کد خبر: 664967
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ۱۸:۴۷:۳۷
| |

a15 جایگزین مناسب برای a14

بهتر است قبل ‌از خرید موبایل A15 از برند سامسونگ، بدانید که چه تفاوت‌هایی میان این دستگاه و مدل a14 وجود دارد.

a15 جایگزین مناسب برای a14
کد خبر: 664967
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ۱۸:۴۷:۳۷

آیا به ‌دنبال بررسی قیمت گوشی a15 سامسونگ هستید و نمی‌دانید با چه موبایلی آن را مقایسه کنید؟ 

 

 a14 نیز مانند A15 محصولی جدید بوده و طراحی خوبی دارد، اما در برخی از سخت‌افزارها و قابلیت‌ها، این دستگاه امکانات محدودتری را به شما می‌دهد. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید که ببینیم چه تفاوت‌هایی میان این 2 مدل جدید و پرفروش از برند سامسونگ وجود دارد.

گلکسی A14؛ موبایلی ارزان قیمت و کاربردی

بگذارید قبل ‌از بررسی قیمت گوشی a15، ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در رقیب آن یعنی a14 وجود دارند را با هم مطالعه کنیم. این گوشی هوشمند a14 از برند سامسونگ اسمارت‌فونی است که نمایشگر آن PLS LCD بوده و در کنار نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی از رزولوشن 1080×2408 پیکسل بهره می‌برد.

در ریجن‌های مختلف این دستگاه از تراشه‌های متفاوتی مانند اگزینوس 850 یا اسنپ هلیو G80 بهره می‌برند. رم این موبایل 6 گیگابایت بوده و برای امور روزمره به‌خوبی عمل می‌کند. دوربینی که برای آن در نظر گرفته‌اند، 3 حسگر مختلف داشته و از رزولوشن 50 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی پشتیبانی می‌کند. به‌کمک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی که در این موبایل به‌کار برده‌اند، قادر هستید در طول روز با این موبایل کار کنید.

سامسونگ A15؛ موبایل اقتصادی جدید و مقرون‌به‌صرفه

سامسونگ a15 را باید یکی از محصولات جدید این برند دانست که در ماه‌های اخیر معرفی شده است. قیمت گوشی a15 سامسونگ زیر 10‌میلیون تومان بوده و خوبی آن این است که از صفحه‌نمایش Super AMOLED برای نمایش تصاویر کمک می‌گیرد.

تراشه 6 نانومتری این دستگاه توسط شرکت مدیاتک تولید شده و هلیو G99 نام دارد. شما می‌توانید این موبایل را در رم‌های 4، 6 و 8 گیگابایت خریداری کرده و از آن برای امور مختلف استفاده کنید. رزولوشن فیلمبرداری این دستگاه 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم است که شما را راضی نگه می‌دارد.

چرا باید خرید A15 را به A14 ترجیح دهیم؟

موضوعی که در ذهن کاربران بسیار زیادی به‌وجود آمده، این است که چرا اصلا باید خرید a15 ارزش بیشتری نسبت به a14 داشته باشد؟ قبول داریم که قیمت گوشی a15 زیادتر است، اما قطعا این تفاوت به‌دلیل سخت‌افزارهای بهتر این دستگاه است. تفاوت‌های این 2 محصول بدین صورت هستند.

وجود نمایشگر بهتر در گلکسی A15

اولین تفاوتی که باعث شده قیمت گوشی a15 سامسونگ ارزش بیشتری نسبت به a14 داشته باشد، وجود نمایشگر بهتر در این موبایل است. این اسمارت‌فون به‌جای صفحه‌نمایش PLS از یک نمایشگر Super AMOLED استفاده کرده و رنگ‌های طبیعی و دقیقی را در پیکسل‌های هوشمندتر و بیشتر به شما نشان می‌دهد.

بهره‌گیری از تراشه جدیدتر و سریع‌تر در A15

مورد دیگری که باعث شده ارزش قیمت گوشی a15 نسبت به a14 بالاتر برود، بهره‌گیری این دستگاه از یک تراشه جدید و سریع‌تر است. اگر پردازنده اصلی موجود در A14 را بررسی کرده باشید، می‌دانید که این تراشه از نوع هلیو G80 بوده و فناوری ساخت آن نیز 12 نانومتری است.

به‌جای این تراشه در مدل a15 از یک پردازنده بهتر به نام هلیو G99 استفاده کرده‌اند. این تراشه با تکنولوژی 6 نانومتری تولید شده و به همین دلیل مصرف برق کمتر و سرعت بالاتری برای پردازش دارد. همچنین وجود رم 8 گیگابایتی در a15 قدرت آن را بیشتر نیز می‌کند.

استفاده از رم 4، 6 و 8 گیگابایتی در موبایل A15

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، ‌علاوه‌بر رم‌های 6 و 4 گیگابایتی، این موبایل پرقدرت از رم 8 گیگ نیز استفاده می‌کند. در واقع a14 تنها رم‌های 4 و 6 را دارد و همین موضوع قابلیت‌های آن را محدودتر کرده است.

اما اگر می‌خواهید از این موبایل‌ها برای کارهای قوی‌تر و سنگین‌تر استفاده کنید، باید سراغ مدل A15 بروید. وجود رم 8 در این دستگاه ارزش قیمت گوشی a15 سامسونگ را بیشتر کرده و موجب شده تا مشتریان بیشتری آن را بخرند.

سرعت بیشتر شارژ در گوشی A15 سامسونگ

مورد دیگری که باید برای مقایسه ارزش قیمت گوشی a15 و a14 به شما ارائه کنیم، استفاده از شارژر قوی‌تر در جعبه این موبایل است. البته این موضوع تنها به شارژر بستگی ندارد. در واقع باتری a15 از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

این یعنی باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این محصول در کمتر از یک ساعت شارژ خواهد شد. اما در a14 این توان به 15 وات کاهش یافته و باعث بیشتر شدن زمان شارژ کردن موبایل می‌شود. اگر به این موضوع حساس هستید، بهتر است a15 را برای خرید انتخاب کنید.

آیا موبایل‌های A14 و A15 از فناوری ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کنند یا خیر؟

استفاده از جدیدترین فناوری‌های ارتباطی ارزش قیمت گوشی a15 سامسونگ یا هر گوشی دیگری را بیشتر می‌کند. باید بگوییم که این دستگاه‌ها هر 2 در مدل‌های پایه، از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کنند؛ این یعنی برای برقراری ارتباط اینترنتی تنها شبکه 4G یا همان LTE در دسترس است.

البته در‌نظر داشته باشید که برای هریک از این دستگاه‌ها، یک نسخه 5G جداگانه نیز طراحی و تولید شده است. پس اگر می‌خواهید از تکنولوژی جدید برای اینترنت و ارتباط شبکه در موبایل‌های خود بهره ببرید، باید مدل‌های 5G این دستگاه‌ها را بخرید.

خرید گوشی a15 و a14 سامسونگ با قیمتی عالی

برای این‌‌که بتوانید بهترین قیمت گوشی a15 سامسونگ را برای خرید پیدا کنید، باید به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بروید. این مرکز آنلاین خرید موبایل، انواع محصولات سامسونگ را برای شما موجود کرده و بهترین خدمات در این زمینه را نیز به شما ارائه می‌کند. مانند ارسال سریع و ضمانت کیفیت و قیمت.

جمع‌بندی

افرادی که می‌خواهند موبایلی خوش‌قیمت، اقتصادی و زیبا داشته باشند، باید نسبت به پرداخت قیمت گوشی a15 سامسونگ هر چه سریع‌تر اقدام کنند. خرید این موبایل قطعا بیشترین ارزش را برای شما خواهد داشت! زیرا با کم‌ترین قیمت، بهترین امکانات را در دسته گوشی های اقتصادی‌ به‌دست می‌آورید.

سامسونگ برای این که تجربه شما را بهتر کند، مدل‌هایی مانند a14 را نیز در این دسته‌بندی قرار داده است، اما به‌دلایلی که در این مطلب با هم بررسی کردیم، باید به‌جای خرید این موبایل، سراغ گوشی هوشمند A15 بروید.

برای پیدا کردن پایین‌ترین قیمت خرید این دستگاه هوشمند، بهتر است هرچه سریع‌تر به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بروید. این فروشگاه آنلاین، قیمتی مقطوع و ضمانت‌های معتبری را برای این دستگاه ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها