کد خبر: 640819
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۱۶:۲۵:۴۸
| |

اهمیت خرید ردیاب خودرو و انواع آن

امروزه استفاده از ردیاب خودرو (یا همان جی پی اس خودرو) ضروری و مهم است؛ چراکه می‌توانید با بهره‌گیری از این وسیله به موقعیت مکانی خودروی خود در هر جایی که باشد دسترسی پیدا کنید. شما با استفاده از ردیاب خودرو می‌توانید امنیت ماشینتان را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

اهمیت خرید ردیاب خودرو و انواع آن
کد خبر: 640819
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۱۶:۲۵:۴۸

با خرید ردیاب خودرو می‌توانید بخش زیادی نگرانی‌های خود را امنیت خودروتان برطرف سازید. در ادامه این مقاله قصد داریم با ارائه مطالبی دقیق و مفید، شما را با انواع ردیاب خودرو، مزایای استفاده از آن آشنا کنیم و نکات مهمی را برای خرید ردیاب مناسب خودرو به شما توضیح دهیم.

انواع ردیاب خودرو

ردیاب خودرو به دلیل مزایای بسیاری که دارد مورد توجه افراد و حتی شرکت‌های حمل‌ونقل قرار گرفته است. با استفاده از ردیاب شما این امکان را خواهید داشت که موقعیت جغرافیایی خودروی خود را در لحظه مشاهده کنید. ردیاب خودرو در مدل‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

ردیاب سیمی

ردیاب سیمی در بین انواع مختلف ردیاب‌ها، بیشترین استفاده را دارد. این مدل از ردیاب‌ها مستقیما توسط سیم به برق خودرو متصل می‌شوند، همچنین قابلیت اتصال به سنسور‌ها‌ی مختلف خودرو مانند سنسور تشخیص باز یا بسته بودن درب خودرو را دارند.

ردیاب سیمی را می توان در هر قسمتی از خودرو که بشود برق آن را تامین کرد نصب کرد، به همین دلیل این مدل را می شود در قسمت‌های مختلف خودرو مانند داشبورد، پشت پنل ضبط و حتی زیر صندلی نصب و به راحتی مخفی کرد.

ردیاب دیاگی یا OBD-II

بیشتر خودروهایی که از ۲۰ سال گذشته تا به امروز تولید شده‌اند، داری درگاهی به نام OBD-II هستند. این درگاه برای عیب یابی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا در سمت راننده قرار دارد. ردیاب دیاگی را می‌شود مستقیما به درگاه دیاگ خودرو متصل کرد و این مدل راحت ترین نصب را در بین ردیاب‌ها دارد.

ردیاب OBD-II به دلیل اینکه فقط به درگاه دیاگ وصل می شود امکان نصب آن در قسمت دیگری از خودرو وجود ندارد. از مزیت های این ردیاب این است که به دلیل متصل بودن به درگاه دیاگ و اتصال مستقیم به کامپیوتر خودرو (ECU)، می‌تواند گزارشاتی از وضعیت سلامت خودرو را در اختیار شما قرار دهد.

تصویری از یک ردیاب دیاگی خودرو

ردیاب آهن‌ربایی یا مغناطیسی

ردیاب معناطیسی یا آهن‌ربایی مدل دیگری از جی‌پی‌اس خودرو است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل از ردیاب توسط یک آهنربا‌ی قوی به قسمت‌ها‌ی فلزی خودرو متصل می‌شود و برق آن توسط باتری تامین می‌شود، به همین دلیل هر چند روز یکبار نیاز به جدا کردن از خودرو برای شارژ کردن دارد.

ردیاب آهنربایی به دلیل خاصیت مغناطیسی آهنربا که می‌تواند روی سیگنال‌ها‌ی ماهواره‌ها‌ی GPS اختلال ایجاد کند، پایین‌ترین دقت را نسبت به مدل‌های دیگر دارد. ردیاب مغناطیسی اغلب برای ردیابی خودرو بدون اطلاع افراد استفاده می‌شود و مزیت خاصی ندارد.

تصویری از چند مدل ردیاب آهنربایی

ردیاب‌های جی‌پی‌اس چگونه کار می‌کنند‌؟

ردیاب‌های جی‌پی‌اس از ماهواره‌های GPS که دائماً به‌دور زمین در حال چرخش هستند استفاده می‌کنند. این ماهواره‌ها سیگنال‌هایی را به زمین ارسال می‌کنند و گیرنده‌های ردیاب این سیگنال‌ها را دریافت می‌کنند. دستگاه‌های ردیاب با استفاده از این سیگنال‌ها موقعیت مکانی خود را مشخص می کنند و برای اینکه دقت بالایی داشته باشند به صورت همزمان از سیگنال‌های ارسالی از چند ماهواره استفاده می‌کنند.

مزایای دیگر ردیاب خودرو

مهم‌ترین مزیت و کاربرد ردیاب خودرو را می‌توان ردیابی خودرو و مشخص کردن موقعیت مکانی خودرو دانست، اما دستگاه ردیاب علاوه بر اینکه می‌تواند موقعیت جغرافیایی خودرو را به صورت زنده نمایش دهد امکانات دیگری را نیز برای شما فراهم می‌کند:

  • شما می توانید سرعت حرکت خودروی خود را در مسیرهای مختلف مشاهده کنید.
  • به تاریخچه حرکت خودروی خود دسترسی خواهید داشت.
  • در صورت بروز مشکلاتی مانند سرقت خودرو، می توانید خودروی خود را از راه دور خاموش کنید.
  • امکان دریافت هشدار در صورت سرقت خودرو با جرثقیل را خواهید داشت.
  • می توانید به بعضی از اطلاعات مرتبط به سلامت خودرو دسترسی داشته باشید.
  • امکان کنترل سنسورهای مختلف مانند سنسور باز یا بسته بودن درب خودرو را خواهید داشت.
  • امکان تعریف محدوده های خاص را به عنوان حصار جغرافیایی خواهید داشت تا در صورت ورود یا خروج خودرو به آن محدوده ها شما توسط دریافت هشدار مطلع شوید.

البته اینکه به کدام یک از مواردی که توضیح دادیم دسترسی داشته باشید کاملا بستگی به مدل ردیاب و سامانه ردیابی دارد که تهیه می‌کنید. برای مثال ردیاب دیاگی و ردیاب مغناطیسی امکان متصل شدن به سنسور‌ها‌ی مختلف خودرو را ندارند.

سامانه ردیابی خودرو چیست؟

سامانه ردیاب خودرو نرم افزاری است که برای مدیریت و ردیابی از آن استفاده می‌شود می توان خودرو را مشاهده و مدیریت کرد. سامانه‌های ردیابی هر کدام قابلیت‌های مختلفی دارند، برای مثال بعضی از آن‌ها قابلیت حصار جغرافیایی را دارند و بعضی دیگر آن را ندارند یا امکان دسترسی داشتن تاریخچه حرکت خودرو در تمام آن‌ها وجود ندارد.

یکی از بهترین سامانه ها که امکانات کاملی را در اختیار شما قرار می دهد، سامانه ردیابی خودرو یوفایندر است. یوفایندر تنها سامانه ای است که موقعیت مکانی خودرو را به صورت در لحظه و زنده به شما نمایش می دهد.

همچنین شما به تاریخچه حرکت خودروی خود به صورت دائمی دسترسی خواهید داشت. امکان مشاهده سرعت حرکت خودرو را هم در لحظه و هم در گزارشات تاریخچه دارید و به صورت کامل به قابلیت حصار جغرافیایی (جئوفنس) دسترسی دارید.

نکات مهم برای خرید ردیاب خودروی مناسب

بعد از اینکه تصمیم به خرید ردیاب برای خودرو‌ی خود گرفتید، چند نکته مهم و طلایی وجود دارد که بهتر است آن‌ها را قبل از خرید در نظر بگیرید. داشتن این امکانات برای یک ردیاب بسیار مهم است.

  • ردیابی را تهیه کنید که مجهز به باتری باشد تا در صورت قطع برق، خودرو غیر فعال نشود.
  • داشتن شتاب سنج برای تشخیص سرقت با جرثقیل اهمیت دارد.
  • بهتر است ردیاب دارای حافظه داخلی باشد.
  • داشتن تعدادی ورودی و خروجی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید سنسور‌ها‌ی مختلف خودرو را به ردیاب متصل کنید.

دریافت مشاوره و قیمت ردیاب خودرو

اگر نیاز به راهنمایی بیشتری برای خرید ردیاب مناسب برای ماشین خود دارید، می‌توانید از کارشناسان مجموعه یوفایندر راهنمایی بگیرید. این مجموعه نیازهای شما را بررسی کرده و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می‌دهد. همچنین شما می‌توانید در صفحه قیمت ردیاب خودرو در سایت یوفایندر، قیمت روز بهترین مدل‌های ردیاب موجود در بازار را مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله تمام تلاشمان را کردیم تا نگاه ویژه‌ای به اهمیت خرید ردیاب خودرو و مزایای آن داشته باشیم و شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم. مدل‌های مختلف ردیاب را به شما معرفی کردیم و همچنین در مورد تفاوت آن‌ها صحبت کردیم. بر اساس این مقاله می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از ردیاب خودرو امنیت وسیله نقلیه کمک می‌کند و امکانات مختلف دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها