کد خبر: 494851
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۱:۰۵:۳۳
| |

حبیب رضایی، بازیگر در یادداشتی نوشت:

نگاه به چلچراغ درون

جهان نابینایان نگاه به چلچراغ درون است. عبور از قضاوت‌ها، رد شدن از ظاهرسازی‌ها و عنایت به آن چیزی است که در درون ذخیره داری. رسیدن به این مرحله به‌طور حتم با تعالی و معرفت عجین است. از همین رو هرچه به جهان نابینایان نزدیک تر می‌شوی بیشتر پی می‌بری نابینایی در شکل متعالیش تقسیم‌ توانایی است.

نگاه به چلچراغ درون
کد خبر: 494851
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۱:۰۵:۳۳

اعتمادآنلاین| جهان نابینایان نگاه به چلچراغ درون است. عبور از قضاوت‌ها، رد شدن از ظاهرسازی‌ها و عنایت به آن چیزی است که در درون ذخیره داری. رسیدن به این مرحله به‌طور حتم با تعالی و معرفت عجین است. از همین رو هرچه به جهان نابینایان نزدیک تر می‌شوی بیشتر پی می‌بری نابینایی در شکل متعالیش تقسیم‌ توانایی است. جایی، نیرویی کم شده که چندین توان دیگر و خصوصیت منحصر به فرد، به جایش نمایان شوند. نقصی اگر هست در باور و‌ نگاه ناقص ماست که شرایط را درک نمی‌کنیم وگرنه بسیاری از عزیزان نابینا عبور کرده‌اند از جهان کم‌توانی.

به گزارش شرقٍ، در طول بیش از نیم قرن زندگی اگر به تعداد انگشتان یک دست فعالیتی داشته باشم که به آنها دلگرم باشم و کلمه مغتنم مؤثر را به آنها بشود اطلاق کرد قطعاً و‌ بی‌تردید یکی از مهم‌ترین‌ها همکاری با مجموعه سوینا و طرح و پیشنهاد اجرای اولین اکران فیلم‌های روز در سینما همزمان با سایر مردم و‌ توضیح گویی زنده در کنار عزیزان نابینا بوده است. خوشحالم در این پروسه حاضر بودم و مفتخرم که این شانس را داشتم که اولین قدم را بردارم. این اقدام یعنی توضیح‌خوانی و روایت زنده فیلم‌ها در محیط سینما برای عزیزان نابینا و خانوده‌هایشان اتفاقی بی‌سابقه در ایران است.

(و حتی در جهان به این شکل، نمونه‌ای یافت نشد) جریانی که با فیلم «سرخ پوست» ساخته جناب نیما جاویدی و همکاری مدیریت پردیس سینمایی چارسو آغاز شد و با استقبال دیگرهمکاران و البته مدیریت درخشان گلاره عباسی ادامه پیدا کرد و‌متأسفانه با همه‌گیری ویروس کرونا فعلاً قطع شده است. استقبال نابینایان عزیز و خانواده‌هایشان فضایی عجیب و منحصر به فردی ایجاد کرده بود؛ اتمسفری غیرقابل توصیف که آدم به هر بهانه‌ای دوست داشت در آن فضا قرار بگیرد و از انرژی فوق‌العاده‌اش بهره ببرد. اگرچه گلاره عباسی و تیم فوق‌العاده سوینا در این مدت همه‌گیری کرونا بیکار ننشسته‌اند و با همراهی چهره‌های شاخص سینمایی، گنجینه‌ای درخشان از فیلم‌های ماندگار تاریخ سینمای ایران و‌جهان را توضیح‌دار کرده‌اند و برای همیشه به یادگار گذاشته‌اند اما همچنان من و‌خیلی از همکاران مترصد ایجاد شرایط ایمن هستیم برای ازسرگیری اکران ویژه سوینا و‌ دوباره جمع شدن‌ها و‌ دید و‌ بازدید به معنای جان کلمه. برای هم دعا کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها