در گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» ببینید:

سینمای ایران کودکان را فراموش کرده است؟

اگر سری به مهدکودک‌ها و مدرسه‌ها و آموزشگاه‌های کودکان بزنید و با بچه‌ها هم‌صحبت شوید، خواهید دید که اکثر آنها با فیلم‌های کودک ایرانی بیگانه‌اند و اصلا هیچ ارتباطی با فیلم و سریال‌هایی که در ایران برای کودکان ساخته می‌شود، ندارند.

کد خبر: 566624
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

تینا جلالی- وقتی سینمای کودک در ایران را وراندازکنیم، می‌بینیم اساساً سینمایی تحت عنوان کودک و نوجوان در ایران باقی نمانده است. اندک تلاش‌هایی هم که بعضی سینماگران در این مسیر دارند یا بسته به علاقه آنهاست، یا بودجه خوبی از ارگانی در اختیار آنها قرار گرفته است. اگر سری به مهدکودک‌ها و مدرسه‌ها و آموزشگاه‌های کودکان بزنید و با بچه‌ها هم‌صحبت شوید، خواهید دید که اکثر آنها با فیلم‌های کودک ایرانی بیگانه‌اند و اصلا هیچ ارتباطی با فیلم و سریال‌هایی که در ایران برای کودکان ساخته می‌شود، ندارند.

دردناک آنجاست که بعضی از این بچه‌ها با واژه سینما ناآشنا هستند. گذشت آن روزگاری که برای فیلم‌هایی مثل گلنار، دزد عروسک‌ها، مدرسه موش‌ها و کلاه قرمزی صف بسته می‌شد، فیلم‌هایی که بیشتر مختص ذائقه کودکان همان دهه شصت و هفتاد بود. کودکان امروز که با تکنولوژی و انواع فناوری‌ها آشنا هستند اصلا این سریال‌ها را دوست ندارند. گواه این مدعا، حرف‌های صادقانه و بی‌ریای کودکان است که در این گزارش نظرشان را درباره سینمای کودک با ما در میان گذاشتند.

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین را درباره سینمای کودک و وضعیت آن در گفت‌وگو با چند کودک در ادامه ببینید.

 

تدوین: مهرداد آلادین

 

دیدگاه تان را بنویسید