کد خبر: 600027
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۷:۲۲:۰۲
| |

فناوری‌های جدید در صنعت تصفیه و آب شیرین‌کن‌ها

دستگاه‌های آب شیرین‌کن و فناوری‌های جدیدی که در این دستگاه‌ها برای فیلتراسیون و خالص‌سازی آب استفاده می‌شود، باعث تصفیه آب و از بین بردن اغلب آلاینده‌های آن می‌شوند. فناوری‌های مورد استفاده در تصفیه آب معمولا اشاره به تکنولوژی فیلتر ممبرانی دارد که در دستگاه نصب شده است.

فناوری‌های جدید در صنعت تصفیه و آب شیرین‌کن‌ها
کد خبر: 600027
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۷:۲۲:۰۲

از تکنولوژی‌های مختلف فیلتر ممبران شامل اسمز معکوس، میکرو فیلتراسیون، اولترا فیلتراسیون و نانو فیلتراسیون بسته به نیاز می‌توان در آب شیرین‌کن‌های صنعتی استفاده کرد. تکنولوژی اسمز معکوس به دلیل دقت بالایی که دارد، بیش تر از دیگر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تکنولوژی اسمز معکوس در فیلترهای ممبران RO نیز همواره در حال بهبود بوده است تا بالاترین بازدهی را در تصفیه و خالص‌سازی آب داشته باشد. در واقع با ظهور تکنولوژی اسمز معکوس برای تصفیه آب در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی، تحول بزرگی در صنعت تصفیه آب ایجاد شد که از آن برای کاربردهای مختلفی که نیاز به آب تصفیه شده با خلوص بالا دارند می‌توان استفاده کرد.

فیلترهای تصفیه آب صنعتی

علاوه بر فیلتر ممبران که نقش اصلی را در دستگاه‌های آب شیرین‌کن برای تصفیه آب دارد، دیگر فیلترها نیز نقش مهمی برای فیلتراسیون آب در مراحل مختلف  دارند. در واقع فیلتر ممبران به تنهایی نمی‌تواند برای تصفیه آب استفاده شود، بلکه در کنار دیگر فیلترهای تصفیه آب صنعتی و مواد شیمیایی ضروری تصفیه آب باعث تصفیه آب می‌شود.

2

برخی از مهم‌ترین فیلترهای تصفیه آب صنعتی که در اغلب دستگاه‌ها نصب می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

فیلتر الیافی

فیلتر الیافی یا همان فیلترهای میکرونی برای حذف ذرات معلق ریز باقی مانده در آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فیلترها معمولا قبل از فلیترهای ممبران در دستگاه تصفیه آب صنعتی نصب می‌شوند و باعث حفاظت از آنها در برابر ذرات معلق می‌شوند.

فیلتر کربنی

فیلتر کربنی در تصفیه آب صنعتی شامل مخزن و کربن فعال داخل آن است. فیلتر کربنی برای از بین بردن بو، رنگ، طعم نامطلوب، برخی از فلزات سنگین و کلر آب استفاده می‌شود. مساحت سطحی زیادی که کربن فعال ایجاد می‌کند باعث عملکرد بالای این فیلتر در جذب آلاینده‌های آب شده است.

فیلتر شنی

فیلتر شنی با استفاده از سیلیس یا شن که در داخل مخزن آن ریخته می‌شود، برای حذف ذرات معلق درشت و کدورت آب کاربرد دارد. فیلتر شنی معمولا در اولین مرحله از فیلتراسیون در دستگاه آب شیرین کن صنعتی نصب می‌شود.

فیلتر سختی گیر رزینی

فیلتر سختی‌گیر رزینی با استفاده از رزین تبادل یونی که داخل مخزن فیلتر ریخته می‌شود، باعث از بین بردن یون‌های عامل سختی آب شامل منیزیم و کلسیم می‌شود. فرایند تبادل یونی در دانه‌های رزین باعث جایگزینی یون‌های فرم یونی رزین با یون های عامل سختی آب شده و سختی آب را کاهش داده یا از بین می‌برد.

فیلتر آب آبین در انواع مختلف برای تصفیه آلاینده‌های مختلف آب، از برندهای مرغوب و با کیفیت تامین می‌شود، تا پاسخگوی نیاز مشتری برای کیفیت بالای آب با حداقل هزینه‌ها باشد.

موادی که در صنعت نقش پالایش آب را ایفا می‌کنند

مواد شیمیایی تصفیه آب در کنار فیلترها نقش بسیار مهمی برای از بین بردن آلاینده‌های آب دارند. برخی از مهم‌ترین مواد شیمیایی تصفیه آب که باعث فیلتراسیون آب می‌شوند و آب را برای ورود به مراحل دیگر تصفیه آماده می‌کنند، شامل موارد زیر می‌شوند:

رزین سختی گیر

رزین سختی گیر برای از بین بردن عوامل یونی سختی آب استفاده می‌شود. رزین تبادل یونی از طریق تبادل یون‌های فرم یونی رزین با یون‌های عامل سختی آب باعث نرم سازی آب می‌شود.

یکی از بهترین برندهای رزین سختی‌گیر، رزین پرولایت است. رزین سختی‌گیر پرولایت به دلیل کیفیت و عملکرد بالایی که در حذف عوامل سختی آب دارد، در کاربردهای مختلف تصفیه آب به صورت قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفته است.

کربن فعال

کربن فعال یا کربن اکتیو، مانند رزین از پر استفاده‌ترین مواد شیمیایی تصفیه آب است. این ماده به دلیل مساحت سطحی زیادی که ایجاد می‌کند می تواند مقدار زیادی از آلاینده‌های آب را به خود جذب کند. 

دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی

دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با استفاده از فیلترها و مواد شیمیایی نام برده شده که، تنها بخشی از مراحل فیلتراسیون در این دستگاه‌ها را شرح می‌دهد، باعث تولید آب خالص مورد نیاز برای کاربردهای مختلف آشامیدنی، صنعتی و ... شده است.

استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی برای تصفیه آب در این مقیاس، بهترین انتخاب است. این روش برای تصفیه آب صنعتی هم بازدهی بالایی دارد و هم از نظر اقتصادی در اغلب کاربردها مقرون به صرفه است.

 اما نکته مهم برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی این است که، برای خرید آنها باید به فروشگاه‌های یا وب سایت‌های معتبر مراجعه کنید. علاوه بر این، این دستگاه‌ها باید مطابق با نیاز شما و نوع کاربردتان و هم‌چنین نوع آب ورودی به سیستم طراحی و تولید شوند.

بازار آنلاین تجهیزات آبی آبین، به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی و معتبر دستگاه تصفیه آب صنعتی در ایران، طراحی و تولید دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی را با تکیه بر دانش تخصصی کارشناسان مجرب خود انجام می‌دهد. چیزی که برای اطمینان از عملکرد یک دستگاه تصفیه آب صنعتی لازم دارید، این است که بدانید این دستگاه مطابق با نیاز شما، با دانش طراحان متخصص و بر اساس اصول لازم تولید شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها