کد خبر: 620466
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۵:۳۳:۰۴
| |

مزایای استفاده از گیت کنترل ورود و خروج در سازمان ها

در این مقاله به بررسی کامل مزایای استفاده از گیت ورود و خروج برای سازمان پرداخته شد. یکی از بهترین مزایای این گیت امکان استفاده مشترک و همزمان از آن با دستگاه حضور و غیاب است. به همین منظور برای تهیه بهترین دستگاه های حضور و غیاب متناسب با نیاز و بودجه سازمان خود می توانید اقداماتی جهت ایجاد نظم و امنیت را فراهم کنید.

مزایای استفاده از گیت کنترل ورود و خروج در سازمان ها
کد خبر: 620466
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۵:۳۳:۰۴

ایجاد و فراهم کردن امنیت امروزه به عنوان یکی از حیاتی ترین پارامترها برای افزایش راندمان کارمندان و ایجاد احساس آرامش در آن ها می شود. در واقع زمانی که کارمندان مطلع باشند که تدابیر امنیتی برای ایجاد آرامش در محیط کار فراهم شده، با احساس اطمینان خاطر بیشتری به وظایف خود رسیدگی می کنند. علاوه بر این، با توجه به این که در برخی از سازمان ها به امور خاص و امنیتی رسیدگی می شود، لازم است که از کلیه اوراق و اسناد به بهترین نحو نگهداری شود. به همین منظور یکی از بهترین روش هایی که امروزه برای ایجاد امنیت و نظم می توان از آن استفاده کرد، گیت ورود و خروج است. استفاده از گیت ورود و خروج برای سازمان ها مزایای مختلفی به همراه دارد که در ادامه این مطلب به بررسی این مزایا می پردازیم.

گیت ورود و خروج چیست؟

گیت ورود و خروج با نام دیگر گیت کنترل کننده نیز شناخته می شود. گیت های ورود و خروج به عنوان یک مانع فیزیکی و کنترل کننده است که در ابتدای درب های ورودی و خروجی نصب می شود. علاوه بر این که استفاده از گیت ورود و خروج باعث افزایش امنیت کارکنان در محل کار می شود؛ بلکه مدیر سازمان نیز می تواند رفت و آمد کارکنان را با استفاده از آن کنترل و نظارت کند. 

مزایای استفاده از گیت ورود و خروج برای سازمان ها چیست؟

همان طور که می دانید همه ما با حضور در جوامع و مکان هایی که آرامش در آن حکم فرماست احساس بهتری داریم. به همین منظور برای فراهم کردن بستر و شرایطی جهت ایجاد نظم و امنیت می توان از گیت ورود و خروج برای سازمان ها و مراکز امنیتی مهم استفاده کرد. از جمله مهم ترین مزایای استفاده از گیت ورود و خروج می توان موارد زیر را نام برد:

ایجاد امنیت در سازمان ها و محل کار 

تکنولوژی به کار رفته در ساخت و تولید گیت ورود و خروج به صورتی است که به مدیر سازمان ها امکان محدود کردن رفت و آمد برخی افراد به محیط را می دهد. در واقع برخی از گیت های کنترل تردد به صورتی طراحی شده اند که می توان تنظیمات شناسایی افراد را با توجه به نوع دسترسی آن ها تغییر داد یا تعریف کرد. بدین صورت بخش حراست سازمان، نگهبانی و مدیران سازمان های مهم می توانند با استفاده از گیت کنترل تردد، رفت و آمد پرسنل را کنترل، محدود و نظارت کنند. علاوه بر این، با تعبیه کردن گیت ورود و خروج در بسیاری از موارد بدون نیاز به استخدام کردن نیروی انسانی و نگهبان، می توان بر کلیه امور تردد نظارت داشت. به همین منظور برای کنترل بیشتر، می توان از دستگاه حضور و غیاب نیز به بهترین نحو امور را کنترل و بررسی کرد. 

  • ایجاد نظم و جلوگیری از هرج و مرج

همان طور که در پاراگراف های پیشین نیز ذکر شد، استفاده از گیت های ورود و خروج و کنترل کردن ورود و خروج و تردد افراد همواره تاثیر بسزایی در ایجاد امنیت دارد. در واقع این گیت ها به صورتی طراحی شده اند که به مدیران سازمان ها، امکان تعریف کردن دسترسی برای هر کدام از پرسنل به بخش های مختلف شرکت را می دهد. بنابراین پرسنل به منظور جلوگیری از ازدحام و برای حفظ حقوق خود، موظف هستند که به صورت منظم و راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته باشند. بنابراین تا حد قابل توجهی از خرج و مرج در سازمان جلوگیری شده و باعث ایجاد نظم می شود. به همین دلیل از گیت کنترل تردد در مکان های شلوغ مانند مترو، دانشگاه، و فروشگاه های مختلف نیز می توان استفاده کرد. 

تشخیص هویت پرسنل و افراد زمان ورود و خروج

برخی از گیت های ورود و خروج علاوه بر امکان کنترل ترددها، به مدیران سازمان ها امکان بررسی کردن هویت پرسنل را نیز می دهند. بدین صورت که سازمان ها با توجه به بودجه و میزان کنترل و امنیتی که انتظار دارند، می توانند دستگاه های حضور و غیاب را نیز تهیه کرده و آن در ابتدای گیت ورودی قرار داد. با این کار علاوه بر این که هویت کارکنان و پرسنل را شناسایی و محدودیت یا عدم محدودیت آن ها برای ورود را بررسی می کند؛ بلکه با استفاده از گیت کنترل تردد همراه با دستگاه حضور و غیاب می توان زمان ورود و خروج پرسنل را به صورت دقیق ثبت کرد تا حقوق و دستمزد آن ها به صورت دقیق محاسبه شود. 

images_1688195956_649fd3741f9bb.jpg

  • تهیه کردن گزارش های دقیق از ورود و خروج پرسنل

یکی از مهم ترین اقداماتی که می توان برای ترغیب کردن پرسنل جهت کار بهینه تر و ورود و خروج در راس ساعت مقرر می توان انجام داد، این است که به آن ها اطمینان بدهید که تردد آن ها و زمان حضور آن ها در محل کار کنترل می شود. زمانی که پرسنل اطلاع داشته باشند که با استفاده از روشی یا دستگاهی تردد آن ها بررسی می شود، نه تنها به قوانین پایبند می شوند، بلکه وظیفه خود می دانند که راس ساعت در محل کار خود در سازمان حضور داشته باشند. علاوه بر این، مدیران سازمان ها نیز برای تشویق یا تذکر پرسنل خود می توانند از گزارش های دقیق گیت ورود و خروج استفاده کنند.

مزایای عمومی استفاده از گیت ورود و خروج برای سازمان ها

از جمله مهم ترین مزایای عمومی و بسیار مطلوبی که استفاده از دستگاه های گیت ورود و خروج برای سازمان ها به همراه دارد، به شرح زیر است:

  • متمرکز بودن مرکز مدیریت و مانیتورینگ لحظه ای تردد افراد
  • نظارت کامل و آسان روی تردد مهمان ها و ارباب رجوع
  •  جلوگیری از اشتباهات فردی و نظارتی
  • کاهش برخورد فیزیکی و تکریم به ارباب رجوع
  • امکان استفاده از دستگاه های حضور و غیاب به صورت همزمان در کنار گیت ورود و خروج

images_1688195962_649fd37a79b90.jpg

جمع بندی

ایجاد نظم و حراست و امکان نظارت بر عملکرد پرسنل و زمان ورود و خروج آن ها و همچنین کنترل تردد ارباب رجوع همواره جزو مهم ترین عوامل تاثیر گذار در بهبود وضعیت سازمان می شود. به همین دلیل یکی از بهترین روش هایی که برای ایجاد امنیت و آرامش می توان از آن برای سازمان استفاده کرد، می توان گیت ورود و خروج را نام برد. در این مقاله به بررسی کامل مزایای استفاده از گیت ورود و خروج برای سازمان پرداخته شد. یکی از بهترین مزایای این گیت امکان استفاده مشترک و همزمان از آن با دستگاه حضور و غیاب است. به همین منظور برای تهیه بهترین دستگاه های حضور و غیاب متناسب با نیاز و بودجه سازمان خود می توانید اقداماتی جهت ایجاد نظم و امنیت را فراهم کنید. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها