کد خبر: 480165
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۱:۲۴:۳۸
| |

وضعیت ادامه‌دار رکود در صنعت نشر کشور

یک ناشر گفت: متأسفانه امسال هم رکود موجود در صنعت نشر ادامه دارد؛ تا حدی که که دیگر ناشران به انتشار کتاب رغبتی ندارند.

وضعیت ادامه‌دار رکود در صنعت نشر کشور
کد خبر: 480165
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۱:۲۴:۳۸

اعتمادآنلاین| جلال صابری‌نژاد مدیر مسئول انتشارات آریترین، درباره وضعیت امروز صنعت نشر گفت: متأسفانه امسال هم رکود موجود در صنعت نشر ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تا حدی که دیگر ناشران به انتشار کتاب رغبتی ندارند. علاوه بر شیوع کرونا مسائل دیگری از جمله تورم فرهنگی که متأثر از وضعیت بازار کاغذ است، در این امر موثر است.

وی افزود: ناشران در حال حاضر با اختلال در زمینه توزیع و فروش کتاب روبرو هستند. در این میان برخی همکاران برای انتشار کتاب‌های جدید با مشکل مواجه می شوند.

پایداری کرونا و زمانبر بودن آن در جامعه باعث شده است، بازار کتاب با شکنندگی روبرو باشد و این مسئله باعث شده است ناشران در زمینه سرمایه گذاری روی انتشار کتاب ریسک نکنند. این مسئله از شرایط اقتصاد ناپایدار نشر تاثیرپذیرفته است.

مدیرمسئول انتشارات آریترین ادامه داد: ناشران منتظر هستند ببینند وضعیت نشر چگونه پیش می‌رود. قیمت کاغذ یکی از مسائل کلیدی در زمینه انتشار کتاب است.

علاوه بر آن مسائلی از جمله پرداخت دستمزد‌ها و شرایط توزیع و پخش کتاب در این امر موثر است. از سوی دیگر محتوای کتاب‌ها و شرایط حاکم بر بازار نشر، میزان سود پایین آن به چرخه نشر می‌رسد و باعث می‌شود تنها ناشرانی کتاب منتشر کنند که از ناشران قدیمی هستند و مراکز پخش کتاب دارند.

صابری نزاد اظهار کرد: تعطیلی کتابفروشی‌ها و رسیدن قیمت کاغذ از بندی 400 هزار تومان به بندی 700 هزار تومان باعث شد، از ابتدای امسال کتابی منتشر نشود. ناشرانی که سرمایه قبلی برای انتشار و فروش کتاب‌های قبلی شان دارند، برای انتشار کتاب اقدام کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها