که از برداشتن اثر خبر ندارد.
صحرایی گفته یک بار برای انجام اصلاحات تماس گرفتهاند و قرار شده انجام کار به او اطلاع داده شود، اما خبری ندادهاند.
این در حالی است که مهرماه امسال هم تندیسهای شهید قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف انتقادهایی به دنبال داشت.
اداره کل هنرهای تجسمی نیز عنوان کرد که ارگانهای سفارشدهنده مجسمههای شهری میتوانند در این زمینه مشورت بگیرند.
دیدگاه تان را بنویسید