کد خبر: 628722
|
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ۱۸:۰۵:۴۸
| |

چرا کتاب دست دوم بخریم؟

دراین مقاله ضمن بررسی خرید کتاب دست دوم برای کنکور، دانشگاه و آزمون نظام مهندسی، نکات مهم برای خرید کتاب دست دوم را بیان می‌کنیم.

چرا کتاب دست دوم بخریم؟
کد خبر: 628722
|
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ۱۸:۰۵:۴۸

خرید کتاب دست دوم نه تنها به دلیل قیمت کمتر و مقرون به صرفه‌تر، بلکه به دلیل کمک به حفظ محیط زیست می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به خرید کتاب نو باشد. با خرید هر کتاب دست دوم، یک درخت کمتر برای درست کردن کاغذ قطع می‌شود. دراین مقاله ضمن بررسی خرید کتاب دست دوم برای کنکور، دانشگاه و آزمون نظام مهندسی، نکات مهم برای خرید کتاب دست دوم را بیان می‌کنیم.

کتاب کنکور دست دوم

علیرغم تغییرات کنکور، کتاب‌‎های تستی کنکور تغییرات بسیار جزئی دارند و اکثر موارد مؤلفان به یک ویرایش جزئی کفایت می‌کنند. هزینه خرید کتاب جزو هزینه‌های قابل توجهی است که خانواده هر کنکوری را با چالش مواجه می‌کند. با خرید کتاب دست دوم، می‌توانید تا 50 درصد در هزینه‌های مربوط به خرید کتاب در سال کنکور صرفه جویی کنید.

بسیاری از طراحان کنکور، برای طرح سوال به سراغ تست‌های تألیفی قدیمی‌تر می‌روند. تست‌هایی که انتظار می‌رود کمتر در دسترس دانش آموزان باشد. به همین دلیل شما با خرید کتاب دست دوم کنکور به منبع بیشتری از سوالات کنکور دسترسی خواهید داشت.

نکته‌ی مهمی دیگری که برای خرید کتاب دست دوم کنکوری وجود دارد، امکان خرید کتاب‌های بیشتر با بودجه محدود است. قیمت کتاب‌های کنکور هر ساله با شیب صعودی قابل توجهی افزایش می‌یابد. شما با خرید کتاب دست دوم نه تنها کتابی با قیمت روی جلد کمتر خریداری می‌کنید، بلکه نسبت به قیمت روی جلد نیز هزینه کمتری پرداخت می‌کنید. با در نظر گرفتن این دو فاکتور در بسیاری موارد هزینه پرداخت شده حتی نصف هزینه‌ی کتاب نو با ویرایش جدید نخواهد بود. با این کار شما می‌توانید با صرفه‌جویی در هزینه، کتاب‌های بیشتری در سال کنکور تهیه کرده و به منابع تست بیشتری دسترسی داشته باشید.

کتاب دانشگاهی دست دوم

خرید کتاب برای هر واحد درسی در ترم‌های مختلف دانشگاه می‌تواند یک چالش برای دانشجویان باشد. با توجه به اینکه کتاب‌های دانشگاهی تغییراتی ندارند و حتی پس از چندین سال همان ویرایش قبلی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، خرید کتاب دست دوم می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به خرید کتاب نو باشد.

در خرید کتاب دست دوم شما نه تنها قیمت کمتری نسبت به قیمت روی جلد می‌پردازید، بلکه هر ویرایش جدیدی نیز با قیمت بیشتری نسبت به ویرایش قبلی وارد بازار می‌شود. با خرید کتاب دست دوم در بسیاری موارد شما 50 درصد و یا حتی بیشتر در هزینه خرید کتاب‌های درسی دانشگاه صرفه جویی خواهید کرد.

کتاب نظام مهندسی دست دوم

آزمون نظام مهندسی، آزمون ورود به حرفه فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی عمران، برق، مکانیک و معماری است که به صورت کتاب باز انجام می‌شود. داوطلبان این آزمون می‌توانند هرگونه کتاب، جزوه و دست‌نویس را با خود سر جلسه ببرند. در حقیقت بردن کتاب‌های مقررات کلی ساختمان، سر جلسه آزمون نظام مهندسی برای قبولی در این آزمون الزامی است. در کنار کتاب‌های مقررات ملی ساختمان، داوطلبان کتاب‌های دیگری مانند کلید واژه‌‌ها را تهیه می‌کنند و با خود سر جلسه آزمون نظام مهندسی می‌برند.

آزمون نظام مهندسی، در دو الی سه نوبت در هر سال انجام می‌شود و داوطلبان پس از قبولی در آزمون معمولاً دیگر به کتاب‌هایی مانند کلیدواژه و کتاب‌های آموزش مباحث نیاز نخواهند داشت. هزینه‌ی تهیه‌ی کتاب‌های نظام مهندسی برای آزمون قابل توجه است و به همین دلیل بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند به جای تهیه کتاب‌های نو، از کتاب‌های دست دوم استفاده کنند و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

اگر قصد فروش کتاب دست دوم نظام مهندسی را دارید، فقط کافی است سری به سایت‌های فروش کتاب دست دوم بزنید و خیلی راحت قفسه‌ی کتاب‌ها خالی کنید و پولتان را نقد تحویل بگیرید.

نکات مهم برای خرید کتاب دست دوم

خرید کتاب دست دوم یک خرید فوق العاده برای صرفه‌جویی در هزینه‌ی کتاب و همچنین حفظ محیط زیست است. با توجه به چند نکته‌ی زیر، می‌توانید یک خرید اقتصادی و در عین حال عالی را تجربه کنید.

1- سال انتشار

اگر کنکوری هستید و یا برای آزمونی خاص مانند آزمون‌های نظام مهندسی قصد خرید کتاب دارید، حتما به سال انتشار آن توجه کنید. برخی ویرایش‌ها که در سال‌های خاصی روی کتاب‌های اعمال می‌شوند، تغییرات زیادی به همراه دارند و ممکن است با خرید کتاب خیلی قدیمی، کتاب برای آزمون مورد نظر شما قابل استفاده نباشد.

2- خرید از کتابفروشی معتبر

کتاب‌های دست دوم چون قبلاً توسط شخص دیگری استفاده شدند، ممکنه ایراداتی داشته باشند. به همین دلیل حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید که مطمئن باشید، کتاب سالم و بدون هیچ نقصی به شما تحویل داده می‌شود. البته در صورت خرید پلتفرم‌های آنلاین فروش کتاب دست دوم، کارشناسان سایت این کار را برای شما انجام می‌دهند و شما از خرید کتاب دست دوم سالم مطمئن خواهید بود.

3- قیمت کتاب

قیمتی که برای کتاب دست دوم پراخت می‌کنید، حتی اگر کتاب کاملاً نو باشد و هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد، باز هم باید حداقل 10 درصد کمتر از قیمت روی جلد باشد. توجه کنید قیمت روی جلد و نه قیمت چاپ جدید! چون در هر صورت با چاپ جدید قیمت کتاب افزایش پیدا می‌کند و ملاک فروشنده برای فروش کتاب قیمت چاپ جدید نیست، بلکه قیمت روی جلد است، حتی اگر خیلی کمتر از قیمت چاپ جدید باشد.

خرید آنلاین کتاب دست دوم

خرید آنلاین کتاب دارای مزایای متعددی است، اما شاید برخی ار افراد در مورد خرید آنلاین کتاب دست دوم نظر مثبتی نداشته باشند. در طرفی خرید کتاب دست دوم به صورت حضوری می‌تواند وقت زیادی از ما بگیرد و به خصوص اگر در شب‌های امتحان به دنبال کتاب مورد نظرمان باشیم، حداقل یک نصف روز را باید در کتاب فروشی‌ها به دنبال کتاب دست دوم باشیم.

پلتفرم‌های آنلاین به شما این امکان را می‌دهند از میان چند هزار عنوان کتاب دست دوم، کتاب مورد نظرتان را سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید.

اگر هنوز برای خرید کتاب دست دوم به صورت آنلاین و اینترنتی شک دارید، کمی صبر کنید و با ما همراه باشید.

1. انتخاب گسترده

پلتفرم‌های آنلاین دسترسی به طیف وسیعی از کتاب ها، از جمله عناوین کمیاب، خاص و بین المللی را فراهم می‌کنند. می‌توانید کتاب‌هایی را پیدا کنید که ممکن است در فروشگاه‌های کتاب معمولی موجود نباشند. به خصوص اگر دنبال ویرایش خاصی از کتاب مورد نظرتان هستید!

2. راحتی

خرید آنلاین کتاب به شما امکان می‌دهد هر زمان که خواستید در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز، راحت در خانه خود کتاب مورد نظرتان را انتخاب و خرید کنید. نیازی به رفتن به فروشگاه‌های کتاب حضوری یا رعایت ساعات کاری آنها نیست.

3. مقایسه قیمت

پلتفرم‌های آنلاین به شما این امکان را می‌دهند که قیمت‌های فروشندگان مختلف را مقایسه کنید و به شما کمک می‌کنند بهترین قیمت کتاب دست دوم و تخفیف‌ها را پیدا کنید. با این کار می‌توانید تا حد زیادی در هزینه خرید کتاب صرفه جویی کنید.

4. نظرات مشتریان

پلتفرم‌های آنلاین نظرات و رتبه بندی‌های مشتریان را برای کتاب‌ها ارائه می‌کنند. این بازخورد می‌تواند به شما کمک کند قبل از خرید، تصمیمات آگاهانه ای در مورد کیفیت و خرید یک کتاب بگیرید.

5. تحویل درب منزل

اگر همین الان اسنپ بگیرید و به نزدیک‌ترین کتاب فروشی بروید و کتاب مورد نظرتان را خرید کنید و به خانه برگردید، علاوه بر هزینه قابل توجه راه، باید قید یک روز کاری خود را بزنید. با خرید از سایت‌های فروش کتاب دست دوم، کتاب مورد نظرتان را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌گیرید و خبر خوب این است که هزینه‌ی پست حتی یک سوم هزینه کرایه راه نیست!

6. جستجو و فیلتر کردن

پلتفرم‌های آنلاین گزینه‌های جستجو و فیلتر پیشرفته را ارائه می‌دهند که یافتن کتاب‌ها، ژانرها، نویسندگان و موضوعات مورد علاقه شما را آسان‌تر می‌کند.

7. خرید بدون محدودیت جغرافیایی

خرید آنلاین محدودیت‌های جغرافیایی را از بین می‌برد و به شما امکان می‌دهد کتاب مورد نظرتان را از سراسر کشور خریداری کنید. این امر به ویژه برای کسانی که به دنبال کتاب‌های زبان خارجی یا منابع دانشگاهی کمیاب هستند مفید است.

8. گزینه‌های هدیه

اگر قصد دارید کتاب مورد نظرتان را به یک دوست هدیه بدهید، اصلا جای نگرانی نیست. بیشتر پلتفرم‌های آنلاین امکان بسته بندی کادویی را دارند و می‌توانید کتاب‌ها را به عنوان هدیه مستقیماً برای گیرندگان ارسال کنید، به صورت بسته بندی کادویی و همراه با پیام‌های شخصی شما.

9. دسترسی به نظرات و توصیه ها

پلتفرم‌های آنلاین اغلب توصیه‌های کتاب را بر اساس خریدهای قبلی و سابقه مرور شما ارائه می‌دهند. این کار می‌تواند به شما در کشف نویسندگان و ژانرهای جدید کمک کند.

10. مقایسه آسان‌تر

پلتفرم‌های آنلاین به شما امکان می‌دهند توضیحات کتاب، اطلاعات نویسنده و نظرات خوانندگان را به راحتی مقایسه کنید و به شما کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرید.

خرید از یونی بوک

شاید با خودتان فکر کنید برای خرید یک کتاب دست دوم حتما باید آن را حضوری ببینم و تمامی صفحات آن را از نظر سالم بودن و یا وجد علائم و نوشته صاحب قبلی آن چک کنم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، یونی بوک یکی از بهترین پلتفرم‌های آنلاین خرید کتاب دست دوم است، که بدون هیچ کارمزدی این کار را برای شما انجام می‌دهد. تمامی کتاب‌های یونی بوک از نظر سالم بودن بررسی می‌شوند در صورتی که کتاب به نحوی مشکلی داشته باشد، حتما در توضیحات آن درج می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها