کد خبر: 656583
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۱۷:۲۷:۰۲
| |

بررسی بازی انچارتد 4 و مقایسه Uncharted 4 با نسخه قبلی

آنچارتد 4 یک بازی هیجان انگیز که توانسته است با گرافیک و گیم پلی قوی مرز بین فیلم های هالییوودی و بازی های ویدئویی را کم کند.

بررسی بازی انچارتد 4 و مقایسه Uncharted 4 با نسخه قبلی
کد خبر: 656583
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۱۷:۲۷:۰۲

بازی محبوب آنچارتد 4 در سال‌های اخیر توانسته مرز میان فیلم‌های پرخرج‌ هالیوودی و بازی‌های ویدیویی را به حداقل ممکن برساند. داستان سرایی، دیالوگ‌ها و ترکیب آن‌ها با لذت‌بخش‌ترین المان‌های گیم پلی، دلیلی بر این ادعا خواهد بود. در ادامه با بررسی گیم پلی بازی انچارتد 4 برای PS5 همراه ما باشید.

معرفی بازی در یک نگاه

بازی آنچارتد 4 یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط شرکت Naughty Dog ساخته شده و توسط Sony Computer Entertainment انتشار یافت. این بازی چهارمین بازی اصلی در سری بازی های Uncharted به حساب می‌آید و چندین سال پس از وقایع بازی Uncharted 3: Drake’s Deception رخ می‌دهد.

بازیکنان شخصیت ناتان دریک (Nathan Drake) را کنترل می کنند که قبلا یک گنج یاب بوده و حال به ترغیب برادر خود، ساموئل، که فرض می‌شود مرده است، خود را از بازنشستگی خارج می‌کند.

ناتان دریک به همراه همکار قدیمی خود، ویکتور سالیوان، به دنبال سرنخ هایی از مکان گنج هنری ایوری که مدت زیادی است گم شده می‌گردند. آنچارتد 4 یک بازی سوم شخص است که بازیکنان در این بازی به حل معماها، استفاده از سلاح‌های گرم، مبارزه با سلاح سرد و کشتن بی سر و صدای دشمنان خواهند پرداخت.

 داستان بازی آنچارتد 4

بازی آنچارتد 4 یک بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص است. بازیکنان در این بازی محیط‌های متعددی را تجربه کرده و طی پیشرفت داستان بازی، از محلی به محل دیگر از جمله شهرها، ساختمان‌ها و حیات وحش می روند.

در این بازی، بازیکنان از سلاح های گرم، سلاح های سرد و مخفی کاری، علیه دشمنان خود استفاده خواهند کرد. در بیشتر بازی Uncharted 4: A Thief’s End، بازیکنان شخصیت ناتان دریک را کنترل می‌کنند.

ناتان دریک شخصیت گنج یابی است که از نظر فیزیکی توانا بوده و قادر است بپرد، بدود، از جایی بالا برود، شنا کند، از لبه های باریک و دیوارها عبور کند، با طناب تاب بخورد، از طناب قلاب دار استفاده کند و دیگر حرکات آکروباتیک را به اجرا درآورد. همچنین، در برخی بخش‌های بازی Uncharted 4: A Thief’s End امکان راندن اتومبیل ها نیز وجود خواهد داشت.

ویژگی‌های جالب بازی آنچارتد 4

بازی آنچارتد 4 از سیستم هوش مصنوعی بهره‌مند است که در آن، دشمنان به شرایط گوناگون مبارزه‌ای که در آن قرار بگیرند، پاسخ مناسبی خواهند داد. در این بازی، دشمنان به اعمال بازیکن پاسخ می دهند، از تاکتیک استفاده می‌کنند و با یکدیگر همکاری دارند. همراه بازیکن نیز توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود.

بازی مذکور دسته ای از دیالوگ‌ها را به بازیکن ارائه می‌کند و به او برای تعیین نتیجه برخی مکالمات، به نحوی که بر روند داستان بازی تاثیری نگذارد، حق انتخاب خواهد داد. بازیکنان با استفاده از امتیازاتی که در بازی اصلی کسب می کنند، می‌توانند فیلترها و حالات بصری اضافی همچون حالت بی جاذبه ای، Bullet Time و استایل هنری سایه دار را باز کنند.

 گیم پلی بازی Uncharted 4

بخش کلیدی در گیم پلی بازی آنچارتد 4 قطعا شوتینگ لذت‌بخش آن است. به‌طوری که شوتینگ این بازی به کلی دچار تغییر و تحول شده است و دیگر خبری از شوتینگ سفت و سخت آنچارتد 3 نیستیم.

در این نسخه، شوتینگ بسیار دقیق و بسیار نرم کار شده است. ضمن اینکه سلاح‌های متنوع بازی نیز هر کدام دارای حس و وزن مخصوصی هستند. با وجود این تفاسیر و کیفیت بالای گیم پلی آنچارتد 4 در مبارزات، می‌شود انتظار این را داشت که سازندگان استفاده معقولی از مبارزات در طول بازی را داشته باشند، اما تعداد مبارزات در این بازی کمتر از حد انتظارات بود.

با این تفاسیر اگر به دنبال تهیه اکانت قانونی این بازی هستید میتوانید با کلیک روی لینک زیر این بازی را تهیه کنید : 

https://xgamesstore.org/product/legal-account-uncharted-4-a-thiefs-end/

گرافیک بازی آنچارتد 4 چگونه است؟

در زمینه جلوه‌های بصری و گرافیک بازی، کمتر کسی را می‌توان یافت که به توانایی‌های ذاتی تاتی داگ واقف نباشد. بازی آنچارتد 4 همانطور که انتظار می‌رفت نقطه عطف جلوه‌های بصری در میان کنسول‌های این نسل شناخته می‌شود. توجه به جزئیات در این بازی بسیار خیره‌کننده‌ است. حالات چهره و انیمیشن‌های کارکترها در این بازی با دقت و مهارت تمام طراحی شده و به صورت کاملا حیرت‌انگیز به طبیعت انسان نزدیک شده‌اند. از طرفی، محیط‌های بازی نیز به لطف نورپردازی پیشرفته Anti Aliasing بسیار باکیفیت طراحی شدند.

همچنین سیستم جدید رندرینگ در این بازی بر اساس حجم فیزیکی، شما را مبهوت به تماشای اطراف وا خواهد داشت.

ویژگی‌های مهم بازی آنچارتد 4

تاتی داگ باری دیگر با تیم ماهر و با استعداد خود و کمال طلبی پایان ناپذیر آن توانست دست به خلق تجربه‌ای ناب در بازی‌های ویدیویی بزند و پایانی شکوهمند و مجلل را برای قهرمان شوخ طبع و به شدت باورپذیر دنیای آنچارتد فراهم آورد.

داستان پخته و روایت بی‌نقص، لحظات ناب سرتاسر بازی، پیوند منسجم داستان و گیم پلی در کنار اکشن های مبهوت کننده و همچنین جلوه‌های بصری کاملا خارق‌العاده همه و همه در خلق این شاهکار دست به دست یکدیگر داده‌اند.

مقایسه بازی Uncharted 4 با سری های قبلی

داستان بازی آنچارتد 4 در یک نگاه کلی، چندان تفاوتی با بازی‌های سری گذشته ندارد. ماجرای نیتان دریک و دوستانش که تصمیم می‌گیرند در جست‌وجوی یک گنجینه مخفی دیگر رهسپار یک ماجراجویی تازه شوند و در نهایت نیز با یافتن گنجینه و از دست دادن آن در لحظات آخر داستان، به خانه خودشان بازمی‌گردند.

اما در واقع آنچارتد 4 داستان به روابط انسانی دو برادر، چند دوست و وسواس‌های ذهنی آن‌ها اشاره دارد.

تعداد و کیفیت پازل‌های موجود در این داستان نسبت به نسخه‌های قبلی دستخوش تغییر چندانی نشده است و کاملا روشن است که پازل‌ها نقطه اولویتی برای نانی داگ به شمار نمی‌رفتند.

پلتفرم‌هایی که بازی آنچارتد 4 را پشتیبانی می‌کنند

بازی محبوب آنچارتد 4 افزون بر دستگاه‌های پلی‌استیشن، قابلیت اجرا بر روی Ps4 و Ps5 و همچنین رایانه‌های شخصی را به کاربران خود خواهد داد.

بدین ترتیب شما می‌توانید با خیال راحت تجربه‌ای شگفت‌انگیز از بازی آنچارتد 4 را برای خود رقم بزنید.

راهنمای خرید و تهیه اکانت ظرفیتی بازی آنچارتد 4

برای خرید اکانت بازی آنچارتد 4 و دیگر بازی های پلی استیشن می‌توانید به وبسایت xgamesstore مراجعه کرده و در نهایت از خدمات اختصاصی کاربران استفاده کنید.

دقت داشته باشید که اکانت بازی آنچارتد 4 بلافاصله پس از خرید برای شما فعال سازی خواهد شد و به همین طریق امکان بازی در پلتفرم‌های مختلف از جمله ps5, ps4 و سایر کنسول‌ها برای شما وجود خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها