کد خبر: 618056
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۵:۰۷:۰۴
| |

تاثیر میز و صندلی مناسب در محیط کاری

آیا بین دوراهی خریدن یا نخریدن میز و صندلی مناسب برای محیط کار خود مانده‌اید؟ آیا به دنبال دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید آن‌ها هستید؟ به عنوان کارفرما باید بدانید که کارمندان شما اگر میز و صندلی مناسبی نداشته باشند، خیلی زود خسته شده و بهره‌وری آن‌ها به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

تاثیر میز و صندلی مناسب در محیط کاری
کد خبر: 618056
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۵:۰۷:۰۴

 وجود میز و صندلی مناسب، تأثیر قابل توجهی بر تمرکز و بهره‌وری کارمندان در محیط کار دارد. در این مقاله به شما گفته‌ایم که وجود میز و صندلی مناسب در محیط کاری، چه تاثیرات مثبتی خواهد داشت. 

افزایش تمرکز و عملکرد؛ اولین تاثیر میز و صندلی مناسب

هر روزه در محیط کار با استرس‌های بسیاری مواجه می‌شویم. وجود میز و صندلی مناسب در محیط کاری، باعث کاهش فشار و استرس بدن می‌شود و احساس راحتی و آسایش را به کارمندان می‌دهد. در این صورت مغز، بیشتر به وظایف کاری متمرکز شده و در نهایت، نتیجه‌ آن افزایش تمرکز و عملکرد خواهد بود.

صندلی با پشتی قابل تنظیم؛ جلوگیری از کمردرد و گردن درد

استفاده از میز و صندلی مناسب کمک می‌کند تا مشکلات جسمی ناشی از نشستن برای مدت طولانی را کاهش دهید. خرید صندلی اداری با پشتی قابل تنظیم و میزی با ارتفاع مناسب، ستون فقرات را ساپورت می‌کند. امکان تنظیم صندلی باتوجه‌به فیزیک بدن، باعث کاهش درد عضلانی و کمر درد می‌‌شود. هنگامی که کمر درد یا گردن درد داشته باشید، بخشی از مغز درگیر آن خواهد شد. با داشتن بدنی سالم و بی درد، تمرکز روی کار افزایش پیدا می‌کند و مشکلی در کار پیش نخواهد آمد. 

ابعاد استاندارد میز و صندلی؛ کمک به نظم در محیط کاری

زمانی که محیط کاری مجهز به میز و صندلی مناسب باشد، به این معنی است که از نظر ابعاد و اندازه نیز استاندارد هستند و فضای کافی برای جای‌گذاری وسایل را دارند. ابعاد استاندارد میز به کارمند امکان می‌دهد، کلیه وسایل موردنیاز خود را روی میز قرار دهد. هم‌چنین میز استاندارد، کشو یا فضایی برای وسایل دارد که وجود آن از روی هم گذاشتن وسایل جلوگیری می‌کند.

از سوی دیگر، اگر ابعاد میز و صندلی استاندارد و مناسب باشد، کارمندان می‌توانند صندلی خود را پس از اتمام کار به زیر میز هل دهند که در این صورت همواره محیطی منظم و مرتب خواهید داشت. به‌طور مثال، از آن‌جایی که صندلی مدیریتی ابعاد بزرگی دارد، استفاده از آن در فضاهایی که کوچک و فاصله میزها کم است، محیط را بسیار نامنظم می‌کند.

ارتفاع مناسب میز و صندلی و تایپ کردن راحت

فیزیک افراد باهم متفاوت است و برای اینکه همه‌ کارمندان بتوانند به‌راحتی پشت میز خود بنشینند، نیاز به  صندلی کارمندی دارند که از ویژگی‌های این صندلی، امکان تنظیم ارتفاع بر‌اساس قد است. تنظیم ارتفاع صندلی به کارمندان کمک می‌کند دستان خود را به‌راحتی روی میز قرار دهند و هنگام تایپ تا نوشتن دچار مشکل نشوند. وجود این‌گونه صندلی‌های حرفه‌ای در محیط‌های کاری، تاثیر مثبتی بر عملکرد و حس کارمندان خواهد گذاشت.

جلوگیری از احساس خستگی با صندلی ارگونومیک

میز و صندلی مناسب با طراحی ارگونومیک و پشتی مناسب، به جریان صحیح خون در بدن کمک می‌کند و اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به مغز می‌رسد که از خستگی و کاهش تمرکز جلوگیری می‌کند. هم‌چنین هنگامی که بتوان حالات صندلی را تغییر داد، بدن در طول روز در پوزیشن‌های مختلفی قرار می‌گیرد که باعث حفظ توازن بدن و توزیع یکنواخت وزن بدن خواهد شد و خستگی و تنش کاهش پیدا می‌کند.

میز و صندلی استاندارد و کارمندان خوشحال

ایجاد محیطی راحت و حرفه‌ای برای کارمندان، میزان توجه کارفرما و اهمیت سلامت آن‌ها را نشان می‌دهد. این موضوع، رضایت کارمندان را افزایش داده و آن‌ها را وفادارتر و مسئولیت‌پذیرتر می‌کند. درنتیجه، وجود میز و صندلی مناسب برای محیط کاری و تبدیل آن به محیطی مثبت، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

بلج، راهکاری برای استاندارد کردن محیط کار

در نهایت باید گفت که انتخاب میز و صندلی با طراحی ارگونومیک، بهبود سلامت کارکنان و کاهش مشکلات مربوط به نشستن طولانی مدت را به همراه دارد. تنظیم میز و صندلی در ارتفاع مناسب، به کارمندان کمک می‌کند تا در یک حالت نشستن صحیح قرار گیرند و فشارها و تنش‌های عضلانی و استخوانی را کاهش دهند. با تهیه میز و صندلی مناسب، محیط کاری بهتری را برای کارمندان خود فراهم کنید تا در کنار حفظ سلامتی، بهره‌وری نیز افزایش یابد. با جستجو در اینترنت می‌توانید انواع صندلی‌ها با ویژگی‌های‌شان را مشاهده کنید و در نهایت مدل مورد‌پسند خود را انتخاب کنید. 

یکی از سایت‌هایی که برای مشاهده‌ انواع مبلمان اداری می‌توانید به آن سر بزنید، بلج است. این گروه تولیدی، برای تولید تمامی محصولات خود از خطوط تولید مکانیزه استفاده می‌کند و از این‌رو، توانسته محصولات باکیفیت و متنوعی را در ۳ دهه فعالیت خود تولید کند. گروه تولیدی بلج، با بیش از ۷۰۰ محصولی که دارد، تمامی نیازهای شما را در زمینه مبلمان و دکوراسیون برطرف می‌کند. هم‌چنین می‌توانید محصولات با ابعاد مورد نظر خود را به بلج سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن، باکیفیت‌ترین محصول را دریافت کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها