کد خبر: 634741
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ۱۳:۵۸:۳۱
| |

مزایای استفاده از دستگاه بخور

دستگاه بخور، یکی از بهترین وسایلی است که با کمک آن می‌توان در ماه‌های سرد و گرم سال، بسیاری از بیماری‌های تنفسی، آلرژی‌ها و مشکلات پوستی را به خوبی کنترل و از بیشتر شدن آنها، جلوگیری کرد.

مزایای استفاده از دستگاه بخور
کد خبر: 634741
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ۱۳:۵۸:۳۱

 امروزه با افزایش آگاهی مردم نسبت به فواید دستگاه بخور، بسیاری از خانواده‌ها در صدد تهیه آن هستند و سعی می‌کنند که بهترین را با توجه به فصل و نیاز خود، برای تامین محیطی سالم در فضای خانه، خریداری کنند. اگر شما هم با اطلاع از ضرورت استفاده از دستگاه بخور به دنبال خرید این دستگاه هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این متن را از دست ندهید.

انواع دستگاه بخور

در صورتی که بخواهید از فواید استفاده از دستگاه بخور بهره‌مند شوید، اولین اقدام، خرید دستگاهی کاربردی است. با کمی جست‌وجو متوجه می‌شوید که به طور کلی دو نوع دستگاه در بازار وجود دارد؛ بخور سرد و بخور گرم. هرکدام از این دستگاه‌ها برای زمان و با کاربری خاصی تولید شده‌اند که در ادامه آنها را توضیح می‌‌دهیم.

دستگاه بخور سرد

زمان استفاده از این دستگاه، ایام نسبتا گرم سال است. این وسیله کمک می‌کند تا خشکی هوا کاهش یابد و رطوبتی که نیاز است، تامین شود. محیط‌هایی که گردوغبار و آلودگی در آن زیاد است، بهترین مکان برای استفاده از این دستگاه است. با کمک این دستگاه، کارکرد سیستم تنفسی بهبود می‌یابد؛ زیرا مانع از افزایش گردوغبار در محیط می‌شود.  

دستگاه بخور گرم

دستگاه بخور گرم نیز بیشتر مناسب استفاده در فصول سرد سال است. این دستگاه به بهبود وضعیت گرفتگی بینی، عفونت دستگاه تنفسی، کاهش سرفه‌های خشک و مداوم و التیام دردهای ناشی از سرفه در قفسه سینه، کمک می‌کند. شاید تصور کنید که با تهیه این دستگاه، تقریبا نیازی به خرید دستگاه تصفیه هوا ندارید، زیرا اکثر آنها مجهز به بخشی هستند که می‌توان در آن از ضد عفونی‌ کننده‌‌ و خوشبو کننده استفاده کرد. اما این طور نیست، چون عملکرد این دو دستگاه با یکدیگر متفاوت است و در صورتی که قصدتان تصفیه هوا باشد، دستگاه بخور گرم، این کار را برایتان انجام نمی‌دهد.

فواید دستگاه بخور گرم

در قسمت قبل با انواع دستگاه بخور آشنا شدیم. در این قسمت برخی از فواید دستگاه بخور گرم را آورده‌ایم.

  • استفاده برای پاکسازی صورت: دستگاه بخور صورت، کمک می‌کند تا به ترمیم، پاکسازی و درمان مشکلات پوستی که به دلیل خشکی و کم‌آبی ناشی از کاهش رطوبت مورد نیاز پوست ایجاد شده است، بپردازید.

  • تامین رطوبت محیط

  • بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا: یکی از مهم‌ترین فواید دستگاه بخور، مناسب بودن برای سرماخوردگی و آنفولانزا است چراکه با تامین رطوبت مناسب محیط، مانع از رشد ویروس و باکتری و ابتلای افراد به سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود.

  • بهبود علائم آلرژی

  • بهبود کیفیت خواب

مزایای دستگاه بخور سرد

فواید بخور سرد عبارت‌اند از:

  • تاثیر مثبت بر سلامت پوست با استفاده از دستگاه بخور صورت

  • افزایش رطوب محیط بدون افزایش دمای آن

  • کمک به بهبود مشکلات تنفسی ناشی از آسم

  •  بهبود کیفیت خواب

  • ایجاد محیطی مناسب برای رشد گیاهان با تامین رطوبت مناسب

نکات مهم در استفاده از دستگاه رطوبت ساز

اگر بخواهید که از مزایای دستگاه بخور بهره‌مند شوید، لازم است که هنگام استفاده از دستگاه رطوبت ساز نکات مهمی را رعایت کنید؛ در واقع در صورتی که به شکل اشتباه از این دستگاه استفاده کنید، احتمال آسیب به خود و افرادی که در آن محیط هستند، زیاد خواهد بود. پس با رعایت نکات زیر، ضمن بهره‌مندی از فواید دستگاه بخور، ایمنی خود و اعضای خانواده‌تان را حفظ کنید:

  • اجازه ندهید که دستگاه باعث شود تا رطوبت محیط بیشتر از حد استاندارد باشد، زیرا رطوبت زیاد بستر رشد قارچ‌ها را فراهم می‌کند.

  • آبی که برای دستگاه رطوبت ساز استفاده می‌کنید، باید تصفیه شده باشد. در غیر اینصورت، سختی بالای آب، باعث می‌شود تا آهک و مواد معدنی در هوا پخش شود و شما آن را استنشاق کنید.

  • از مواد ضد عفونی کننده غیر مجاز و بدون توصیه پزشک در دستگاه استفاده نکنید. ممکن است افرادی به برخی از این مواد حساسیت داشته باشند و مشکلات تنفسی برایشان ایجاد شود.

  • در صورتی که از بخور گرم استفاده می‌کنید، اگر کودکی در خانه دارید، دستگاه را در فاصله مناسب قرار دهید تا کودکتان به خود آسیب نزند؛ زیرا ممکن است دستگاه واژگون شود و آب یا بخور داغ به وی آسیب بزند.

  • مخزن دستگاه را در فواصل زمانی مناسب، تمیز کنید. این دستگاه‌ها محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها است؛ با تمیز کردن دستگاه، خطر آلوده شدن محیط بر اثر بخار ایجاد شده توسط دستگاه، کاهش می‌یابد.

  • اجازه ندهید، دستگاه بخور محیط را بیش از حد مرطوب کند. زیرا باعث شدت یافتن آلرژی و ایجاد مشکل در سیستم تنفسی می‌شود.

  • آب داخل مخزن را مرتب تعویض کنید تا از بروز مشکلات عفونی، تنفسی و آلودگی محیط جلوگیری کنید.

  • فیلترهای دستگاه را نیز به موقع و طبق توصیه تولیدکننده تعویض کنید.

  • بروشوری که تولیدکننده همراه دستگاه عرضه کرده است را مطالعه کنید و طبق دستورالعمل تولیدکننده، از دستگاه استفاده کنید.

خرید بهترین دستگاه بخور از امسیگ

حال که با فواید و مزایای دستگاه رطوبت ساز، آشنا شدید و تصمیممتان برای خرید دستگاه بخور قطعی است، پیشنهاد می‌کنیم به جای آنکه به بازار بروید و در فروشگاه‌های متعددی که انواع و مدل‌های مختلفی از این دستگاه را عرضه می‌کنند، سردرگم شوید، مستقیما به امسیگ مراجعه کنید و با خیالی راحت از کیفیت، قیمت و کارایی محصولی که مدنظرتان است، خریدی دلچسب را تجربه کنید.

مجموعه شرکت رهروان ایساتیس (امسیگ) با ارائه گارانتی طلایی و خدمات پس از فروش مطلوب، همواره پشتیبان و همراه مصرف کنندگان محصولات خود است و شاخص 99%  رضایت مشتریان در حوزه گارانتی و خدمات پس از فروش، گواه این ادعاست.

این مجموعه با ایجاد زیر ساخت های مناسب فروش؛ در سازمان‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بیش از 2000 فروشگاه تجهیزات پزشکی و داروخانه (در سراسر کشور) محصولات خود راعرضه می کند. به علاوه نزدیک به 50 سایت فروش آنلاین، محصولات امسیگ را در دسترس مشتریان و علاقه‌مندان قرار داده اند. همچنین محصولات امسیگ در هایپر مارکت‌های معروف ایران نظیر سرای ایرانی، شهر لوازم خانگی و کالای ایوان و وزرا ارائه می‌شود و شما می‌توانید در صورت تمایل، به این مراکز مراجعه کرده و رطوبت ساز مورد نظر خود را تهیه و خریداری کنید.

هدف همیشگی امسیگ، ایجاد بستری امن و مطمئن برای مشتریان خود است تا با خیالی راحت، بتوانند کالایی باکیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنند. زیرا به حقوق مشتریان خود اهمیت می‌دهد و برای آنها، ارزش زیادی قائل است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها