کد خبر: 622475
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۱۸:۵۴:۰۲
| |

جذاب ترین سواحل جزیره کیش

شهر زیبای کیش، نگین سواحل خلیج فارس است و یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشور ایران به شمار می رود. این شهر آب و هوای گرم و شرجی دارد و بهترین فصل سفر به آن زمستان است؛ زیرا در بقیه فصول به خصوص تابستان و اواخر بهار، هوا قابل تحمل نیست.

جذاب ترین سواحل جزیره کیش
کد خبر: 622475
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۱۸:۵۴:۰۲

رطوبت این شهر در فصول گرم بسیار بیشتر است؛ اما در فصول سرد، می توان آب و هوای بسیار مطلوبی را تجربه کرد. دریای زیبای خلیج فارس در جزیره کیش، یکی از جاذبه های گردشگری است. مردم بسیاری، هر سال به دلیل لذت بردن از آب های نیلگون خلیج فارس به این جزیره سفر می کنند. شهر زیبای کیش دارای سواحل بسیار زیبا و جذابی است که در کنار آن ها انواع امکانات رفاهی و گردشگری نیز وجود دارند.

ساحل میرمهنا

یکی از بزرگ ترین پارک ساحلی های جزیره کیش، میرمهنا نام دارد و در قسمت شمال غربی جزیره و درون بلوار دریا واقع شده است. این پارک ساحلی جزء مهم ترین مناطق تجاری کیش به شمار می رود و وسعتی در حدود 10 هکتار دارد. درون این پارک ساحلی، اسکله ای نسبتا بزرگ قرار دارد که دارای 4 ایستگاه جهت سوار شدن به قایق است؛ همچنین 4 محل نیز برای تماشای دریا در این اسکله وجود دارد که بسیاری از مسافران برای لذت بردن از ساحل به آن مراجعه می کنند.

مسافران می توانند در کنار ساحل این قسمت قدم زده یا در سایه آلاچیق های زیبای آن به استراحت بپردازند؛ همچنین می توان قایقی اجاره کرد و به دل آب های نیلگون خلیج فارس زد و یا از بازار ماهی آن ماهی تازه صید شده خرید. در کنار این ساحل رستوران هایی قرار دارند که در برخی از شب ها درون آنها موسیقی زنده نیز اجرا می شود.

ساحل مرجان

یکی دیگر سواحل زیبای جزیره کیش، ساحل مرجان نام دارد که یکی از بهترین جاذبه ها برای لذت بردن از دریای نیلگون خلیج فارس است. می توان گفت پارک ساحلی مرجان جزء زیباترین پارک ساحلی های جزیره کیش است. این ساحل زیبا دارای یک مرکز تفریحی و بازاری زیباست که در امتداد به ساحل متصل می شوند.

ساحل مرجان به تمیزی و زیبایی معروف است؛ به طوری که در روز می توان موجودات متحرک زیر آب را به راحتی در آن تماشا کرد. درون ساحل آن سنگهای زیبا، حلزون و مرجان هایی وجود دارند که پس از مرگ، موج های دریا آنها را برای ساحل به هدیه آورده اند.

ساحل مرد ماهیگیر

یکی از سواحلی که مجسمه نمادین جزیره کیش را درون خود جای داده است، به ساحل مرد ماهیگیر معروف است. این ساحل یکی از جاهای دیدنی کیش است که وسعتی در حدود 4 هزار مترمربع دارد و بزرگترین مجسمه بزرگ دکوراتیو ایران در آن قرار دارد.

ساحل مرد ماهیگیر از شلوغی به دور است و افرادی که برای ریلکس کردن و کسب آرامش به این جزیره سفر کرده اند، می توانند از این ساحل برای استراحت استفاده کنند. این ساحل دارای پارک ساحلی است که به آن پارک ساحلی مرد ماهیگیر می گویند و پوشش گیاهی زیبایی از عناب، گزانگبین، لاری، خرما و غیره دارد.

ساحل اسکله تفریحی کیش

یکی از معروف ترین اسکه های جزیره زیبای کیش، اسکله تفریحی کیش نام دارد و ساحل آن نیز جزء جذاب ترین ساحل های جزیره به شمار می رود. در این ساحل، اسکله ای با ستون های فلزی و عرشه ای چوبی قرار دارد. این اسکله تفریحی یکی از بهترین مکان ها برای لذت بردن از آب دریا و انجام تفریحات آبی محسوب می‌شود؛ همچنین می توان در آن از مناظر شگفت انگیز دریا و صخره های مرجانی زیبا لذت برد.

در صورتی که به قدم زدن کنار دریا علاقه داشته باشید، می توانید روی اسکله راه بروید و از مناظر زیبای دریا لذت ببرید.

ساحل سیمرغ کیش

اگر علاقمند به دوچرخه سواری کنار ساحل دریا هستید، ساحل سیمرغ انتخاب بسیار مناسبی است. این ساحل کنار جاده دوچرخه سواری قرار گرفته و رو به روی آن نیز پارک دلفین ها قرار دارد. اگر می خواهید در کنار لذت بردن از دریا، از جاذبه های گردشگری جزیره نیز استفاده کنید، این ساحل انتخاب مناسبی است. سیمرغ مناسب برای تفریح است و قسمتی از آن نیز برای بازی کودکان طراحی شده است و می توان گفت یک ساحل مناسب برای خانواده به شمار می رود.

در این پارک یک مجسمه سیمرغ زیبا وجود دارد و به همین علت این پارک به پارک ساحلی سیمرغ معروف است. این پارک ساحلی یکی از جاذبه های دیدنی برای تماشای و لذت بردن از دریا است. افراد خانواده می توانند در کنار ساحل از بازی بدمینتون، تنیس روی میز، اسکیت لذت ببرند. مسافران می توانند در کنار ساحل قدم زده و یا دوچرخه ای اجاره کنند و در کنار دریا رکاب بزنند.

ساحل درختان نارگیل

مورد بعدی ساحل درختان نارگیل است که حدود 15 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و در آن 2500 الی 3000 درخت نارگیل سر به فلک کشده وجود دارد. این درختان جذاب در هر آب و هوایی وجود ندارند و نماد آب و هوای استوایی هستند. در این ساحل می توانید از پوشش گیاهی و منظره زیبای دریا لذت ببرید.

فلای تودی نوشت:

"جزیره زیبای کیش یکی از لوکس ترین جزایر جنوبی ایران است که در میان گردشگران ایرانی و خارجی طرفداران بسیاری دارد. جزیره کیش در مقایسه با سایر جزایر مدرن‌تر و توسعه یافته‌تر است. "

سخن پایانی

سواحل بسیار زیبای جزیره کیش جزء جذاب ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می روند و افراد زیادی در سفر خود به این شهر، از آنها لذت می برند. این سواحل با امکانات متفاوت برای هر نوع سلیقه ای در جزیره کیش وجود دارند. برای داشتن سفری به یاد ماندنی به جزیره کیش، می توانید از طریق سایت فلای تودی بلیط سفر و محل اقامت خود را رزرو کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها