کد خبر: 639216
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ ۱۱:۰۵:۰۰
| |

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی به همراه روش های تعویض آن

همه ابزار و وسایل به‌ویژه جاروبرقی پس از مدت زمانی به تعمیر یا تعویض قطعه نیاز پیدا می‌کنند. یکی از قسمت‌های جاروبرقی که نیاز به تعویض دارد، زغال است.

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی به همراه روش های تعویض آن
کد خبر: 639216
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ ۱۱:۰۵:۰۰

شکستن یا کوتاه‌ شدن بخش‌هایی از زغال باعث اختلال در هدایت جریان الکتریکی به کلکتور آرمیچر می‌شود. این اتفاق علاوه‌بر آسیب زدن به بخش‌های دیگر، بسیار خطرناک است؛ بنابراین نیاز داریم تا علائم تمام شدن زغال جاروبرقی را بشناسیم و در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام کنیم. در ادامه مطلب با علائم و روش‌های سوختن زغال جاروبرقی آشنا خواهیم شد. مطالعه این مطلب آسیب و هزینه کمتری را در زمان اتمام زغال جاروبرقی برای شما به‌وجود می‌آورد.

بررسی مهم‌ترین علائم سوختن زغال جاروبرقی

علت اصلی سوختن جاروبرقی، خوردگی است. با تمام شدن یا سوختن زغال جاروبرقی بسیاری از افراد فکر می‌کنند که موتور دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر دارد. در برخی مواقع که کارشناسان برای تعمیرات جاروبرقی بوش در تهران حاضر می‌شوند، علت خرابی را سوختن زغال اعلام می‌کنند. به‌همین خاطر لازم است تا با علائم تمام شدن زغال جاروبرقی آشنا شوید و به‌موقع برای تعمیر آن اقدام کنید. در ادامه با اصلی‌ترین علائم تمام شدن زغال جاروبرقی آشنا خواهیم شد.

کاهش قدرت مکش با تمام شدن زغال جاروبرقی رابطه مستقیمی دارد

اولین ایرادی که ممکن است پس از مدتی با آن مواجه شوید،‌ کاهش قدرت مکش جاروبرقی است. تمام شدن زغال جاروبرقی یکی از عوامل کم شدن قدرت مکش به شمار می‌رود؛ اما تنها عامل نیست. عوامل دیگری همچون کثیف بودن کلکتور یا نیم‌سوز شدن موتور در این موضوع بسیار تاثیرگذارند. 

اگر اطلاعات کافی دارید،‌ با باز کردن جاروبرقی و بررسی زغال‌های آن علت را شناسایی کنید. درصورتی‌که در این باره تخصصی ندارید، بهتر است از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید. کارشناسان تعمیر آنلاین همیشه آماده کمک و تعمیر جاروبرقی ال جی، بوش یا سایر برندها هستند. شما می‌توانید از طریق تماس با مجموعه از تخصصی‌ترین خدمات تعمیر جاروبرقی بهره‌مند شوید. 

صدای غیرعادی؛ یکی از دلایل تمام شدن زغال جاروبرقی

اگر صدای غیر عادی می‌شنوید یا علت صدای زیاد جاروبرقی را نمی‌دانید، با چک کردن زغال جاروبرقی پاسخ خود را خواهید گرفت. صدای بلند یا غیر عادی جاروبرقی به‌خاطر اتمام زغال است. توجه داشته باشید که صدای سایش و خراش ناشی از ساییدگی زغال‌ها به قطعات دیگر دستگاه آسیب می‌رساند؛ بنابراین بهتر است دستگاه را به‌طور کامل بررسی کنید. اگر تخصصی در این زمینه ندارید، از یک کارشناس کمک بگیرید.

جرقه‌زنی داخل دستگاه؛ خطرناک‌ترین علامت سوختن زغال جاروبرقی

وقتی زغال جاروبرقی تمام می‌شود، جرقه‌های کوچک داخل دستگاه رخ می‌دهد. این جرقه‌ها ممکن است باعث آسیب به دستگاه و در نتیجه آتش‌سوزی شوند. پس از مشاهده اولین جرقه با یک کارشناس تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر جاروبرقی اقدام کند. 

دود و بوی سوختگی؛ بیانگر تمام شدن زغال و آسیب به بخش‌های دیگر جاروبرقی

اگر در زمان استفاده از جاروبرقی شاهد خروج دود یا استشمام بوی سوختگی بودید، ابتدا دستگاه را خاموش کنید؛ چرا که ممکن است مابقی بخش‌ها آسیب ببینند. سپس با چک کردن زغال جاروبرقی می‌توانید علت این موضوع را پیدا کنید. بهتر است قبل از هرگونه اقدام از یک فرد متخصص کمک بگیرید. 

توقف ناگهانی دستگاه؛ تیر خلاصی به زغال جاروبرقی

درصورتی‌که حین جارو کشیدن به‌طور ناگهانی دستگاه خاموش شد، احتمالا زغال جاروبرقی تمام شده است. با بررسی مخزن و سپس پر کردن زغال مورد نیاز آن می‌توانید جاروبرقی را روشن کنید. البته ممکن است اشکال در توقف ناگهانی جارو در قسمت موتور باشد. پس اگر جارو با وجود زغال‌های تازه روشن نشد،‌ باید به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید. 

روش‌های تعویض زغال جاروبرقی؛ مراحل زیر را دنبال کنید 

برای تعویض جارو برقی ابتدا باید دستگاه را از برق بکشید. حالا با مطالعه دستورالعمل‌های راهنما، محل قرارگیری زغال‌ها را بیابید. سپس پیچ‌ها و قطعاتی که برای دسترسی به زغال جاروبرقی لازم است را باز کنید. زغال‌های کهنه را با دقت از جارو درآورید. بهتر است این کار را با استفاده از یک پنس یا موچین انجام دهید تا کار راحت‌تر پیش برود. حالا زغال‌های جدید را سر جای خود بگذارید و مطمئن شوید که زغال‌ها به‌درستی در تماس با موتور دستگاه قرار گرفته‌اند. پیچ‌ها و قطعاتی که باز کرده‌اید را دوباره سر جایشان برگردانید. جاروبرقی را به برق وصل کنید تا از درست بودن دستگاه مطمئن شوید.

در زمان تعویض زغال جاروبرقی نکات زیر را در نظر بگیرید

در زمان تعویض زغال جاروبرقی باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. اول از همه مدل جاروبرقی را با زغال‌های مورد استفاده بررسی کنید. دوم برای خارج کردن و نصب زغال‌ها از یک پنس استفاده کنید تا به جارو آسیبی وارد نشود. در آخر نیز مراقب باشید تا پیچ‌ها و قطعات را در زمان باز و بسته کردن محکم یا خیلی شل نبندید. نکته مهم دیگر این که اگر در فرایند تعویض زغال‌ها اطلاعاتی ندارید با مراجعه به یک متخصص این کار را انجام دهید.

برای تعویض زغال جاروبرقی در کمترین زمان با تعمیر آنلاین تماس بگیرید

در این مطلب علائم تمام شدن زغال جاروبرقی را بررسی کردیم و مراحل تعویض آن را شرح دادیم. در صورت مشاهده هرگونه علائم جرقه‌زدن،‌ کاهش قدرت مکش، صدای غیر عادی یا مشاهده دود و استشمام بوی سوختگی ابتدا دستگاه را خاموش کنید و با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه محل قرارگیری زغال را پیدا کنید. با بررسی و تعویض زغال‌ها احتمالا مشکل شما برطرف می‌شود. در غیر این صورت بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید. شما حتی می‌توانید برای تعویض زغال جاروبرقی در کمترین زمان ممکن با مجموعه تعمیر آنلاین تماس بگیرید. کارشناسان تعمیر آنلاین در اسرع وقت در محل حاضر می‌شوند و سریعا مشکل دستگاه را برطرف می‌کنند. برای برخورداری از تخصصی‌ترین خدمات تعمیر جاروبرقی به سایت تعمیر‌ آنلاین به‌نشانی tamironline.com مراجعه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها