کد خبر: 273330
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۹:۵۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ یکشنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۷

از اختصاص یک‌ونیم میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به بودجه دفاعی تا احتمال انفصال از خدمت وزیر ارتباطات

اختصاص یک و نیم میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به بودجه دفاعی، شکایت حدود 2 هزار نفر از مردم اهواز و مدعی‌العموم از وزیر ارتباطات و دلیل سفر لاریجانی به چین به نقل از عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از جمله مهم‌ترین خبرهای سیاسی امروز بود.

از اختصاص یک‌ونیم میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به بودجه دفاعی تا احتمال انفصال از خدمت وزیر ارتباطات
کد خبر: 273330
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلام؛ با سرخط خبرهای سیاسی اعتمادآنلاین؛ امروز یکشنبه 5 اسفندماه با شما هستیم؛

*عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر این موضوع که شورای نگهبان هرگز نمی‌تواند پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی را ارائه دهد، گفت: همه‌پرسی مسئله‌ای است که کسی نمی‌تواند با آن مخالفتی داشته باشد.

*حسین کمالی رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران معتقد است پارلمان اصلاحات نیاز به تأیید کسی ندارد و زمینه‌ای برای گفت‌وگو بین هواداران اصلاحات فراهم می‌کند. او گفته این پارلمان به نفع جریان اصلاحات و کاملا عملی است.

*غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جلسات تشکل متبوعش با احزاب اصولگرا عنوان کرد که این جلسات ارتباطی با انتخابات ندارد و بیشتر برای نزدیک‌تر شدن ارتباطات تشکل‌های اصولگرا است.

*نمایندگان مجلس امروز بند الحاقی 2 تبصره 4 لایحه بودجه را به تصویب رساندند که براساس آن به دولت اجازه داده می‌شود مبلغ 2 میلیارد و 375 میلیون یورو از منابع ورودی سال 98 صندوق توسعه را برداشت کند که مبلغ 1.5 میلیارد یورو از آن در راستای اجرای ماده 106 قانون برنامه ششم به تقویت بنیه دفاعی اختصاص یافت.

*حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر لاریجانی به چین به اعتمادآنلاین گفت: انتظار این بود که دولت یک مقدار آمریکا و اروپا را رها کند و به مذاکره با شرق بپردازد اما این اقدام انجام نشد و مجلس تصمیم گرفت که اقدام کند و این ارتباطات را برقرار کند. در همین حال کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا گفته گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره این سفر وجود دارد، از جمله اینکه آقای لاریجانی خود را برای رقابت آینده ریاست‌جمهوری گرم می‌کند.

*جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور اعلام کرد که حدود 2 هزار نفر از مردم اهواز و مدعی‌العموم از وزیر ارتباطات طرح شکایت کرده‌اند و احتمال می‌رود بعد از بررسی پرونده، حکم انفصال از خدمات دولتی برای آذری‌جهرمی صادر شود. محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور هم صبح امروز خطاب به آذری‌جهرمی گفته بود که باید پاسخگوی وضعیت پیش آمده در فضای مجازی کشور باشد.

*سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه دشمنان اخیرا اعلام کردند ما به دنبال خرابکاری در قطعات ارسالی در حوزه موشکی به ایران هستیم، گفت: تلاش کردند با خرابکاری، موشک‌های ما روی هوا منفجر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها