کد خبر: 640994
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ۱۵:۵۸:۱۵
| |

چگونه می‌‌توان با مبالغ خرد سرمایه‌گذاری کرد؟

سرمایه‌گذاری یکی از اقداماتی است که افراد برای حفظ ارزش دارایی خود می‌توانند انجام دهند.

چگونه می‌‌توان با مبالغ خرد سرمایه‌گذاری کرد؟
کد خبر: 640994
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ۱۵:۵۸:۱۵

بسیاری از افراد بر این باورند که امکان سرمایه گذاری با پول کم وجود نداشته و حتما باید سرمایه کلانی داشته باشند. همین تصور اشتباه باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری نکنند.

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری با مبالغ کم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

روش اول: سرمایه‌گذاری در بازار بورس

بازار بورس اوراق بهادار یکی از بسترهای سرمایه‌گذاری بوده که به خصوص در سال‌های اخیر مورد توجه و استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. از مزیت‌های این بازار، می‌توان به امکان سرمایه گذاری با پول کم اشاره کرد. شما می‌توانید با حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بخشی از سهام یک شرکت را خریداری کرده و جزء سهامداران آن شرکت باشید.

از دیگر مزیت‌های این بازار، سرمایه گذاری به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی بوده و هر شخصی می‌تواند اقدام به سرمایه گذاری کند.

البته باید توجه داشته باشید که حضور در این بازار نیازمند دانش بورسی، مهارت و تجربه است. البته روش‌هایی نیز وجود دارد که بدون داشتن دانش تخصصی بتوانید در این بازار سرمایه گذاری کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

عرضه اولیه

شرکت‌های تازه تأسیس، خصوصی و دولتی برای افزایش رشد و توسعه کسب‌وکار خود به سرمایه نیاز دارند؛ یکی از روش‌های تأمین این سرمایه، وارد شدن به بازار بورس و عرضه بخشی از سهام خود به عنوان عرضه اولیه است. بنابراین به عرضه شدن سهام یک شرکت برای اولین بار در بورس یا فرابورس عرضه اولیه گفته می‌شود.

به دلیل اینکه از گذشته، در بیشتر مواقع عرضه‌های اولیه سودآور بوده‌‍‌‌اند، با استقبال خریداران مواجه شده و تقاضا برای خرید عرضه‌های اولیه بالا می‌رود.

خرید عرضه اولیه یکی از روش‌های سرمایه گذاری با مبلغ اندک است و حتی محدودیت خرید ۵۰۰ هزار تومان هم وجود ندارد.

صندوق‌های سرمایه گذاری

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار بورس را دارید، اما زمان کافی برای خرید و فروش سهام نداشته و همچنین از تخصص بالایی در زمینه بورس نیز بهره‌مند نیستید، بهترین گزینه برای شما، صندوق‌ سرمایه گذاری است.

این صندوق‌ها انواع مختلفی از جمله درآمد ثابت، سهامی، شاخصی، مختلط، اهرمی و … دارند و همه افراد با توجه به میزان سرمایه، افق زمانی و میزان ریسک پذیری‌ خود می‎توانند در هر یک از این صندوق‌ها سرمایه گذاری کنند.

صندوق‌های سرمایه گذاری تحت نظارت و مدیریت متخصصان و کارشناسان بورسی هستند و سرمایه‌های خرد را جمع‌آوری کرده و این سرمایه جمع شده را در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کنند.

سرمایه گذاری در این صندوق‌ها نیز به مبالغ زیادی نیاز نداشته و در بعضی از آن‌ها حتی با ۱۰۰ هزار تومان هم می‌توان سرمایه گذاری کرد.

روش دوم: سرمایه گذاری در بانک

سپرده گذاری در بانک یکی از آسان‌ترین، کم ریسک ترین و البته کم‌سودترین راه‌های سرمایه‌گذاری است. شما با هر مبلغی می‌توانید در بانک سرمایه‌گذاری کنید اما بازدهی سپرده‌های بانکی قابل توجه نیست و از طرفی ارزش سرمایه و میزان سود دریافتی شما ممکن است از بازارهای مختلف و تورم عقب بماند.

روش سوم: سرمایه گذاری در طلا و سکه

خرید طلا و سکه همیشه یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در اقشار مختلف جامعه بوده و افراد زیادی این روش را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. اما در حال حاضر با افزایش قیمت طلا و سکه، امکان سرمایه گذاری به صورت فیزیکی با مبالغ اندک، برای خرید طلاهای آب شده، بدون اجرت و طلاهای با وزن کم فراهم است که در این روش نیز ریسک نگهداری و امکان سرقت مانع از آرامش خاطر اشخاص می‌شود.

البته در حال حاضر امکان سرمایه گذاری در طلا با خرید گواهی سپرده کالایی سکه طلا و صندوق‌های مبتنی بر طلا در بازار بورس فراهم شده است. با این روش می‌توان با مبالغ اندک نیز در طلا سرمایه گذاری کرد.

قطعا روش‌های دیگری نیز برای سرمایه گذاری با مبالغ کم وجود دارد که تنها به بعضی از آن‌ها اشاره کردیم.

برای اطلاع از سایر روش‌ها، افزایش سطح دانش بورسی، شرکت در کلاس‌های آموزشی و مطالعه مقالات جامع بورسی می‌توانید به سایت https://learning.emofid.com/ مراجعه کنید و به صورت رایگان از امکانات آموزشی این سایت استفاده کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها