کد خبر: 590047
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۱۱:۳۵:۳۵
| |

اختلاف ساعت تهران و بانکوک

شهر زیبا و دل انگیز بانکوک، جمعیتی حدوداً 9 میلیون نفر دارد. این شهر جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و توریستی بسیار زیادی داشته که افراد متعددی را به سمت خود جذب می‌کنند.

اختلاف ساعت تهران و بانکوک
کد خبر: 590047
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۱۱:۳۵:۳۵

با توجه به سفرهای بی‌شمار مسافران به این منطقه، می‌توان به این نتیجه رسید که حضور در منطقه بانکوک، مناسب تمام سنین و سلایق افراد در تمامی این سال‌ها بوده است. اگر شما نیز همانند سایر مسافران تور تایلند قصد سفر به بانکوک را دارید، توصیه می‌کنیم برای ارتباط با سایر افراد نظیر دوستان یا خانواده، اطلاعات لازم را از اختلاف ساعت میان تهران و بانکوک کسب کنید.

مزیت دانستن اختلاف ساعت میان مناطق مختلف

از موارد بسیار مهم حین سفرهای خارجی، آگاهی نسبت به اختلاف زمانی و برنامه ریزی مناسب برای آن است. از آنجا که در مسافرت های خارجی، مبدا و مقصد یکسان نیست، شما قطعاً دچار این تفاوت زمانی خواهید شد. بدین منظور کسب اطلاعات در مورد مقصد و تفاوت‌های زمانی آن با مبدا در حین سفر، امری حیاتی و ضروری محسوب می‌شود. دانستن این تفاوت زمانی، برای رویدادهایی چون قرارهای کاری، جلسات اداری، رزرو محل اقامت و... مناسب است.

چگونه اختلاف ساعت کشورها را بدانیم؟

از مواردی که برای تعیین و تشخیص اختلاف ساعات بین مناطق می‌تواند به ما کمک کند، توجه به طریقه درجه‌بندی نصف‌النهار و کره زمین است. از دیگر موارد مهم نیز می‌توان به محل استقرار مناطق مورد نظر اشاره داشت؛ چرا که دانستن اطلاعات جغرافیایی آن بخش‌ها می‌تواند کمک شایانی به ما کند. اگر بخواهید تشخیص دهید که نیاز است ساعت مورد نظر را به جلو یا عقب ببرید، باید به منطقه مورد نظر توجه کنید که در کدام بخش نصف‌النهار (شرقی یا غربی) قرار دارد. اگر در بخش شرقی بود، می‌بایست ساعت را جلو برده و با علامت + نمایش دهید و اگر در قسمت غربی بود، باید ساعت را عقب کشیده و با نشانه - آن را نمایش دهید.

2

Time Zone چیست؟

از نکات اساسی و مهم در مورد اختلاف ساعت، باید به منطقه زمانی اشاره کرد. در واقع به هر قسمت 15 درجه ای از کره زمین، یک منطقه زمانی یا اصطلاحاً Time Zone گفته می شود. جالب است بدانید وظیفه این تکه‌های مجزا از هم، تعیین ساعت رسمی کشورهای مختلف است. لازم به ذکر است از آنجا که در کره زمین برخی از کشورها دارای وسعت زیادی هستند؛ به همین سبب این مناطق دارای بیش از یک ساعت رسمی خواهند بود.

بیشترین حد فاصل منطقه زمانی، متعلق به بخشی در کشور روسیه است که معادل 10 Time Zone است. می توان به طور قطع بیان کرد تا پیش از رواج و مرسوم شدن ساعت جهانی و پیدایش منطقه زمانی، هرج و مرج بسیار زیادی در امور داخلی و خارجی کشورها رخ می‌داد، اما امروزه بر اساس مبناهای مختلف و ارزیابی آنان با محور رسمی چون نصف النهار گرینویچ، همه معضلات حل شده و در همه کشورها شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم.

ساعت جهانی که نام‌های متعددی چون ساعت هماهنگ جهانی یا UTC دارد، دارای استانداردی بسیار مشخص و قوی است. شیوه کارکرد این ساعت بسیار دقیق بوده و بر اساس ساعت اتمی بین‌المللی کار می‌کند. لازم به ذکر است که این ساعت با ساعت گرینویچ، چند ثانیه‌ای تفاوت دارد. گرینویچ بخشی در شرق لندن است که ساعت گرینویچ نیز بر اساس ساعت هماهنگ جهانی تنظیم شده است. البته دارای تفاوت‌هایی بوده و مراکز خاصی همچون بریتانیا، استرالیا، آفریقای جنوبی، هند، پاکستان و کشورهای عربی از آن استفاده می‌کنند. از آنجا که این ساعت متعلق به دولت بریتانیا است، می‌توان گفت به عموم مناطق تعلق نداشته و فقط مناطق نام برده حق استفاده و تعیین زمان از طریق آن را دارند.

3

اختلاف ساعت تهران و بانکوک چقدر است؟

از آنجا که بانکوک پایتخت کشور تایلند است، قطعاً شرایط زمانی تایلند نیز در آن دخیل است. لازم به ذکر است ساعت مرسوم تایلند، 2 ساعت و 30 دقیقه از تهران جلوتر است. این مفهوم بدین معنا است که تایلند در بخش شرقی قرار گرفته و می‌بایست ساعت را جلوتر محاسبه کرد. برای مثال می‌توان گفت اگر در مبدا که تهران است، ساعت 9 صبح باشد؛ در منطقه بانکوک ساعت 11:30 صبح است. با کسب اطلاعات زمانی پیش از سفر با تور بانکوک ، می توانید تا حد زیادی از هرج و مرج حین مسافرت خود، جلوگیری کنید.

سخن پایانی

شما می توانید با کسب اطلاعاتی مهم نظیر اختلاف ساعت میان مبدا و مقصد، آب و هوای مقصد، جاذبه‌های گردشگری و... استرس و اضطراب را تا حدود زیادی از سفر خود دور کنید. انجام این کار به منزله اهمیت و ارزش سفر برای شما است؛ چرا که این کار سبب افزایش آرامش، دقت و امنیت شما عزیزان حین سفر می‌شود. به همین سبب پیش از سفر به تایلند بهتر است اختلاف ساعت تهران و بانکوک را بدانید. توصیه می‌کنیم با کسب به موقع اطلاعات، سفری خوب و خوش را برای خود و افراد همراه به ارمغان بیاورید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها