کد خبر: 634172
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۳:۰۷:۳۹
| |

انواع سنسور در اتوماتیک کشویی کدام‌اند؟

اختراع در اتوماتیک در دهه های اخیر توانسته یک پیشرفت قابل توجه را در عرصه تکنولوژی به وجود آورد.

انواع سنسور در اتوماتیک کشویی کدام‌اند؟
کد خبر: 634172
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۳:۰۷:۳۹

حتما در مکان های مختلفی همچون فروشگاه ها، بیمارستان ها یا اکثر ساختمان های اداری به در های اتوماتیک برخورده اید و باز و بسته شدن در اتوماتیک برای شما جالب به نظر آمده است. حتما برایتان این سوال پیش آمده که این در ها چگونه حضور شما را حس می کنند و باز و بسته می شوند؟ باید گفت این در ها به وسیله ی سنسوری که به آنها متصل است توانایی این را دارند که حضور فرد را احساس کنند. سپس اقدام به باز و بسته کردن در کنند. در این مقاله ما قصد داریم انواع سنسورهای در اتوماتیک را معرفی کنیم و بگوییم که هر سنسور مناسب چه دری است. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع درهای اتوماتیک

در های اتوماتیک از چند نظر دسته بندی می شوند.

  • از نظر جنس:

در های اتوماتیک را از نظر جنس می توانیم به چند دسته در های قابدار، شیشه ای، آلومینیومی یا فولادی، چوبی تقسیم بندی کنیم. هر کدام از این موارد با توجه به کارایی ساختمان انتخاب می شوند.

  • از نظر عملکرد:

نوع دیگر تقسیم بندی در های اتوماتیک که با توجه به نوع عملکردشان است که به در های اتوماتیک هیدرولیکی، پنوماتیکی، الکترومکانیک تقسیم بندی می شوند.

  • از نظر نوع آن ها:

در های اتوماتیک به لحاظ نوع، شامل این دسته بندی می شوند: در های اتوماتیک کرکره ای، شیشه ای، کشویی، ریلی و در های اتوماتیک نیم گرد.

شرکت ایمن پاد سپهر

اگر شما قصد خرید سنسور در اتوماتیک داشته یا نیاز به خدمات تعمیر در اتوماتیک دارید و برایتان اطمینان کردن به برند های مختلف سخت است و انتخاب را برای شما دشوار می کند؛ ما به شما شرکت ایمن پاد سپهر را معرفی می کنیم. شرکت ایمن پاد سپهر یکی از بهترین و برترین تولید کنندگان در های اتوماتیک در ایران است. این شرکت نمایندگی انحصاری شرکت گیلگن سوئیس است و تخصص لازم برای تولید انواع در های اتوماتیک، سیستم های ورود و خروج، لوازم جانبی در های اتوماتیک و همچنین گیت های کنترل تردد را دارد. همچنین مشاوران شرکت ایمن پاد سپهر می توانند راهنمایی های لازم را جهت استفاده از مناسب ترین در اتوماتیک به شما بدهند تا بتوانید مناسب نیازتان در اتوماتیک خود را تهیه کنید.

برای خرید در اتوماتیک کشویی ایمن پاد سپهر یا دریافت مشاوره رایگان خرید می توانید به سایت این شرکت به آدرس https://imenpadsepehr.com/ مراجعه کنید.

انواع سنسور در اتوماتیک کشویی

سنسور های در های اتوماتیک به چند دسته تقسیم بندی می شوند.

 

  • سنسور مایکروویو بازتابی:

سنسور های مایکروویو بازتابی زمانی که بر روی در ها نصب شوند، باعث عملکرد سریع آن ها می شوند. این سنسورها، حسگر های بسیار حساسی دارند. آن ها اکثرا بر روی در های شیشه ای نصب می شوند.

  • سنسور مادون قرمز:

سنسور های مادون قرمز این قابلیت را دارند که فقط در محدوده ی خاصی بتواند فعال باشند. آن ها حرکت را فقط در محدوده ی مشخصی تشخیص می دهند.

  • سنسورهای ترکیبی:

این نوع سنسورها ترکیبی از سنسور مادون قرمز و سنسور مایکروویو تشکیل شده است. ویژگی که حسگر ترکیبی دارد این است که در صورت ماندن جسمی در بین در از برخورد دو لنگه در با جسم جلوگیری می کند. این سنسور خطر لای در ماندن را از بین می برد.

  • سنسور نوری:

این نوع سنسور ها با پرتو ریز موج که در آن ها به کار رفته است با حرکت بالا و پایین اقدام به باز و بسته شدن در های اتوماتیک می کنند. اما مشکلی که این در ها دارند این است که با حرکت های آرام و یا ایستادن باز نمی شوند. همین موضوع ممکن است برای افراد خطر ساز شوند.

عواملی که باعث ایجاد اختلال در سنسور در اتوماتیک می شوند

وجود عواملی باعث ایجاد اختلال در سنسور های در های اتوماتیک می شوند. شما با شناسایی این عوامل می توانید از به وجود آمدن این اختلالات جلوگیری کنید. این عوامل شامل موارد زیر می شوند:

اختلال در عملکرد سنسور در اتوماتیک کشویی

  • بارش باران و برف:

اگر در اتوماتیک شما در معرض ریزش برف و باران قرار گیرد، احتمال اینکه به چشمی سنسور آسیب وارد شود و عملکرد خود را از دست دهد؛ بسیار است. پس حتما به این نکته توجه کنید.

  • لرزش های اپراتور در اتوماتیک:

بعد از نصب سنسور چشمی درهای اتوماتیک، حتما از محکم بود این سنسور ها مطمئن شوید. چون امکان دارد در هنگام باز و بسته شدن و وجود لرزش ها سنسور در قابلیت خود را از دست دهد.

  • وارد شدن ضربه به سنسور در اتوماتیک:

سنسور چشمی در اتوماتیک نباید در معرض ضربه قرار گیرد. چون ضربه زدن به این سنسور های حساس باعث می شود در های اتوماتیک دچار اختلال شوند.

  • برخورد نور لامپ یا خورشید از زاویه پایین یا کف:

در هنگام نصب سنسور در اتوماتیک باید توجه کنید که نور لامپ یا نور خورشید از کف در اتوماتیک به چشمی منعکس نشود. در این صورت سنسور های چشمی در اتوماتیک دچار اختلال می شوند. همچنین قدرت تشخیص خود را از دست می دهند.

  • تشعشع فرکانس موبایل یا اشعه ایکس:

گاهی اوقات فرکانس های تلفن همراه یا اشعه ایکس باعث می شود در سیستم سنسورهای چشمی اختلال به وجود آید. از این رو سنسور عملکرد تشخیصی خود را از دست دهد.

اگر شما هنگام نصب سنسورهای در اتوماتیک به این نکات توجه کنید دیگر در های اتوماتیک شما دچار اختلال نخواهند شد. در صورت بروز هرگونه خرابی می توانید از خدمات تعمیر در اتوماتیک شرکت ایمن پاد سپهر استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم معرفی کاملی از انواع در اتوماتیک و سنسور های آن را برای شما داشته باشیم. قصد داشتیم در انتخاب بهترین نوع سنسور اتوماتیک به شما یاری رسانیم. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که حتما قبل از خرید این در ها از همکاران ما در شرکت ایمن پاد سپهر مشاوره بگیرید. آن ها می توانند در تصمیم گیری درست، شما را راهنمایی کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها