کد خبر: 532223
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۷:۳۷:۴۹
| |

زنگ اجرای نمایش "شب دوست داشتنی" به صدا درآمد

هنگامه مفید زنگ اجرای نمایش « شب دوست داشتنی » حسین فدایی را در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صدا درآورد که اجرای آن در دی و بهمن ۱۴۰۰ همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶:۳۰ ادامه خواهد داشت.

زنگ اجرای نمایش "شب دوست داشتنی" به صدا درآمد
کد خبر: 532223
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۷:۳۷:۴۹

این مراسم در حضور فعالان به نام این حوزه همچون «هنگامه مفید، داوود کیانیان، رضا بابک، منصور خلج، رضا فیاضی ، مرتضی طاهری، آتش تقی ‌پور، نصرالله قادری، عادل بزدوده، عباس جهانگیریان ، منوچهر اکبرلو، ناصر آویژه ، مجتبی کاظمی، نیما بیگلریان،  اکبر یادگاری و محمدعلی خبری » برگزار شد.

به گزارش تسنیم به نقل از اداره کل روابط عمومی و روابط بین الملل کانون، حسین فدایی ، نویسنده و کارگردان این نمایش ، با اشاره به عضویت خود در نوجوانی در کانون ، از اساتید و مربیان خود یاد کرده و در این باره افزود : « کانون و فعالیت‌ های جادویی آن باعث شد من در بزرگسالی شغل مربی کانون را انتخاب کنم و با عشق به نسل بعد خودم بیاموزم . امروز خودم را فرزند کانون می ‌دانم . من حاصل زحمات مربیان خودم در کانون هستم.»

در جریان مراسم ، هنگامه مفید بازیگر و شاعر حوزه ی کودک و نوجوان ، زنگ آغاز اجرای این نمایش را به صدا درآورد.

داوود کیانیان ، نویسنده و کارگردان تئاتر ، به مناسبت همزمانی این مراسم با پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر ، متنی در این باره قرائت کرده و این پنج دهه فعالیت این مرکز را دوران طلایی تئاتر کودک دانست.

وی در ادامه تولید تئاتر حرفه ‌ای برای کودکان و نوجوانان، اجرای تئاتر در محوطه‌ باز، اجرای تریلی تئاتر سیار برای کودکان ایران، آغاز آموزش نمایش خلاق در کتابخانه های کانون به کودکان، برپایی جشنواره‌ های بین‌ المللی ، تولید و اجرای تئاتر عروسکی حرفه‌ ای و... را از جمله علل نام گذاری این 50 سال به دوران طلایی دانست.

در پایان ، فدایی ، هنرمندانی همچون بیژن مفید، کامبیز صمیمی ‌مفخم، اردشیر کشاورزی، هوشنگ آزادی‌ ور و جواد ذوالفقاری را هنرمندان طلایی نامید و در ادای احترام به ایشان یک دقیقه سکوت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها