کد خبر: 612193
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۸:۳۰:۴۸
| |

آشنایی با انواع قفسه بندی برای کاربرد ها و کالاهای مختلف

انواع قفسه های ثابت و متحرک در زندگی انسان به کار برده می شوند و ما هر روز با آن ها سر و کار داریم.

آشنایی با انواع قفسه بندی برای کاربرد ها و کالاهای مختلف
کد خبر: 612193
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۸:۳۰:۴۸

آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که آیا قفسه ها، کاربرد های دیگری دارند یا اینکه فقط در فروشگاه ها و کتابخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند؟ با شما هستیم تا با کاربرد انواع قفسه آشنا شویم. 

تاریخچه کوتاه قفسه بندی

همانطور که می دانید قفسه و کمد از قدیم در زندگی انسان ها نقش مهمی داشته و انسان از انواع گنجه، کمد و قفسه برای ایجاد نظم در زندگی خود استفاده می کرده است. از قدیمی ترین نوع قفسه می ‌توان به کمد و گنجه های نگهداری لباس و پستو های خانه ‌های قدیمی جهت نگهداری لوازم و ملزومات خانه اشاره کرد. با مطالعه اطلاعات تاریخی به‌ دست‌ آمده، کاوشگران دریافتند که انسان ها در گذشته از قفسه به شکل صنعتی و کاربردی در نگهداری پاپیروس و اسناد و لوح‌ های تاریخی استفاده می ‌کردند که این قفسه‌ ها از چوب و سنگ ساخته می ‌شدند.

انواع قفسه بندی در یک نگاه

کاربرد انواع قفسه در دنیای امروز شامل طیف وسیعی از انواع قفسه بندی ها می شود که هرکدام با توجه با نیاز کارفرما تولید شده اند اما اگر بخواهیم به صورت کلی قفسه ها را دسته بندی کنیم میتوانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

1.          قفسه های ثابت

2.          قفسه های متحرک

3.          قفسه بندی انبار

4.          قفسه ریلی اداری

قفسه بندی ثابت:

انواع قفسه های ثابت شامل طبف وسیعی از قفسه ها می شوند که ما هر روز بدون توجه به آن ها از کنارشان رد می شویم. این نوع قفسه ساده ترین و در دسترس ترین نوع قفسه بندی است و در ابعاد مختلف تولید و عرضه می گردد. قفسه های ثابت از متریال های مختلفی همچون چوب و یا فلز ساخته می شوند و با توجه به کالای شما طراحی می شوند. از قفسه های ثابت چوبی یا همان کمد های ثابت چوبی (کمد چوبی نوع درب دار قفسه ثابت است) در ادارات کوچک همچون مدرسه ها، آموزشگاه ها، کلینیک ها و یا منازل شخصی به عنوان کتابخانه کوچک و یا محل قرار گیری لوازم تحریر کودکان استفاده می شود.

2

شرکت جهان بایگان قفسه های ثابت فلزی از جنس ورق های روغنی تولید می کند که در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند و مرغوب ترین نوع قفسه بندی در بازار ایران است. طبیعتاً تولیدکنندگان زیادی در این عرصه فعالیت می کنند اما برای داشتن سیستمی با طول عمر و کیفیت بالا، باید از تولیدکنندگان معتبر که کالای مرغوب تولید می کنند، خریداری کرد.

قفسه های متحرک:

سیستم قفسه بندی متحرک مدرن ترین نوع قفسه بندی در سراسر جهان است. این سیستم متشکل از تعدادی قفسه دو طرفه متحرک است که در ابعاد مختلف برای نگهداری اقلام شما مورد استفاده قرار می گیرند. این قفسه ها با شعار افزایش ظرفیت فضای ذخیره سازی طراحی و به بازار عرضه شدند. نحوه کار قفسه های متحرک به این صورت است که به علت متحرک بودن قفسه ها، راهروی ثابت بین قفسه های ثابت حذف شده و جای هر کدام یک قفسه متحرک قرار می گیرد و یک راهروی استاندارد به طول 70 الی 100 سانتی متر (بسته به ابعاد سیستم) برای تردد بین قفسه ها در نظر گرفته می شود؛ با حرکت قفسه ها به چپ و راست راهرویی بین قفسه های مورد نظر ایجاد می شود که از طریق آن می توان به قفسه مورد نظر دسترسی پیدا کرد. به این صورت و با قرار گیری قفسه به جای راهرو های ثابت و بلا استفاده 70% به ظرفیت بایگانی فضای شما اضافه می شود.

3

قفسه بندی انبار:

انواع سیستم های قفسه بندی در انبار خود شامل طیف وسیعی از انواع قفسه بندی های ثابت و متحرک است. این قفسه ها معمولاً ابعاد بزرگی دارند و برای ذخیره سازی و نگهداری اقلام خاصی تولید می شوند و معمولاً باید وزن زیادی از محصولات را تحمل کنند به همین دلیل سازه های خاصی در تولید و طراحی انواع سیستم های قفسه بندی در انبار مورد استفاده قرار می گیرد.

4

شرکت جهان بایگان چند پروژه فعال در این زمینه طراحی و تولید کرده است که برای انبار قطعات سبک و نیمه سنگین مورد استفاده قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که برای داشتن عملکرد خوب در این سیستم ها باید ابتدا مشخصات فنی قفسه بندی انبار تولیدکننده مورد نظر را مطالعه کرده و از شرکتی خرید کنید که مرغوب ترین متریال ها را در تولید سیستم های خود استفاده می کنند. به این صورت سیستمی باکیفیت و با طول عمر بالا خریداری خواهید کرد.

قفسه بایگانی ریلی اداری:

قفسه ریلی بایگانی اداری پر تقاضا ترین نوع سیستم قفسه بندی متحرک در ایران است. این سیستم به منظور بایگانی و ذخیره سازی اسناد و مدارک کاغذی، پرونده های پزشکی، زونکن ها و پوشه آویز های اداری مورد استفاده قرار می گیرد. قفسه ریلی اداری با افزایش 70 درصدی ظرفیت، باعث صرفه جویی در فضا در ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی می شود که بسیار حائز اهمیت است و عملاً تمامی مشکلات بایگانی ادارات را رفع می کند.

  1. افزایش 70 درصدی ظرفیت سیستم بایگانی ریلی

  2. طراحی ظاهری زیبا و دلنشین

  3. استفاده از فلزات مقاوم در تولید آن

  4. امکان تولید این سیستم در طرح های مختلف چوبی و ام دی اف طبق سلیقه شما

  5. تولید منحصر به فرد سیستم طبق فضای شما و کالایی که می خواهید ذخیره سازی کنید

  6. طراحی ارگونومیک

  7. امکان استفاده در انبار، فروشگاه ها، بیمارستان ها، ادارات دولتی، کتابخانه ها و ...

  8. امکان تعریف کاربری مخصوص برای سیستم

  9. دارای کدینگ جهت نام گذاری و دسته بندی

  10. دارای میز کشویی کار همراه با ریل تلسکوپی برای راحتی کار با این سیستم

  11. قابلیت دمونتاژ و مونتاژ مجدد قفسه ها

  12. صرفه جویی در فضای بایگانی و انبار شما

  13. تسریع در کار نگهداری و انبار داری

  14. دارای درب و قفل مرکزی

  15. ذخیره سازی منظم و مرتب

  16. قابلیت افزایش یا کاهش تعداد قفسه ها

  17. امکان تغییر تعداد طبقات طبق نیاز شما

  18. استفاده بهینه از فضای محیط بایگانی

  19. دارای جا کارتی از جنس پلکسی گلس

  20. امکان انتخاب رنگ سیستم طبق سلیقه مصرف کننده

  21. و هزاران مزایای دیگر

قیمت قفسه بایگانی متحرک:

اولین مولفه ای که در خرید بایگانی ریلی باید مورد توجه قرار گیرد، مشخصات فنی قفسه ریلی و متریال به کار رفته در تولید این محصول است. چرا که قیمت قفسه بایگانی متحرک در بین تولیدکنندگان متفاوت است و ما شاهد اختلافی قیمت بین 5 الی 20 درصد هستیم. عوامل مختلفی در تعیین قیمت قفسه ریلی تاثیر دارند اما مهم ترین عاملی که باعث بروز اختلاف قیمت بین تولیدکنندگان می گردد، کیفیت سیستم تولید شده است. یعنی کیفیت متریال مصرفی در تولید سیستم بایگانی ریلی که در مشخصات فنی تمامی مجموعه ها قید شده است، تاثیر بسزایی در قیمت نهایی محصول دارد. بسیاری از شرکت ها از قطعات بی کیفیت در تولید قفسه ها استفاده می کنند تا قیمت نهایی را کاهش دهند، اما سیستمی بی کیفیت عرضه می کنند که به طور پیوسته نیاز به تعمیرات وخدمات دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها