کد خبر: 609596
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۱۷:۳۵:۵۲
| |

آهنگسازی را از کجا شروع کنیم؟ واقعیت هایی که باید بدانید

اگر به آهنگسازی علاقه دارید و نمیدانید دقیقا باید از کجا شروع کنید، به شما این اطمینان را می دهیم که در پایان این مقاله علاوه بر اینکه به پاسخ تمامی سوالات خود می رسید بلکه پیشنهاداتی برایتان در نظر گرفتیم که شما را برای شروع آهنگسازی شگفت زده خواهد کرد.

آهنگسازی را از کجا شروع کنیم؟ واقعیت هایی که باید بدانید
کد خبر: 609596
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۱۷:۳۵:۵۲

 پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

آهنگسازی را از کجا شروع کنیم؟

یکی از سوالات پرتکرار که علاقه مندان به یادگیری آهنگسازی در ذهنشان به وجود می اید این است که دقیقا آهنگسازی را از کجا شروع کنیم. شما برای شروع و یادگیری هر کاری نیاز به دیدن آموزش دارید و بدون دیدن آموزش شبیه ماشینی خواهید شد که بدون هدف در خیابان حرکت می کند و در نهایت هم اگر خوش شانس باشد و اتفاقی برایش نیافتد، مطمئنا بنزینش تمام خواهد شد و دیگر نمی تواند به مسیر خود ادامه دهد.

در واقع اگر میخواهید در کمترین زمان ممکن و بدون آزمون و خطا آهنگسازی را شروع کنید، قدم اول این است که بپذیرید که شما به دیدن آموزش نیاز دارید ، این نکته ای است که خیلی از علاقه مندان به آهنگسازی به آن توجه نمی کنند و همین امر باعث می شود که روند آموزش آهنگسازی این افراد به درستی پیش نرود و در پایان باعث کاهش انگیزه افراد شود. حالا که متوجه شدید یادگیری و آموزش اولین قدم است ممکن است سوالات دیگری برا شروع آهنگسازی به ذهنتان برسد که در ادامه مهمترین آنها را پاسخ خواهیم داد. این مقاله بعد از مطالعه چندین منبع بین المللی مثل musicradar ، musicianwave , similarsongfinder و beatestan در زمینه آموزش آهنگسازی نوشته شده است.

آیا برای شروع آهنگسازی نیاز به خرید ساز دارید؟

خیر . شما برای اینکه آهنگسازی را شروع کنید نیاز به خرید هیچ سازی ندارید. شاید از خودتان بپرسید که چطور ممکن است ولی در عصر تکنولوژی هر چیزی امکان پذیر است. امروزه برای ساخت و تولید موسیقی نرم افزارهایی وجود دارد که به واسطه آنها می توانید آهنگسازی با کامپیوتر را شروع کنید. این نرم افزارها سازهای مجازی که به آنها وی اس تی گفته می شود را در اختیارتان قرار می دهند. صدای این سازهای مجازی آنچنان شباهتی به سازهای واقعی دارند که در خیلی از موارد تشخیص واقعی بودن آنها حتی برای حرفه ها هم سخت است. البته به این نکته توجه داشته باشید، حتی با وجود سازهای مجازی، اهمیت استفاده از سازهای واقعی را نمی توان دست کم گرفت و هنوز هم در بسیاری از پروژه های موسیقی مهم کشور از ساز واقعی استفاده می شود.

بهترین نرم افزار آهنگسازی چیست؟

نرم افزارهای بسیاری هستند که امکان ساخت و تولید موسیقی را به شما می دهند. شما باید برای انتخاب بهترین نرم افزارهای آهنگسازی به نکاتی توجه کنید که در ادامه به شما خواهیم گفت. یکی از مهمترین پارامترها و ویژگی ها در انتخاب بهترین نرم افزار آهنگسازی ، محیط کاربری آن است. در واقع اگر یک نرم افزار محیط کاربری کاربرپسندی نداشته باشد، کار کردن با آن واقعا سخت است و روند یادگیری شما را به عنوان یک هنرجو به تاخیر میاندازد.

یکی دیگر از این ویژگی ها دسترسی به امکانات و صداهایی است که نرم افزار مورد نظر در اختیارتان قرار می دهد و علاوه بر آن نرم افزار مورد نظرتان باید قابلیت ساخت هر نوع سبک موسیقی را داشته باشد و به واسطه آن بتوانید در ژانرهای مختلف موسیقی فعالیت داشته باشید. مورد دیگر در دسترس بودن آموزش های نرم افزار آهنگسازی است که همه افراد بتوانند از آنها استفاده کنند. تمامی ویژگی هایی که گفته شد در نرم افزار اف ال استودیو (FL Studio) خلاصه می شود و این نرم افزار یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای آهنگسازی موجود در جهان است.

آیا تئوری موسیقی را باید یادبگیرید؟

این سوال مثل این است که بگویید، برای یادگیری زبان فارسی یا هر زبان دیگری نیاز است که حروف الفبا را یادبگیرید؟ قطعا جواب بله است. شما با یادگیری تئوری و الفبای موسیقی می توانید خیلی حرفه ای تر و اصولی تر موسیقی را دنبال کنید و هر چقدر علم شما در این زمینه در کنار تجربه شما افزایش پیدا کند قطعا می توانید به بهترین نتایج دست پیدا کنید. البته تمامی نرم افزارها از جمله FL Studio ابزارهایی را در اختیارتان قرار می دهند که با داشتن کمترین دانش موسیقایی می توانید موسیقی های با کیفیت تولید کنید ولی توجه داشته باشید که اگر تئوری موسیقی را یاد نگیرید ، از یک زمان به بعد دیگر پیشرفتی نخواهید داشت.

2

از چه سیستم کامپیوتری برای شروع آهنگسازی استفاده کنید؟

همانطور که می دانید انتخاب سیستم مناسب برای آهنگسازی یکی از مهمترین نکاتی است که برای شروع آهنگسازی باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از تجربه دیگران در هر موضوعی می تواند به شما کمک کند تا دیگر شما اشتباهات دیگران را تکرار نکنید، در مبحث انتخاب سیستم کامپیوتر برای آهنگسازی هم همینطور است. فرقی نمیکند که باز لپ تاپ استفاده می کنید یا کامپیوتر ، فقط به این نکته توجه داشته باشید که بهترین سیستم کامپیوتری برای شروع موسیقی شامل مشخصاتی است که در ادامه به صورت گزینه ای آنها را به شما معرفی می کنیم.

حداقل مشخصات سیستم کامپیوتری برای آهنگسازی

  • سی پی یو (CPU) :  اینتل Core i7 نسل 4 و 5 به بالا
  • کارت گرافیک : همان کارت گرافیک پیشفرض کفایت می کند
  • هارد اس اس دی (SSD) : برای افزایش سرعت کامپیوتر
  • رم (RAM): 16 گیگابایت

البته تمامی این مشخصات پیشنهادی است و افرادی که سیستم های ضعیف تری دارند هم می توانند با ترفندهایی که وجود دارد میزان کارایی سیستم کامپیوتر خود را افزایش دهند که در دوره های آموزشی تمامی نکات مورد نظر گفته شده است.

از چه سیستم عاملی برای آهنگسازی استفاده کنید؟

همانطور که می دانید دو تا از معروف ترین و پرکاربردترین سیستم عامل هایی که در جهان و در کشور عزیزمان ایران استفاده می شود، سیستم عامل ویندوز و مک است. سیستم عامل ویندوز به دلیل نصب راحت تر نرم افزارها در ایران مورد اقبال بیشتر آهنگسازان ایرانی قرار گرفته است. ویندوز 10 یا 11 پرو 64 بیتی یکی از بهترین گزینه ها برای نصب روی سیستم کامپیوتری شماست. تفاوت نسخه 64 بیتی با 32 بیتی در این است که نسخه 64 بیتی از حداکثر توان سیستم کامپیوتری شما استفاده می کند و این باعث می شود که روند آهنگسازی شما خیلی استاندارد تر پیش برود.

از چه تجهیزاتی برای شروع آهنگسازی باید استفاده کنید؟

این بستگی به این دارد که دقیقا میخواهید در کدام رسته از مبحث آهنگسازی فعالیت کنید. اگر به عنوان یک خواننده یا یک مدیر استودیو ضبط می خواهید فعالیت داشته باشید، یکی از مهمترین تجهیزاتی که به آن احتیاج دارید، میکروفن است و برای شروع یکی از بهترین میکروفن ها Rode Nt1 است که علاوه بر کیفیت بالا ، بدون نویز است و شما حتی در فضای غیر آکوستیک هم میتوانید از آن استفاده کنید.

همانطور که گفته شد کامپیوتر یا لپ تاپ مهمترین ابزار آهنگسازی شماست و در قدم بعدی شما نیاز به کارت صدا دارید. کارت صدا این امکان را به شما می دهد که بتوانید بین کامپیوتر و تجهیزاتتان ارتباط برقرار کنید. مثلا می توانید به سادگی با یک کابل کواکسیال میکروفن خود را به کارت صدا متصل کنید و کارت صدا هم که با یک آداپتور و یک کابل USB به کامپیوتر یا لپ تاپ شما متصل می شود. دو از بهترین گزینه ها برای خرید کارت صدا، کارت صدای Focusrite Solo یا Focusrite 2i2 است. یا مثلا اگر میخواهید مثل حرفه ای ها به موسیقی گوش بدهید یا بحث مهندسی صدا و میکس را انجام دهید نیاز به استفاده از هدفون مانیتورینگ و اسپیکر مانیتورینگ دارید. ولی در شروع کار نیاز به هیچ کدام از این تجهیزات نیست ، برای تمرین و یادگیری موسیقی، داشتن یک لپ تاپ یا کامپیوتر با مشخصاتی که در قسمت قبل گفته شد کفایت می کند.

3

پیشنهاد ویژه

در پایان اگر نیاز به یادگیری آهنگسازی دارید یکی از بهترین گزینه برای یادگیری شرکت در دوره های آموزشی آنلاین موسیقی است و یکی از بهترین ها برای شروع شما وبسایت بیتستان به آدرس https://beatestan.com می باشد که از صفر صفر آهنگسازی با کامپیوتر را بدون هیچ پیش نیاز یا داشتن سازی به شما آموزش می دهد. در واقع شما در هر ساعتی در شبانه روز در هر مکانی که حضور دارید می توانید به آموزش های آنلاین بیتستان دسترسی داشته باشید. تمامی آموزش های این وبسایت آموزشی از طریق کامپیوتر یا موبایل شما قابل دسترس می باشد. در نهایت اگر نظر یا پیشنهادی دارید حتما آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها