کد خبر: 599958
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۲:۴۵:۱۳
| |

برای سرمایه‌گذاری چه مبلغی نیاز داریم؟

چگونه می‌توان با داشتن هر بودجه‌ای به سراغ سرمایه‌گذاری همان بودجه رفت؟ اینجا چند راه به شما پیشنهاد می‌شود.

برای سرمایه‌گذاری چه مبلغی نیاز داریم؟
کد خبر: 599958
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۲:۴۵:۱۳

زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای این کار باید یک سرمایه کلان داشته باشند! در صورتی که این تصور به اشتباه ایجاد شده است. پس از اطمینان از این که برای سرمایه‌گذاری به پول بسیار زیاد نیاز نیست، این سوال ایجاد می‌شود که واقعا برای سرمایه‌گذاری به چه مبلغی نیاز داریم؟ در ادامه این مطلب پاسخ سوال خود را دریافت می‌کنید.

میزان سرمایه تا چه حد در سرمایه‌گذاری تاثیرگذار است؟

هر شخص ممکن است دلایل متفاوتی برای سرمایه‌گذاری داشته باشد، یکی از مهم‌ترین عواملی که دلایل و اهداف سرمایه‌گذاری را تعیین می‌کند، عوامل مالی است. جدا از آن که موارد دیگر مانند میزان ریسک‌پذیری و میزان نقدشوندگی در تعیین نوع و هدف سرمایه‌گذاری تاثیرگذار هستند، مسائل مالی هم تاثیر به‌سزایی دارند. از جمله عوامل مالی می‌توان به میزان درآمد، مخارج روزمره و بدهی مالی اشاره کرد. برای تعیین میزان سرمایه برای سرمایه‌گذاری باید این عوامل را در نظر داشته باشید تا در مسائل مالی خود به مشکل برنخورید.

آیا سرمایه‌گذاری با پول کم هم امکان‌پذیر است؟

در این که سرمایه‌گذاری با پول کم امکان‌پذیر است هیچ شکی نیست اما سوال اصلی آن است که چگونه می‌توان با سرمایه کم سرمایه‌گذاری کرد؟ برخی از افراد تصور می‌کنند که سرمایه‌گذاری با سرمایه کم سود آن‌چنانی ندارد. اما واقعیت ماجرا این است که سرمایه‌گذاری، حتی با سرمایه بسیار کم، برای مثال مبلغ کمتر از یک میلیون می‌تواند منجر به سود شود. گرچه سرمایه‌گذاری با این مقدار سرمایه یک فرآیند طولانی‌تر نسبت به سرمایه‌گذاری با سرمایه مناسب محسوب می‌شود. درنتیجه، باید در نظر داشته باشید که در این شرایط، از سرمایه خود انتظار نداشته باشید که در مدت زمان کوتاه، سود بسیار بالا کسب کنید. با سرمایه‌گذاری با پول کم می‌توان با رعایت چند اصل اساسی، یک سرمایه‌گذاری درست را شروع کرد و به میزان سود مناسب رسید.

میزان سرمایه لازم برای انواع روش‌های سرمایه‌گذاری

همان‌طور که می‌دانید، روش‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارند. شما می‌توانید با توجه به میزان سرمایه خود بهترین روش را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. درادامه، میزان سرمایه لازم برای هر روش سرمایه‌گذاری را توضیح می‌دهیم.

سپرده‌گذاری در بانک

برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها، ریسک بسیار کمی وجود دارد. در واقع، با استفاده از این روش می‌توانید از امنیت سرمایه خود مطمئن شوید. البته، باید در نظر داشته باشید که این ریسک بسیار کم، معایبی هم دارد. با توجه به تورمی که وجود دارد، سود حاصل از این روش سرمایه‌گذاری ممکن است بسیار ناچیز باشد. درنتیجه، ممکن است در این روش ارزش پول شما حفظ نشود. فرقی نمی‌کند چه میزان سرمایه‌ای دارید، از این روش می‌توانید برای سرمایه‌گذاری سرمایه خود به میزان کم یا زیاد استفاده کنید. برای کسب سود بیشتر از سپرده‌گذاری در بانک می‌توانید حساب سپرده بلندمدت برای خودتان باز کنید.

سرمایه‌گذاری در بورس

یکی از بارزترین ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در بورس آن است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با مبلغ بسیار کم در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. برای مثال، حداقل مبلغ لازم برای ورود به این بازار، 500 هزار تومان است. در بازار امروز مبلغ 500 هزار تومان سرمایه چندانی نیست که نتوان آن را نادیده گرفت. درنتیجه، شما می‌توانید با کنار گذاشتن این مبلغ و ورود به بازار بورس، یک روش سرمایه‌گذاری مناسب را شروع کنید. البته، در نظر داشته باشید که برای ورود به بازار بورس حتی می‌توان با مبالغ کمتر هم شروع کرد. برای این کار لازم است که حواس‌تان به عرضه اولیه‌های این بازار باشد.

در عرضه اولیه بازار بورس، هیچ محدودیتی وجود ندارد. به عبارت دیگر، شما می‌توانید با صرف تنها چند ده هزار تومان، سهم بازار را خریداری کرده و وارد آن شوید. البته، برای رسیدن به نقطه بازدهی باید زمان زیادی صرف کنید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از روش‌های محبوب برای سرمایه‌گذاری استفاده از صندوق سرمایه‌گذاری است. با استفاده از این روش، سرمایه شما هرچقدر کلان یا هرچقدر ناچیز در اختیار افراد متخصص قرار می‌گیرد. در واقع در یک صندوق سرمایه‌گذاری، یک تیم مدیریت وجود دارد که پول شما را به بهترین نحوه ممکن به سود تبدیل می‌کند. هر یک از این صندوق‌ها میزان ریسک متفاوتی دارند، شما می‌توانید با توجه به میزان سرمایه خود ریسک مورد دلخواه را در نظر گرفته، سپس بهترین گزینه برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید.

سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه

از روش‌های مناسب دیگر برای سرمایه‌گذاری با سرمایه کم، می‌توان به سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه اشاره کرد. این روش در طول سال‌ها همواره یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری بوده است. برای ورود به این بازار باید توجه داشته باشید که نرخ طلا و سکه از بازار جهانی تاثیر می‌گیرد. برای ورود به این بازار می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

خرید طلا به صورت فیزیکی: در خرید طلا به صورت فیزیکی هیچ‌گونه محدودیتی در میزان مبلغ سرمایه‌‌گذاری وجود ندارد. اما در این بازار باید ریسک نگهداری طلای فیزیکی را به جان بخرید. البته الزاما نیازی نیست که حتما طلای نو خریداری کنید، می‌توانید به سرمایه‌گذاری روی طلای دست دوم نیز فکر کنید.

ورود به بازار طلا از طریق بورس:در بازار بورس می‌توانید سپرده سکه و اوراق مبتنی بر سکه طلا خریداری کنید. در این روش هیچ نگرانی‌ای بابت نگهداری طلا وجود ندارد. علاوه‌بر آن، مزیت دیگر این روش آن است که با استفاده از آن می‌توان با سرمایه‌های کوچک هم وارد این بازار شد.

بازار ارز دیجیتال

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال لازم است که به صورت کامل با این بازار آشنایی داشته باشید. ریسک این بازار زیاد است و نوسانات بسیاری دارد. در صورتی که سرمایه متوسطی دارید و به اندازه کافی در مورد آن اطلاعات کسب کرده‌اید، ورود به این بازار می‌تواند برای شما مناسب باشد.

جمع‌بندی

باتوجه به مطالبی که در این مقاله بیان کردیم، تمام افراد می‌توانند با هر میزان سرمایه‌ای که دارند می‌توانند به سرمایه‌گذاری بپردازند. البته، میزان سوددهی و ریسک هر روش با روش دیگر متفاوت است. شما می‌توانید با درنظر داشتن مسائل مالی و همچنین بررسی تمام روش‌های سرمایه‌گذاری، بهترین روش را برای حفظ ارزش پول خود و دریافت سود انتخاب کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها