کد خبر: 664547
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۱۰:۴۲:۱۹
| |

لیست کامل لوازم تحریر کلاس چهارم؛ دانش آموزان پایه چهارم به گوش باشید

یکی از چالش برانگیزترین کارها خرید لوازم تحریر برای دانش‌آموزان است چرا که لوازم تحریر استاندارد باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

لیست کامل لوازم تحریر کلاس چهارم؛ دانش آموزان پایه چهارم به گوش باشید
کد خبر: 664547
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۱۰:۴۲:۱۹

دفترها، نوشت‌افزارهایی مانند خودکار و مدادرنگی، ماژیک وایت‌برد، لوازم رسمی مانند پرگار، نقاله، خط کش و ماشین‌حساب از ضروری‌ترین لوازم تحریر کلاس چهارم هستند. در این مطلب به بررسی کامل لوازم تحریر دانش‌آموزان کلاس چهارم و ویژگی‌های لوازم تحریر کلاس چهارم دبستان پرداخته‌ایم.

دفترهای سفید رنگ؛ بهترین انتخاب برای دفتر مشق کلاس چهارم

«لوازم تحریر برای کلاس چهارم چی بخرم؟» کودکان کلاس چهارمی برای درس‌های مختلف ازجمله ریاضی، علوم، اجتماعی، دیکته، انشا و نقاشی به دفتر مشق‌های ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ برگ احتیاج دارند؛ اما ویژگی‌های یکدفتر مشق خوب کدام است؟ ازآن‌جایی که کودکان از دفتر مشق خود به‌صورت مکرر استفاده می‌کنند، برای جلوگیری از پاره شدن جلد دفتر، دفترهایی با جلد مقاوم مانند پلاستیکی یا مقوایی با روکش ضدآب تهیه کنید.

دفترها از کاغذهایی با گرماژهای مختلف ساخته می‌شوند؛ هرچه گرماژ کاغذ بیشتر باشد، وزن دفتر و کیفیت کاغذ آن بیشتر می‌شود. همچنین دفترها رنگ‌بندی‌های مختلفی مانند سفید، کرم و کاهی دارند. دفترهای کاهی نازک هستند و به‌راحتی پاره می‌شوند؛ درنتیجه دفترهای کاهی برای نوشتن تکالیف بچه‌ها مناسب نیستند. دفتر مشق‌های سفید رنگ، مقاوم‌ترین و ایدئال‌ترین دفترها برای نگارش تکالیف هستند.

دفترها؛ پرکاربردترین لوازم تحریر پایه چهارم

نوشت‌افزار؛ پرکاربردترین لوازم تحریر کلاس چهارم

اتود ازجمله لوازم تحریری است که دانش‌آموزان چهارم دبستانی برای اولین بار اجازه استفاده از آن را دارند. نوشت‌افزارهای لازم در لیست لوازم تحریر کلاس چهارم به‌طورکلی شامل مدادرنگی، روان نویس، اتود، مداد مشکی و قرمز، ماژیک وایت‌بورد آبی و قرمز هستند. در ادامه ویژگی‌های نوشت‌افزار استاندارد را برای شما آورده‌ایم:

  • ویژگی‌‌های یک اتود، راون‌نویس و مداد خوب خوش‌دست و ارگونومیک بودن است تا دست کودک هنگام نوشتن خسته نشود.
  • یک مداد خوب باید نوک مقاوم و پایدار و کیفیت گرافیت بالا داشته باشد.
  • خودکار، روان نویس و ماژیک باید جوهر روان داشته باشند.

برای سازماندهی و نگه‌داری از نوشت‌افزارهای دانش‌آموزان کلاس چهارمی از جامدادی با ابعاد مناسب استفاده کنید.

لوازم رسم؛ لوازم تحریر کاربردی برای درس ریاضی پایه چهارم

خط‌کش، پرگار، گونیا، نقاله، شابلون اشکال هندسی و تخته‌شاسی ازجمله وسایل لازم و کاربردی دانش‌آموزان کلاس چهارم است تا از این لوازم تحریر در درس‌ ریاضی استفاده کنند. لوازم رسم در جنس‌های ژله‌ای، پلاستیکی و فلزی قابل‌تهیه هستند. هنگام تهیه وسایل هندسی به ارگونومیک بودن آن‌ها توجه کنید تا دست دانش‌آموز هنگام کار با لوازم تحریری مانند پرگار خسته نشود.

علاوه‌بر وسایل هندسی، ماشین حساب نیز ازجمله لوازم موردنیاز برای درس ریاضی است. این نکته را در نظر داشته باشید که امکانات و قیمت ماشین حساب ساده با ماشین‌حساب‌های تخصصی متفاوت است؛ برای دانش‌آموزان کلاس چهارم دبستان، ماشین حساب‌های ساده کفایت می‌کنند.

کوله‌پشتی استاندارد؛ حافظ سلامتی دانش‌آموزان پایه چهارم

کیف مهم‌ترین ابزار لازم در لیست لوازم تحریر دخترانه و پسرانه کلاس چهارم دبستان است. کیف‌های مناسب کودکان کلاس چهارمی شامل کوله‌پشتی‌های دوبندی و کیف‌های چمدانی هستند. کیف‌های چرخ‌دار یا چمدانی مناسب دانش‌آموزانی است که وسایل زیادی با خود حمل می‌کنند. در ادامه ویژگی‌های کیف استاندارد برای دانش‌آموزان را برای شما آورده‌ایم:

  • یک کیف مناسب باید حداکثر وزنی برابر با ۱۰ درصد وزن کودک داشته باشد.
  • بند یک کوله‌پشتی استاندارد حدود ۵‌ سانتی متر پهنا دارد.
  • برای تهیه کیف مناسب برای دانش‌آموز کلاس چهارمی به کیفیت پارچه و دوخت آن توجه کنید.

علاوه‌بر کوله پشتی، پوشه‌ها و کاورهای کاغذ ازجمله لوازم ذخیره‌سازی کاربردی برای دانش‌آموزان چهارم ابتدایی هستند. این لوازم برای نگه‌داری برگه‌های آزمون و تمرینات کودکان کلاس چهارم کاربرد دارند و با استفاده از این وسایل، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند چگونه لوازم تحریر خود را سازماندهی کنند.

کوله‌پشتی؛ مهم‌ترین وسیله ذخیره‌سازی دانش‌آموزان پایه چهارم

وسایل جانبی؛ لوازم تحریری ضروری برای دانش‌آموزان کلاس چهارم

تراش، قیچی، چسب‌های نواری و ماتیکی ازجمله وسایل جانبی ضروری هستند. قیچی دانش‌آموزی برای برش کاغذ و مقوا استفاده می‌شود. در ادامه به نکات مهمی که هنگام تهیه قیچی و تراش استاندارد باید در نظر داشته باشید پرداخته‌ایم:

  • قیچی باید در عین طراحی ارگونومیک و خوش‌دست بودن و دسته مقاوم داشته باشد.
  • یک قیچی ارگونومیک باید لبه‌های تیز و قدرت برش خوبی داشته باشد.
  • قیچی‌های کوچک و سبک برای دانش‌آموزان کلاس چهارمی گزینه‌ای مناسب هستند.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدن بقیه وسایل کودک، بهتر است نوک قیچی محافظ داشته باشد.
  • تیغه تراش باید تیز و از جنس فولاد ضدزنگ باشد.
  • سایز حفره مدادتراش باید استاندارد و متناسب با سایز مدادها باشد.

پاک‌کن نیز ازجمله وسایل پرکاربرد برای دانش‌آموزان است؛ اما یک پاک‌کن خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ پاک‌کن باید در عین نرم و منعطف بودن، بافت منسجمی داشته باشد؛ اما نرمی پاک‌کن نباید به‌حدی باشد که به‌راحتی بشکند و تکه‌تکه شود. همچنین یک پاک‌کن استاندارد باید قدرت تمیزکنندگی‌ خوبی داشته باشد.

لوازم تحریر دانش‌آموزان را از فروشگاه‌هایی با تنوع بالا محصولات بخرید

خودکار، مدادرنگی، ماژیک، مداد، اتود، پرگار، نقاله، خط‌کش، شابلون‌های هندسی، دفترهای ۶۰،۸۰،۱۰۰ برگ، کوله، پوشه، وسایل جانبی مانند قیچی و تراش از جمله ضروری‌ترین لوازم تحریر کلاس چهارم ابتدایی هستند. برای تهیه این لوازم به‌صورت یکجا، آن‌ها را از فروشگاه‌های آنلاین و معتبری که لوازم تحریر باکیفیت دارند مانند ایران تحریر خریداری کنید. همچنین برای خرید لوازم تحریر برای خیریه و کودکان نیازمند می‌توانید آن‌ها را به‌صورت عمده و باقیمتی ارزان از فروشگاه ایران تحریر بخرید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها