کد خبر: 261493
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۹:۵۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷

از برگزاری نشست سه جانبه ترکیه، ایران و روسیه در آینده نزدیک تا درخواست نخست‌وزیر لبنان از ایران برای آزادی «نزار زکا»

درخواست نخست‌وزیر لبنان از ایران برای آزادی نزار زکا، برگزاری نشست سه جانبه ترکیه، ایران و روسیه در آینده نزدیک، طالبان مسئولیت انفجار دیروز کابل را بر عهده گرفت، سفر ماکرون به نورماندی و درخواست چین از کارکنان دولتی برای خودداری از سفر به آمریکا از مهم‌ترین خبرهای امروز بودند.

از برگزاری نشست سه جانبه ترکیه، ایران و روسیه در آینده نزدیک تا درخواست نخست‌وزیر لبنان از ایران برای آزادی «نزار زکا»
کد خبر: 261493
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش دیلی استار، «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهور ایران خواستار آزادی «نزار زکا» شد. این فرد یک کارشناس فناوری اطلاعات و مدافع آزادی اینترنت اهل لبنان است که به عنوان دبیر کل «سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب» در واشنگتن دی.سی فعالیت می‌کرد و در سال 2015 در سفر به ایران به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت شد.

***

به گزارش خبرگزاری حریت، رئیس جمهوری ترکیه رجب طیب اردوغان امروز سه‌شنبه در نشست گروهی حزب متبوع خود در پارلمان این کشور اعلام کرد که قرار است به همراه پوتین و روحانی یک دیدار 3 جانبه انجام دهند که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نشده است

***

به گزارش خبرگزاری رویترز در حالی که امروز صبح داعش مسئولیت انفجار انتحاری دیروز در کابل را پذیرفته بود اما ساعاتی پیش «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان مسئولیت انفجار دیروز را به عهده گرفت و اظهار کرد که در این حمله پنج نفر از جمله بمب‌گذار انتحاری نقش داشتند. تاکنون در پی این انفجار 90 نفر زخمی و چهار نفر کشته شده‌اند.

***

به گزارش آسوشیتدپرس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه عازم منطقه ای کوچک در «نورماندی» شده تا با 600 نفر از شهرداران و مقامات محلی فرانسه در مورد تحولات و اعتراضات این کشور گفت‌وگو کند.

***

به گزارش بلومبرگ، دولت چین خواستار آن شد تا شرکت‌های دولتی از انجام سفرهای تجاری به آمریکا و هم‌پیمانانش تا حد امکان خودداری کنند و در صورت سفر، تدابیر امنیتی شدیدی برای رایانه‌های خود اتخاذ کنند. این در حالی است که چین دیروز از حکم اعدام تبعه کانادایی خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها